Citat:
Det är lättare att bestämma både läget och hastigheten samtidigt på en elektron, än att lära en Dumpling logik.
Skulle alla arbeta som Dumpen gör så skulle du få bygga en mur runt hela landet. Alla skulle vara inlåsta för det ena eller det andra brottet. Du skulle säkert också kunna lockas in i brottslighet med rätt bete och metod. Förmodligen en obevakad dunk billigt rödvin kvarglömd på ett bord i parken.
Tar du en fjortis knyter på henne en påse kokain och slänger ut henne i Göteborg och vevar in så kan du fiska upp gamla avdankade höjdhoppare har jag hört.
De jävliga med att locka folk att försöka göra brott som Dumpen gör är att brottslingar gärna återfaller i brott. Mycket bättre att hindra folk från att begå brott. Hade Dumpen letat upp gäddor, försökt att inte förstöra deras liv men få dem på rätt bana i livet så hade det varit en annan femma.
Skulle alla arbeta som Dumpen gör så skulle du få bygga en mur runt hela landet. Alla skulle vara inlåsta för det ena eller det andra brottet. Du skulle säkert också kunna lockas in i brottslighet med rätt bete och metod. Förmodligen en obevakad dunk billigt rödvin kvarglömd på ett bord i parken.
Tar du en fjortis knyter på henne en påse kokain och slänger ut henne i Göteborg och vevar in så kan du fiska upp gamla avdankade höjdhoppare har jag hört.
De jävliga med att locka folk att försöka göra brott som Dumpen gör är att brottslingar gärna återfaller i brott. Mycket bättre att hindra folk från att begå brott. Hade Dumpen letat upp gäddor, försökt att inte förstöra deras liv men få dem på rätt bana i livet så hade det varit en annan femma.
Dumpen utgör en väldigt liten hemsida bland flera aktörer mot det här problemet (rädda barnen, inte din hora, bris, ungdomsmottagningen, ecpat är några fler).
Nu jobbar inte alla som dumpen och de ska de inte heller göra. Brottet som sexuella övergrepp mot barn är behöver förhindras med en variation av metoder och det är viktigt att granska och utvärdera dessa. Att förhindra och behandla är en av metoderna som används, jag menar att återfall även ska förhindras med dessa. Det ligger på kriminalvården och psykiatrins bord. Jag är inte insatt i deras arbete.
Skillnaden är att du som vuxen måste ansvara för dina laster och problem. Du kan lockas in i missbruk och luras att begå brott, men det gör det inte till något mindre brottsligt. Den som utför brottet står alltid som tilltalad i en rättegång även om denne ser sig själv som ett offer för omständigheterna.