2023-08-01, 14:47
Medlem
Lesslers avatar
Apropå ”floskler”, du framstår själv som en klichéproducent av rang i din jämförelse med Goebbels. I och med denna hänvisning, reductio ad Hitlerum, synes vidare saklig diskussion fruktlös.

Att nazikortet förr eller senare skulle dras var väntat - det var bara en tidsfråga, allt enligt Godwins lag.

Lite högre höjd än så borde vi kunna hålla i tråden, inte sant?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Godwins_lag

EDIT: Det verkar som det inlägg av goofer jag besvarar raderades innan jag hann posta detta inlägg.
Senast redigerad av Lessler 2023-08-01 kl. 15:04.
Citera
2023-08-01, 14:54
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Du går i främsta ledet för dumpen och hugger på all kritik riktat mot dumpen och dess företrädare men du läser inte ens deras facebook?

Det hela bär inte sannolikhetens prägel som GW brukar grymta fram.

Jag är ingen företrädare för dumpen och har även lyft den kritik jag har till dem. Jag är inte intresserad av att läsa andras kommentarer på Facebook utan jag vill läsa era kommentarer här.

Jag skyddar barns rättigheter, men dumpen är inte ensamma om att göra det (hur kontroversiellt det än må vara). Att jag enbart tar upp dumpen beror på att den här tråden begränsar diskussionen till det. Med all rätt.

Du får gärna svara på VAD jag skriver istället för hur jag skriver det.
Citera
2023-08-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Dumpen utgör en väldigt liten hemsida bland flera aktörer mot det här problemet (rädda barnen, inte din hora, bris, ungdomsmottagningen, ecpat är några fler).

.

Och ingen av dessa aktörer vill ha med Dumpen att göra. Minns ej vilken men nån organisation erhöll en gåva av Dumpen men skickade tillbaka pengarna. Jävlar vilken markering. Stackars Dumplingarna. Skilsmässan från 2forty2 var inte vacker heller.

Det går sakta men ganska snart är Dumpen rumsrena och får komma in i värmen. Hur kan man inte gilla Sara, jag förstår inte.
Citera
2023-08-01, 15:14
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Och ingen av dessa aktörer vill ha med Dumpen att göra. Minns ej vilken men nån organisation erhöll en gåva av Dumpen men skickade tillbaka pengarna. Jävlar vilken markering. Stackars Dumplingarna. Skilsmässan från 2forty2 var inte vacker heller.

Det går sakta men ganska snart är Dumpen rumsrena och får komma in i värmen. Hur kan man inte gilla Sara, jag förstår inte.

Childhood har jag för mig att det var. De gör helt rätt i att bestämma vilka donationer de tar emot. De behöver inte heller samarbeta med varandra, på ett sätt vill de ändå samma sak och det är det som har betydelse.
Citera
2023-08-01, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Childhood har jag för mig att det var. De gör helt rätt i att bestämma vilka donationer de tar emot. De behöver inte heller samarbeta med varandra, på ett sätt vill de ändå samma sak och det är det som har betydelse.

Om man skänker pengar till Childhood och organisationen väljer att skicka tillbaka pengarna så är det riktigt illa. Dumpen kanske försökte sig på en liten muta för att få spela med dom stora grabbarna.

Avsikten var säkert godhjärtad men Dumpen ville gärna ha den där bonusen också. Dumpen har liksom inte tid att ta den långa vägen till den stora arenan utan det måste ageras omgående. Man vill ha sitt 90-konto direkt.
Citera
2023-08-01, 15:45
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Om man skänker pengar till Childhood och organisationen väljer att skicka tillbaka pengarna så är det riktigt illa. Dumpen kanske försökte sig på en liten muta för att få spela med dom stora grabbarna.

Avsikten var säkert godhjärtad men Dumpen ville gärna ha den där bonusen också. Dumpen har liksom inte tid att ta den långa vägen till den stora arenan utan det måste ageras omgående. Man vill ha sitt 90-konto direkt.

"Riktigt illa" vet jag inte om det är. Då är det bara att donera pengarna till en annan aktör som accepterar dem. Alltid finns det någon. Finns värre saker här i världen. Oklart vad dumpen valde att göra med pengarna istället. Kanske gick det tillbaka till att driva deras hemsida. Det var en god avsikt som du säger.
Citera
2023-08-01, 15:59
Medlem
Citat:

Har för mig att det handlade om att gåvan kom från intäkterna från försäljningen av merch med trycket ”död din lokala pedofil” och att dom inte ville ta emot gåvan eftersom att dom tog tydligt avstånd från allt vad våld heter. Och att det inte handlade om att detta var just dumpen, plus att detta var en ansenlig tid innan dumpen va på tapeten.
Citera
2023-08-01, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Har för mig att det handlade om att gåvan kom från intäkterna från försäljningen av merch med trycket ”död din lokala pedofil” och att dom inte ville ta emot gåvan eftersom att dom tog tydligt avstånd från allt vad våld heter. Och att det inte handlade om att detta var just dumpen, plus att detta var en ansenlig tid innan dumpen va på tapeten.

Jaha det var på 2forty2-tiden men idag har Dumpen skiljt sig från dom med dunder och brak. Dumpen är extremt tydliga med att ingen försäljning av KYLP-tröjor är kopplade till dom även om jag misstänker att det hänger en sån i deras garderob.

Skönt att höra, så det blir ett 90-konto alltså.
Citera
2023-08-01, 16:13
Medlem
LeCastles avatar
Citat:

Man vill ha sitt 90-konto direkt.
Nu är du helt ute och cyklar.
Dumpen och Childhood är två olika saker. Det ledde snarare till att dumpen vann poäng.
Sen skulle jag vilja se dig lyckas med en organisation som blir lika stora som röda korset på två år.
Citat:
Jaha det var på 2forty2-tiden men idag har Dumpen skiljt sig från dom med dunder och brak. Dumpen är extremt tydliga med att ingen försäljning av KYLP-tröjor är kopplade till dom även om jag misstänker att det hänger en sån i deras garderob.

Skönt att höra, så det blir ett 90-konto alltså.
”Kill your local pedophile”.
Låter som en suverän låttitel.
Citera
2023-08-01, 16:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Dumpen och Childhood är två olika saker. Det ledde snarare till att dumpen vann poäng.
Sen skulle jag vilja se dig lyckas med en organisation som blir lika stora som röda korset på två år.

Vem skulle man kunna tänka sej sjunga den tro? Nån hårdrockare kanske.
Citera
2023-08-01, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle

Finns redan https://open.spotify.com/track/4Fcv3B0NivvISCudf1R98n
https://www.boomplay.com/songs/77816519

Tror det finns flera faktiskt. P kom knappast på slagorden själv.
Citera
2023-08-01, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du är en samhällsekonomisk idiot...

Det är skit-dyrt att straffa folk för resten av livet. Människovärde eller ej så har samhället inte råd med sådant i den omfattning du önskar.

Dumpen har säkert medfört mer-kostnader för samhället som motsvarar driften av ett mindre sjukhus och de fortsätter att växa.
Därför mekanisk kastrering och fotboja är så praktiskt.

Men inte Dumpens sak att driva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in