2019-10-16, 23:08
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Oj...vad innebär det? Inte gruppvåldta på första dejten? Ser många obehagliga scener för mitt inre! vad gör de när de får nej kan man ju undra? tar de det? knappast...

Jag tror inte han kan lära dem det ens. Då han insåg att han skulle ha svårt att fånga den där tjejen så trodde han det var rätt att trycka ner henne "har du talfel?", samt att bli aggressiv.
Usch, han var hemsk.
Citera
2019-10-16, 23:49
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Å Nej, här är han, Mohammad Han lär ensamkommande ragga https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6615906.
Fullständigt bedrövligt.

Vilken mardröm. Han måste bli av med jobbet efter det här programmet.
Ema (konstig stavning?) verkade däremot som en väldigt skärpt person, synd att hon inte fick en vettigare dejt. Jag trodde att hon skulle fråga om han hade läst boken The game.
Citera
2019-10-17, 00:17
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Jag tror inte han kan lära dem det ens. Då han insåg att han skulle ha svårt att fånga den där tjejen så trodde han det var rätt att trycka ner henne "har du talfel?", samt att bli aggressiv.
Usch, han var hemsk.

Ja eller hur! försöker framstå som självsäker och charmig, men så fort det inte blir som han vill, då blir han arg och börjar genast slänga ur sig taskiga saker! obehaglig typ!
Citera
2019-10-17, 21:35
Medlem
Durochmolls avatar
Visst är de flesta i restaurangen statister? Eller är andra där på blinddate? Konstigt annars att de som är med i programmet tvingas sitta i baren, känns ju ännu stelare att sitta där och prata. Iofs konstigt att vissa personer i trailern till programmet inte vara med i något avsnitt.
Citera
2019-10-18, 20:45
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Helt värdelös tråd, folk sitter och lösrycker från olika episoder som det passar er, och vi som tittar på teve blir efterblivna och lämnas ensamma, döp om tråden till första dejten premiär på svtplay, skapa en apartheid tråd för er själva

Jag får väl ta och hålla med Enmansdemo, att det blir väldigt värdelöst när svt play lägger ut alla avsnitt på en gång, istället för tablåbundet.

Det ÄR roligare att kommentera sånt här när det gått ett avsnitt och det blir mycket kommentarer på en gång om avsnittet.

Inte kan jag hjälpa att jag blir tvungen att kolla på det när serien är utlagd såhär, i förväg.
Citera
2019-10-20, 20:02
Medlem
Isnatts avatar
Tyckte snörturken och hanses dejt förtjänade varandra. Hon verkade vara en mena-madrass utav rang. Nu gapar hon tydligen duktigt för en afrikansk tandläkare
Snörturken hade ju dejt, så var onödigt att ha på sig snöret just då.. skönt passivt aggressiv också som sa till tjejen att 'skjuter man en hård boll mot en vägg så får man en hård boll tillbaka!!' och trasslade in sig i att hon var tvungen att våga honom beställa mat osv
Citera
2019-10-20, 23:00
Medlem
dialektikers avatar
"Sådär, här kommer notan." kyparen.

"Det här kommer min plånbok inte gilla." säger tjejen menande

"Usch, inte min heller" säger killen.

"Och jag har dessutom en rumkompis jag måste betala" säger tjejen.
Prat om rumskompisen som är en katt..

Tjejen avbryter sen diskussionen:

"Du har inte emot att jag tittar ner för nu kommer jag behöva att föra över pengar, på mobilen (typ: "fan vad jobbig du är som vägrar att betala min mat!"?

"Ja, det gör inget.", killen.

(aspergare, jo jag vet. Verkligen inga finhets-krusiduller här.)
Citera
2019-10-20, 23:06
Medlem
elopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Visst är de flesta i restaurangen statister? Eller är andra där på blinddate? Konstigt annars att de som är med i programmet tvingas sitta i baren, känns ju ännu stelare att sitta där och prata. Iofs konstigt att vissa personer i trailern till programmet inte vara med i något avsnitt.

Måste vara så, alltid något inklippt gaypar som sitter och pillar varandra på fingrarna , har inte sett ett enda dejtpar göra så
Citera
2019-10-21, 22:59
Medlem
Varifrån känner man (jag) igen Pia, som dubbeldejtade tillsammans med sin son?
Citera
2019-10-21, 23:53
Medlem
V-Ds avatar
Citat:
"Sådär, här kommer notan." kyparen.

"Det här kommer min plånbok inte gilla." säger tjejen menande

"Usch, inte min heller" säger killen.

"Och jag har dessutom en rumkompis jag måste betala" säger tjejen.
Prat om rumskompisen som är en katt..

Tjejen avbryter sen diskussionen:

"Du har inte emot att jag tittar ner för nu kommer jag behöva att föra över pengar, på mobilen (typ: "fan vad jobbig du är som vägrar att betala min mat!"?

"Ja, det gör inget.", killen.

(aspergare, jo jag vet. Verkligen inga finhets-krusiduller här.)
Vilket avsnitt?
Citera
2019-10-22, 10:52
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-D
Vilket avsnitt?

De har ju inga avsnittsnummer idioterna, men bilden där du ser en kille med vit skjorta och glasögon och en tjej med långt ljust hår och svart tröja bredvid honom.
Näst sist på min telefon, men går jag in på datorn så är det annan ordning på avsnitten.
Citera
2019-10-22, 14:25
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-D
Vilket avsnitt?
https://www.svtplay.se/video/24023563/forsta-dejten/forsta-dejten-sasong-3-du-gor-pa-ditt-satt-och-jag-pa-mitt-annars-far-vi-problem?start=auto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in