2023-07-22, 18:28
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Åh vad snygga de två bögarna var, särskilt han med skägget!!
Jo han såg väldigt bra ut. Han verkade dock vara en riktig sopa.
Citera
2023-07-25, 20:20
Medlem
Det skulle vara kul med nån form av uppföljarprogram, mest för att veta hur det gick efteråt.
Citera
2023-07-25, 22:42
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Kvinnan som gillade män med vigseelringar på fuck you fingret

Citat:
Åh vad snygga de två bögarna var, särskilt han med skägget!!
Nu har jag äntligen pallat kolla på det förbjudna avsnittet, bögarna fick iaf knulla i aset, du kan säkert få vara med på ett hörn om du ber snällt och vår integrerade färgklick Jacob fick ingen blondin, fan vad lycklig jag blev! vad gjorde han för fel enligt dig? för skrikiga kläder? gaydar?

Cato höll låg profil! dvs skrattade inte lika hysteriskt, utan gick in i den vårdande mammarollen som synes här https://imgbox.com/tR7P8Cj6 men pallade inte möta Leopold ute i farstun

Den manliga förlossningsköterskan, jäkla vad mycket ung fitta han fått se

Hur är det möjligt att ha 3 bögavsnitt i rad, svt är helt gränslösa och behöver bli tillagda tydligen innan dom kan ändra sig
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-07-25 kl. 23:21.
Citera
2023-07-28, 02:45
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Bra inlägg!!<3
Det gick ju inte att kolla på förra avsnittet, var det far och son Superläsparson som körde dubbeldejt? båda var en tvärhand hög också, hur sliskig såg inte andre bögen ut?

Nästa vecka blir det rentav 4 straighta svenskar som har extrema problem med skadade kromosomer tycks det när det kommer till männen kommer vi stå ut? kanske om vi håller hand
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-07-28 kl. 03:03.
Citera
2023-07-28, 07:49
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Det gick ju inte att kolla på förra avsnittet, var det far och son Superläsparson som körde dubbeldejt? båda var en tvärhand hög också, hur sliskig såg inte andre bögen ut?

Nästa vecka blir det rentav 4 straighta svenskar som har extrema problem med skadade kromosomer tycks det när det kommer till männen kommer vi stå ut? kanske om vi håller hand

Tycker de var jättefina, inte minst han du kallar "sliskig". Vilket inte betyder att jag vill gå i säng med någon av dem eller någon alls - är inte "as-sexuell" som du skrev en gång utan asexuell! 😉
Citera
2023-07-28, 11:16
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Bögparet i senaste avsnittet var ju jävligt speciella alltså. Jag antar att de var på autism-spektrat? Kul att de gillade varandra.

Visst har det varit jävligt mycket funkis i den här säsongen? Inget fel i det, bara något jag lagt märke till.
Citera
2023-07-28, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Bögparet i senaste avsnittet var ju jävligt speciella alltså. Jag antar att de var på autism-spektrat? Kul att de gillade varandra.

Visst har det varit jävligt mycket funkis i den här säsongen? Inget fel i det, bara något jag lagt märke till.

Funkisar, HBTQ och äldre verkar vara det tre kategorierna som gäller. Blir väl inte lika bra tv med vanliga Svenssons. Kategorin äldre och funkisar ger kanske lite sympati-likes, sen lite HBTQ på det för att det är SVT...
Citera
2023-07-28, 11:54
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techsy
Funkisar, HBTQ och äldre verkar vara det tre kategorierna som gäller. Blir väl inte lika bra tv med vanliga Svenssons. Kategorin äldre och funkisar ger kanske lite sympati-likes, sen lite HBTQ på det för att det är SVT...
Jag tror att HBTQ-isar också vill dejta, och att det är därför de är med.
Citera
2023-07-28, 21:32
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Jag tror att HBTQ-isar också vill dejta, och att det är därför de är med.
Såpass många är dom verkligen?
Citera
2023-07-28, 23:53
Medlem
Citat:

Ja, men det är ju bra TV.
Citera
2023-07-29, 00:29
Medlem
Ser att någon ovan tycker det varit ovnalgit mycket "funkisar" den här säsongen. Skulle kanske inte formulera det just så (men det finns ju, å andra sidan, inte två människor som formulerar sig exakt likdant), men jag upplever att det ända sedan pandemin varit fler i brist på bättre ord "lyten" än tidigare.

De första säsongerna kändes det som att det var mestadels någorlunda urban medelklass, med en och annan skiljde sig från mängden genom att ha någon form av diagnos, annan klasstillhörighet eller liknande (eller allmän dårskap som "dejtingcoachen" för några år sedan). Men de senaste säsongerna upplever jag att det varit alltfler som haft något som utmärker dem. Det kan vara en diagnos eller att de bara är lite speciella, men effekten är att man får känslan av att Första Dejten blivit mer av ett projekt för att få udda existenser att hitta varandra än att vara ett program där folk som folk är mest medverkar. Det är verkligen ingen kritik mot de medverkande, jag tycker det är underbart att även människor som annars sällan syns i mediala sammanhang får ta plats, men en reflektion över hur urvalskriterierna kan ha förändrats för att göra "bra tv".

Vet inte om jag har någon poäng. Det är fredagskväll och jag inte är inte helt nykter. Skulle dock gärna se en återgång till heltimmesformat så man hinner komma lite närmre de medverkande.
Citera
2023-08-01, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av The Jewelfinger
Ser att någon ovan tycker det varit ovnalgit mycket "funkisar" den här säsongen. Skulle kanske inte formulera det just så (men det finns ju, å andra sidan, inte två människor som formulerar sig exakt likdant), men jag upplever att det ända sedan pandemin varit fler i brist på bättre ord "lyten" än tidigare.

De första säsongerna kändes det som att det var mestadels någorlunda urban medelklass, med en och annan skiljde sig från mängden genom att ha någon form av diagnos, annan klasstillhörighet eller liknande (eller allmän dårskap som "dejtingcoachen" för några år sedan). Men de senaste säsongerna upplever jag att det varit alltfler som haft något som utmärker dem. Det kan vara en diagnos eller att de bara är lite speciella, men effekten är att man får känslan av att Första Dejten blivit mer av ett projekt för att få udda existenser att hitta varandra än att vara ett program där folk som folk är mest medverkar. Det är verkligen ingen kritik mot de medverkande, jag tycker det är underbart att även människor som annars sällan syns i mediala sammanhang får ta plats, men en reflektion över hur urvalskriterierna kan ha förändrats för att göra "bra tv".

Vet inte om jag har någon poäng. Det är fredagskväll och jag inte är inte helt nykter. Skulle dock gärna se en återgång till heltimmesformat så man hinner komma lite närmre de medverkande.

Har också tänkt på det. Men det är väl i den riktningen allt går, allt blir mer och mer enkelriktat och extremt och utan uppblandning av det ena och det andra. Lite av varje helt enkelt. Känns som en agenda som det ska propageras för i tv-tablån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in