2023-08-01, 13:46
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Nu är det inget brott i sig att vara alkolist eller narkoman. Det finns även i det fallet hjälp som den som missbrukar själv måste vara redo att ta till sig. Den må vara dyr för samhället, men arbetar man på rätt sätt så ska pengar investeras i människor. Det handlar om att bättra sig själv trots att det är en svår kamp.

Barn är däremot inte droger eller alkohol som kan konsumeras. De är det direkta offret för ett övergrepp i din liknelse till droger. Om ens tankar kring sex går ut över att skada barn så är det ett allvarligt och avvikande beteende. Det är abnormalt och just därför erbjuds människor behandling för det. Om ens tankar är så återkommande att det kan liknas vid ett missbruk så gäller även det ovanstående. Alternativet är fängelse och då är det rehabilitering och förvaring som gäller. Gillar man inte systemet ska man inte bryta mot lagen.

Nä, du och Dumpen är väldigt liberala med knarkrelaterade brott av någon anledning...

Rent statistiskt är jag rätt övertygad om att pundares barn mår sämre än pedofilers barn. Men Dumplingar kan inte räkna. De tror att förstör du hundra barns liv och räddar ett så är du en hjälte.

Dumpens Facebook är ju rolig på det sättet. Är säker på att åtminstone hälften där inne tror på kristallers helande kraft och ser ut som något inte ens en hund skulle knulla. Killarna verkar vara kastrerade mesar hela bunten. Tragiska jävlar. Du förstår vad jag menar? Det går att se en trend.
Citera
2023-08-01, 13:54
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Nä, du och Dumpen är väldigt liberala med knarkrelaterade brott av någon anledning...

Rent statistiskt är jag rätt övertygad om att pundares barn mår sämre än pedofilers barn. Men Dumplingar kan inte räkna. De tror att förstör du hundra barns liv och räddar ett så är du en hjälte.

Dumpens Facebook är ju rolig på det sättet. Är säker på att åtminstone hälften där inne tror på kristallers helande kraft och ser ut som något inte ens en hund skulle knulla. Killarna verkar vara kastrerade mesar hela bunten. Tragiska jävlar. Du förstår vad jag menar? Det går att se en trend.
Men här diskuterar vi inte droger. Finns andra trådar för det, men det är ju ingenting för Fido.

Känner du pedofilers barn?
De mår inte bra av att bli våldtagna och trakasserade.
Ni har propagerat att ni tycker synd om pedofilers anhöriga och då kanske det inte är ett problem. Inte för att det nånsin har varit det så det är argumentationsfel från er sida.

Kan du inte backa upp dina påståenden så går det under falsk ryktesspridning. Du är en mycket omogen och barnslig person. Ansträng dig lite om du ska diskutera med vuxna.
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-01 kl. 13:56.
Citera
2023-08-01, 13:54
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Det har inte gjorts någon studie (du får gärna motbevisa mig) som undersökt vems barn som mår sämst. Det är för att lidande är subjektivt och alla familjesituationer där övergrepp och droger har varit inblandade är unika.

Jag håller med om att det skulle vara intressant om dumpen började föra statisk på sitt arbete. Nu är de väldigt nya, så kanske det är något de börjar med i framtiden.

Jag har inte varit inne på dumpens Facebook så kan inte uttala mig om jag förstår vad du menar eller inte. Är det din uppfattning så har du rätt att känna så.
Citera
2023-08-01, 13:57
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Nån som ständigt repeterar att man våldtar barn bör inte prata om logik bland vuxna människor. Vad du fantiserar om hör inte hemma i tråden.

Det handlar om att förhindra pedofiler att skada och våldta barn som är arbetet och det är väldigt konstigt att du pratar om murar. Det är inte ens möjligt men du kanske är inspirerad av Donald Trump.

När du uttrycker dig om vad du har hört påminner lite om en person som hamnat på botten och blivit inlagd på psyk och skälet till att jag berättar det är att detta inte är en terapigrupp för pedofiler.

Har man levt i 40 år och inte vet hur man ska bete sig i samhället så får man bita i det sura äpplet.

Hittat ett passande citat om alla gäddorna som fångats på dumpen.

"Just when you think you've hit rock bottom, you realize you're just standing on another trapdoor."

Haha om jag blir inlagd på psyk, vem ska då betala dina bidrag?

Både ja och nej på citatet. Det finns en punkt där det inte spelar någon roll längre. Problemet för gäddorna är att de får livstidsstraff. Internet glömmer aldrig... Deras historik är alltid bara en sökning bort. Så skulle jag se på saken om jag blev uthängd.

Tanken med fängelse eller andra typer av straff är att du ska ha möjlighet att bli en del av samhället igen efter avklarat straff. Tror det var en av orsakerna till att skamstraffet togs bort ursprungligen. Du får googla på saken om jag har fel.
Citera
2023-08-01, 14:00
Medlem
Citat:
På vilket sätt skulle Dumpen vara drogliberal menar du? Hittar det ingenstans, tvärtom.

Citat:
Det går inte att jämföra på det viset då alla gäddor inte går på egna barn medan andra gör det. Sanningen är dock att samtliga barn som drabbas av förövare far väldigt illa.
I de fall gäddan också är en missbrukare så far även dessa barn illa.
Självklart far missbrukares barn illa.
Har du svårt att tänka?

Citat:
Du tycks ha en livlig fantasi som dras åt det håll att du vill förlöjliga och minimera upplevda meningsmotståndare. Det säger mer om dig än om dem.
Citera
2023-08-01, 14:01
Medlem
LeCastles avatar
Citat:

Både ja och nej på citatet. Det finns en punkt där det inte spelar någon roll längre. Problemet för gäddorna är att de får livstidsstraff. Internet glömmer aldrig... Deras historik är alltid bara en sökning bort. Så skulle jag se på saken om jag blev uthängd.

Tanken med fängelse eller andra typer av straff är att du ska ha möjlighet att bli en del av samhället igen efter avklarat straff. Tror det var en av orsakerna till att skamstraffet togs bort ursprungligen. Du får googla på saken om jag har fel.
Hur ska du hindra dem att få livstidsstraff hade du tänkt? Du argumenterar för att de ska få det så jag tror det är bättre att du tänker innan du talar.

Det finns problem i rättssystemet och majoriteten av alla människor anser att det är ett problem. Vi lever i ett demokratiskt land så vi har rätten att säga ifrån och jobba för förändringar.
Citera
2023-08-01, 14:08
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Studie? Kan du tänka män.. Dumpling?

Dumpen har ju genomfört den studien. De flesta av Gäddornas barn verkar ha mått utmärkt fram tills dess att Dumpen kom. I endast ett fall förekom övergrepp, då initierat (sannolikt) av Dumpen själva.

Pundares barn råkar nästan alltid illa ut. Sara barn är lysande exempel på det. Patrik tog inte hand om sitt barn, vilket förmodligen var det bästa.

Det är ingen vattentät studie. Men.. Lite som att slänga ut en människa från en balkong för att se om hen kan lära sig att flyga. Du behöver ingen vetenskaplig studie för att se trenden när du provat några gånger.
Hittills har du inte kommit med ett enda vettigt argument eller visat nån studie eller bevis till dina påståenden.

Om pundares barn råkar illa ut så är du inte på rätt forumdel. Du skriver hela tiden att du våldtar barn. (Fantiserar om det också) så det är argumentationsfel från din sida.

Att använda andras förflutna mot de som gör livet bättre för andra vinner Fido ingenting på.

Att vara elak och sakna moral är ju därför pedofiler gör livet ännu svårare. Varför stjälper du dem?
Citera
2023-08-01, 14:10
Medlem
Citat:

För barnen som blir utsatta för övergrepp förlorar allt sitt värde och ångesten greppar djupt i själen. Detta är livslångt.
Varför skulle det glömmas bort?
För att du vill skaka av dig och gå vidare..?

Den sortens predatorer kan aldrig mer bli en del av samhället igen om du frågar mig.
Den sortens destruktiva spya har inte längre något människovärde.
Citera
2023-08-01, 14:17
Medlem
Citat:

Dumpen har ju genomfört den studien. De flesta av Gäddornas barn verkar ha mått utmärkt fram tills dess att Dumpen kom. I endast ett fall förekom övergrepp, då initierat (sannolikt) av Dumpen själva.

Pundares barn råkar nästan alltid illa ut. Sara barn är lysande exempel på det. Patrik tog inte hand om sitt barn, vilket förmodligen var det bästa.

Det är ingen vattentät studie. Men.. Lite som att slänga ut en människa från en balkong för att se om hen kan lära sig att flyga. Du behöver ingen vetenskaplig studie för att se trenden när du provat några gånger.
Vad snackar du för skit?
Gäddor ger sig på barn och dessa far illa.
Skulle det vara en tröst att de inte ännu givit sig på sina egna??
Du silar mygg och sväljer kameler.
Citera
2023-08-01, 14:20
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
För barnen som blir utsatta för övergrepp förlorar allt sitt värde och ångesten greppar djupt i själen. Detta är livslångt.
Varför skulle det glömmas bort?
För att du vill skaka av dig och gå vidare..?

Den sortens predatorer kan aldrig mer bli en del av samhället igen om du frågar mig.
Den sortens destruktiva spya har inte längre något människovärde.

Du är en samhällsekonomisk idiot...

Det är skit-dyrt att straffa folk för resten av livet. Människovärde eller ej så har samhället inte råd med sådant i den omfattning du önskar.

Dumpen har säkert medfört mer-kostnader för samhället som motsvarar driften av ett mindre sjukhus och de fortsätter att växa.
Citera
2023-08-01, 14:22
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

När jag pratar om studier så menar jag en vetenskapligprocess som görs i syftet att forska. Dumpen ägnar sig inte åt forskning. Så du har tyvärr missförstått och haft fel förväntningar på dumpens arbete, de är inte forkskare.

Vi är överens om att barn till vuxna i missbruk mår dåligt. Jag kan också föreställa mig att gäddan närstående mår väldigt dåligt när dennes gärningar blir avslöjade. I båda fallen ska barnets bästa komma i första hand. När föräldern utgör en risk så måste det därför tas på allvar, även om det är jobbigt för de vuxna.
Citera
2023-08-01, 14:39
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det har inte gjorts någon studie (du får gärna motbevisa mig) som undersökt vems barn som mår sämst. Det är för att lidande är subjektivt och alla familjesituationer där övergrepp och droger har varit inblandade är unika.

Jag håller med om att det skulle vara intressant om dumpen började föra statisk på sitt arbete. Nu är de väldigt nya, så kanske det är något de börjar med i framtiden.

Jag har inte varit inne på dumpens Facebook så kan inte uttala mig om jag förstår vad du menar eller inte. Är det din uppfattning så har du rätt att känna så.
Du går i främsta ledet för dumpen och hugger på all kritik riktat mot dumpen och dess företrädare men du läser inte ens deras facebook?

Det hela bär inte sannolikhetens prägel som GW brukar grymta fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in