2023-07-31, 12:45
Avstängd
DrunkenZealots avatar
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/%C3%A4ventyraren-remi-lucidi-d%C3%B6d-f%C3%B6ll-fr%C3%A5n-68-e-v%C3%A5ningen/ar-AA1eAcNu?ocid=msedgntp&cvid=bd9d63987aa449b98ae2f0 5088624a6b&ei=7

Lite läskigt. Undra ifall han satt fast länge?

Citat:
Under lördagen klättrade fransmannen på Tregunter Tower i Hongkong när han plötsligt föll från den 68:e våningen – 219 meter över marken. Detta rapporterar South China Morning Post.

Remi Lucidi dödförklarades på platsen.

Äventyraren ska ha sagt till en säkerhetsvakt i byggnaden att han skulle besöka en vän på 40:e våningen. När den påstådda vännen bekräftade att han inte kände Lucidi försökte säkerhetsvakten gripa fransmannen – som då redan var på väg upp i hissen.

Kamera hittad
Polisen uppger att Remi Lucidi senast sågs vid liv vid 19.38 på lördagen, när han knackade på fönstret till husets takvåning, varpå en person inne i lägenheten slog larm.

En oidentifierad källa till South China Morning Post menar att polisen tror att Lucidi satt fast utanför takvåningen, och knackade för att be om hjälp.

Kan inte varit mycket kvar av han. 200 meter att få upp fart på.
Citera
2023-07-31, 12:54
Medlem
Snacka om att få skylla sig själv. Han borde få en Darwin award.
Citera
2023-07-31, 13:17
Avslutad
Tragiskt hur som helst, men tror inte att han hade det i sig likt Alain Robert. Varken respekten för höga höjder eller själva yrkeskunnandet.

Det jag inte får ihop av historian är hur Remi kunde komma åt hissen trots säkerhetsvakt. Stod vakten utanför eller inuti byggnaden? Om han stod utanför så bör han ju inte öppna dörren förrän det är bekräftat att han har lov att komma in.
Senast redigerad av DipsMedSlips 2023-07-31 kl. 13:21.
Citera
2023-07-31, 13:35
Medlem
che3s avatar
Inte mycket att sörja han valde sitt öde själv.
Citera
2023-07-31, 14:13
Medlem
Analretendents avatar
Detta händer ju titt som tätt med dessa "äventyrare", finns ju massor av videos där idioter faller till sin död från höga höjder när det ska klättras och stuntas på höga objekt. Samtidigt får de ju göra som de vill med sina egna liv så länge de inte faller i huvudet på någon stackars oskyldig.
Citera
2023-07-31, 15:54
Avslutad
Noterat att väldigt många erfarna daredevils dör när de genomför några enkla utmaningar jämfört med sådant de klarar tidigare. T ex Göran Kropps dödsolycka. Antar att man ofta inte är på helspänn när det inte är extremt. Eller man gjort liknande många gånger förr. Men i det här fallet var det väl obruten mark.
Citera
2023-07-31, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Tragiskt hur som helst, men tror inte att han hade det i sig likt Alain Robert. Varken respekten för höga höjder eller själva yrkeskunnandet.

Det jag inte får ihop av historian är hur Remi kunde komma åt hissen trots säkerhetsvakt. Stod vakten utanför eller inuti byggnaden? Om han stod utanför så bör han ju inte öppna dörren förrän det är bekräftat att han har lov att komma in.

Jag läste någonstans att han ljög för vakten
Citera
2023-07-31, 16:56
Medlem
Ja det var ju i allra högsta grad hans eget fel. Han gick ut på taket trots att det var förbjudet. Man undrar vad han tänkte under sekunderna när han föll mot marken. Ångrade han sig eller var han beredd på det. Han hade tydligen hamnat på ett fönsterbräde och kunde ej ta sig därifrån. Hade försökt knacka på rutan. Det är i alla fall något skrämmande med människor som har sådana sjukt starka drifter att de riskerar sina liv för att få någon sorts kick.
Citera
2023-07-31, 18:10
Medlem
Hegamons avatar
Daredevils = jag tänker mig en person med antisociala drag. Som inte bryr sig om ifall denne gör något farligt, allt för att få en kick.

Därför har jag svårt bry mig då dessa dödsstörtar, går inte säga, vi såg det ej komma. Det jag kan finna intressant är hur situationen varit precis innan de dödsstörtat. Hade han blivit utmattad och tvingad till att släppa taget?
Citera
2023-07-31, 18:29
Medlem
Det där var bara en tidsfråga...

https://www.thesun.co.uk/news/23255922/remi-lucidis-haunting-final-post-skyscraper-instagram-daredevil-death/

Kolla in klippet !!!
Citera
2023-07-31, 18:36
Medlem
Stackars, vilken död, märkligt att inte fler tappar balansen eller taget när de klättrar omkring.
Citera
2023-07-31, 18:51
Medlem
Jag förstår inte riktigt, vad skulle han upp där att göra?

Kan man verkligen tjäna så mycket pengar på dumheter, att det är värt att riskera livet för?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in