2023-08-01, 07:52
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
De kanske får kickar men många dör unga.

Då var de deras öde och är en av få som dog lyckliga.
Citera
2023-08-01, 07:55
Medlem
Hackenbush55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Det är kanske inte meningen att de ska dö gamla, livet har ingen mening om man ska jobba, avla ungar och bara vara som vanligt folk.

Finns nog de som tänker så men under tiden man jobbar, avlar ungar så händer en massa annat trevligt som hör livet till. Min glädje nu som pensionär är mina barn, barnbarn, fru, och att kunna ta en motorcykeltur när jag vill.
Citera
2023-08-01, 08:10
Avstängd
Citat:
Finns nog de som tänker så men under tiden man jobbar, avlar ungar så händer en massa annat trevligt som hör livet till. Min glädje nu som pensionär är mina barn, barnbarn, fru, och att kunna ta en motorcykeltur när jag vill.

Och det är ett liv som andra ser som en död i sig.
Citera
2023-08-01, 08:25
Medlem
Hackenbush55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Och det är ett liv som andra ser som en död i sig.

Vi är alla olika som tur är.
Citera
2023-08-01, 08:54
Avstängd
Citat:
Vi är alla olika som tur är.

Ja, därför respekterar och firar jag våghalsarna trots att de inte lär leva länge.

Min personliga favorit är Alex Honnold. Hoppas inget händer människan så han kan fortsätta vara awesome.
Citera
2023-08-01, 09:15
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det där var bara en tidsfråga...

https://www.thesun.co.uk/news/23255922/remi-lucidis-haunting-final-post-skyscraper-instagram-daredevil-death/

Kolla in klippet !!!

Ja, det räcker med en kastvind och sen är det kört.

De behövde antagligen ingen läkare för att konstatera att han var död.
Citera
2023-08-01, 09:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det där var bara en tidsfråga...

https://www.thesun.co.uk/news/23255922/remi-lucidis-haunting-final-post-skyscraper-instagram-daredevil-death/

Kolla in klippet !!!

Ja, vad ska man säga. Killen bad om att få rasa ner från en hög höjd. Han knackade nog bara på rutan för att han kunde och visa att han varit duktig och tagit sig upp dit där man inte ska vara.
Tur att ingen var under när han slog i backen.

Kan tyvärr inte tycka synd om en sån här person.
Citera
2023-08-01, 09:38
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det var ju i allra högsta grad hans eget fel. Han gick ut på taket trots att det var förbjudet. Man undrar vad han tänkte under sekunderna när han föll mot marken. Ångrade han sig eller var han beredd på det. Han hade tydligen hamnat på ett fönsterbräde och kunde ej ta sig därifrån. Hade försökt knacka på rutan. Det är i alla fall något skrämmande med människor som har sådana sjukt starka drifter att de riskerar sina liv för att få någon sorts kick.
Medans han föll tänkte han Så här långt har det gått bra.

Om han fallit på någon så hade den personen dött. Dog flera personer inklusive brandmän på gatan av fallande kroppar 911.
Citera
2023-08-01, 12:24
Medlem
vadsadusadus avatar
De flesta så kallade adrenaline-junkies verkar i alla fall inte skylla ifrån sig när det väl händer en olycka eller dödsfall. De flesta säger ju i intervjuer, youtube-klipp osv att de kommer dö göra det de älskar, och att de är väl medvetna om riskerna. Att det inte är nån annans ansvar om det händer något.

Det som jag tycker är oansvarigt är när dessa adrenaline-junkies riskerar att andra far illa av deras stunts, äventyr eller vad de väljer att kalla det. Typ som när de riskerar att falla ner i huvudet på nån stackars oskyldig söndags-shoppare eller typ krossas av ett tåg där en oskyldig tågförare inte kan undvika kollisionen. Vill de bestiga Mount Everest och sluta som en ispinne som inte kan bli räddad så fine låt dem göra det, men undvik situationer där normala människor kan tvingas hamna i skottlinjen.
Citera
2023-08-01, 12:26
Medlem
Wretch32s avatar
Naturens naturliga utval valde inte att satsa vidare på denna man
Citera
2023-08-01, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Första tanken varför öppnade de inte fönstret men om man tänker efter så lär det nog inte gå att öppna något fönster på vid gavel om man bor på 200m.
Vilken chock om man hade en lägenhet där och det plötsligt knackade på fönstret.
Då får man nog lov att plocka fram ett paket Gevalia.

Står att personen blev rädd och sprang iväg. Remi kanske inte orkade vänta när han såg personen springa iväg och då försökte rädda sig själv.

Mhmm tänk att sitta i sina tankar och kolla på porrfilm med Peter Niklas i högsta hugg när någon tjomme knackar på fönstret.
Citera
2023-08-01, 13:25
Medlem
Wu Yongnin var den förra championen vars död han själv filmade, det var jäklig svettigt att se alltså!
Senast redigerad av Deslauriers 2023-08-01 kl. 13:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in