2023-07-31, 23:11
Medlem
Kurss avatar
Här är ett till intressant citat från artikeln:

Citat:
Fästmannen körde ut i skogen och tände eld på kroppen men vågade inte ta sitt liv.

Han gick alltså med på allt, inte bara att hans fästmö torterades till döds, utan att även själv bränna liket. Det enda han inte gjorde var att ta självmord eftersom han var för rädd för att göra det. Låter detta som en person som borde undslippa allt misstänkliggörande? För mig låter det som man borde undersöka varför han lät det gå så långt när det hade varit så enkelt att sätta stop för det.

Min uppfattning är att om det vore ett annat par som bodde på hans gård så skulle de bara stuckit därifrån när de märkte att allt inte stod rätt till.
Citera
2023-07-31, 23:13
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Märks du inte är insatt i fallet för de har frågat mannen.
Sa de inte de i tv-dokumentären?

Vad uppgav han för anledning? Jag har redan hört om svamlet om "kontakter i den undre världen", "skickas till psykhus i Ryssland" samt att han hävdade att han hade övernaturlig hörsel. Fanns det någon vettig anledning mannen uppgav?
Citera
2023-08-01, 09:36
Medlem
Kurss avatar
En till sak som folk inte verkar ha ifrågasatt. Mannen valde att ringa polisen efter han eldat upp sin frus lik. Han hade alltså tillgång till en telefon under hela tiden, men det var först när hans eget liv skulle avslutas som han ringde.
Citera
2023-08-02, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurs
En till sak som folk inte verkar ha ifrågasatt. Mannen valde att ringa polisen efter han eldat upp sin frus lik. Han hade alltså tillgång till en telefon under hela tiden, men det var först när hans eget liv skulle avslutas som han ringde.
Kjell-Åke Johansson, är en fullblods-psykopat och sådana är det inte så lätt att strida emot. Jag har varit på gården och åker ofta förbi platsen, så jag vet att det är ca. 110 meter till närmsta granne och de lyckades inte ens att fly dit. Denne Kjell-Åke, hade dem tydligen under full kontroll.
Man kan alltid ha åsikter men när man själv står inför faktum, så är man inte så tuff.
Det är en tragedi för de övriga inblandade.
Citera
2023-08-02, 16:19
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Kjell-Åke Johansson, är en fullblods-psykopat och sådana är det inte så lätt att strida emot. Jag har varit på gården och åker ofta förbi platsen, så jag vet att det är ca. 110 meter till närmsta granne och de lyckades inte ens att fly dit. Denne Kjell-Åke, hade dem tydligen under full kontroll.
Man kan alltid ha åsikter men när man själv står inför faktum, så är man inte så tuff.

Hur kommer det sig då att han lyckades strida emot exakt när hans eget liv var hotat? Att det bara är 110 meter till närmsta granne förvånar mig inte, för det mesta tyder på att åtminstone fästmannen var frivillig deltagare i det hela.
Citera
2023-08-02, 16:24
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig då att han lyckades strida emot exakt när hans eget liv var hotat? Att det bara är 110 meter till närmsta granne förvånar mig inte, för det mesta tyder på att åtminstone fästmannen var frivillig deltagare i det hela.
Det är inte lätt att vara modig när man står inför ett sådant monster.
Citera
2023-08-02, 16:34
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Det är inte lätt att vara modig när man står inför ett sådant monster.

Varför var han modig exakt i det skede när han skulle tvingas ta livet av sig? Han brände sin frus lik, sedan EFTERÅT så ringde han polisen. Kan det vara så att liket bar spår som visade sådant han inte ville skulle komma fram?
Citera
2023-08-02, 20:06
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll. När det handlar om liv och död. Slår levnadsinsikten till. Och på något sätt hade han kunnat slå larm. Lär funnits chanser under alla dagar i huset. Att han var kontrollerad osv. Vet jag redan.
Citera
2023-08-02, 20:18
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Spelar ingen roll. När det handlar om liv och död. Slår levnadsinsikten till. Och på något sätt hade han kunnat slå larm. Lär funnits chanser under alla dagar i huset. Att han var kontrollerad osv. Vet jag redan.

Mannen, hans fästmö som dog, och Kjell-Åkes flickvän hade när som helst bara kunnat gått därifrån. Flickvännen hade träffat honom efter han suttit i fängelse två gånger för att ha misshandlat två olika bebisar till döds, så hon kanske är en sådan som går igång på våldsamma män. Mannen och hans fästmös agerande kan bero på flera olika saker. Antingen så var de helt enkelt lättlurade och svagsinta, så de trodde på Kjell-Åke när han sade att han hade övernaturlig hörsel, och kontakter som kunde spåra dem ifall de inte gick med på all hans galenskap, eller så var det så att mannen var delaktig. Vi kommer antagligen aldrig få reda på sanningen, men det är ytterst märkligt att det aldrig utreddes. Detta fall har inte fått speciellt mycket internationell uppmärksamhet, antagligen för att det är så långt ifrån vad som är typiskt för denna typ av sadistiska psykopater.
Citera
2023-08-05, 21:51
Medlem
Citat:
Mannen, hans fästmö som dog, och Kjell-Åkes flickvän hade när som helst bara kunnat gått därifrån. Flickvännen hade träffat honom efter han suttit i fängelse två gånger för att ha misshandlat två olika bebisar till döds, så hon kanske är en sådan som går igång på våldsamma män. Mannen och hans fästmös agerande kan bero på flera olika saker. Antingen så var de helt enkelt lättlurade och svagsinta, så de trodde på Kjell-Åke när han sade att han hade övernaturlig hörsel, och kontakter som kunde spåra dem ifall de inte gick med på all hans galenskap, eller så var det så att mannen var delaktig. Vi kommer antagligen aldrig få reda på sanningen, men det är ytterst märkligt att det aldrig utreddes. Detta fall har inte fått speciellt mycket internationell uppmärksamhet, antagligen för att det är så långt ifrån vad som är typiskt för denna typ av sadistiska psykopater.
Jo, det jag vill komma från till att varningsklockorna borde ringt. Innan den utstuderade misshandeln började. Jag börjar misstänka att de målsägande är / var en aning lågbegåvade. Jag lovar att hade man hamnat i den situationen. Hade man oavsett hur sadistisk och galen K-Å var tagit sig ur den till varje pris.
Citera
2023-08-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Jo, det jag vill komma från till att varningsklockorna borde ringt. Innan den utstuderade misshandeln började. Jag börjar misstänka att de målsägande är / var en aning lågbegåvade. Jag lovar att hade man hamnat i den situationen. Hade man oavsett hur sadistisk och galen K-Å var tagit sig ur den till varje pris.

Självklart. K-Å ger ett primitivt intryck och mycket talar för att offren var av den väldigt lättledda typen. En "vanlig" person hade aldrig hamnat i en sån här situation från första början.
Citera
2023-08-07, 17:12
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Självklart. K-Å ger ett primitivt intryck och mycket talar för att offren var av den väldigt lättledda typen. En "vanlig" person hade aldrig hamnat i en sån här situation från första början.

Efter att ha läst lite mer om fallet instämmer jag. Från början trodde jag att fästmannen måste vara medskyldig på grund av händelseförloppet, men nu tror jag bara han är väldigt svagsint.
Senast redigerad av Kurs 2023-08-07 kl. 17:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in