2023-08-01, 13:33
Medlem
Ett Tre Tre Sjus avatar
Wu Yongning dog under liknande omständigheter 2017.

Här har ni en video som går igenom händelseförloppet i detalj (inget gore)
https://youtu.be/MUyBjJciy80?t=698
Citera
2023-08-01, 15:06
Avslutad
Kan de inte ha en ryggsäck med en fallskärm med sig ifall det går åt helvete? Kanske blir för tungt visserligen eller inte ger samma "kick".
Citera
2023-08-01, 15:44
Medlem
Medelkasss avatar
Hur vet man att Remi föll från den 68:e våningen? Han kan väl ha tröttnat på att knacka på fönstret, tagit sig loss och klättrat ner till den 67:e våningen innan han tappade taget?

Så typiskt att allt ska vara så dramatiskt i MSM.
Citera
2023-08-01, 21:14
Medlem
Duvlorts avatar
Tycker mest synd om personalen som fick skrapa upp Remi med stekspatel från gatan.
Citera
2023-08-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Tycker mest synd om personalen som fick skrapa upp Remi med stekspatel från gatan.

hans kamera överlevde fallet.
Citera
2023-08-01, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Men vad är det för mening att vara en "äventyrare" (de upptäcker ju knappast något nytt eller gör något viktigt) och dö så meningslöst?
Vad är det för liv?
Fick en fråga från en medarbetare om att jag skulle sluta med det där, då inte extrem klättring (skulle aldrig våga) utan en kampsports är vi ett/flera tillfällen tränar med tunga järnrör, varför? försök att blockera ett tungt vapen med ett lätt, min erfarenhet man vill inte ens prova d vs lektion lär en om person har ett mycket tyngre föremål, blocka inte möjligen kanske de flektera i kombination med fotarbete.

galnaste träningspasset jag varit på men det lär en läxa.
Mitt svar var det är det ända gången jag känner mig levande.
Citera
2023-08-02, 02:16
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCoyle
Fick en fråga från en medarbetare om att jag skulle sluta med det där, då inte extrem klättring (skulle aldrig våga) utan en kampsports är vi ett/flera tillfällen tränar med tunga järnrör, varför? försök att blockera ett tungt vapen med ett lätt, min erfarenhet man vill inte ens prova d vs lektion lär en om person har ett mycket tyngre föremål, blocka inte möjligen kanske de flektera i kombination med fotarbete.

galnaste träningspasset jag varit på men det lär en läxa.
Mitt svar var det är det ända gången jag känner mig levande.

En viss logik i att dö när man känner sig som mest levande.

Men i efterhand så jävla meningslös död.
Citera
2023-08-03, 15:03
Avslutad
Minns på rotten.com (tror jag det heter/hette?) fanns det bild på nåt fruntimmer i asien som hoppat rakt ned i trottoaren från typ 50 våningen, ingen vacker syn. (säkert över 20 år sedan jag såg den bilden)

Från 11 september hör man i filmer inifrån berörda byggnader smällarna från de som hoppade.
Citera
2023-08-03, 15:17
Medlem
Skumt att han föll, hamnade han på avsatsen han inte kunde ta sig ifrån av misstag.

Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
hans kamera överlevde fallet.

Enligt tidningarna blev den kvar där uppe.
Citera
2023-08-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
vissa får kick av att visa andra

inga filmer när han faller?

Nog måste man lida av ”tillkortakommanden” på något vis, när man måste hävda sig genom att klättra på detta vis.
Oerhört korkat i min bok!
Citera
2023-08-03, 20:15
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Kan de inte ha en ryggsäck med en fallskärm med sig ifall det går åt helvete? Kanske blir för tungt visserligen eller inte ger samma "kick".

Att göra ett lyckat basejump från 200 meter är inte det enklaste, speciellt inte om man faller på grund av en olycka och inte är beredd.

Citat:
Ursprungligen postat av rutand
Skumt att han föll, hamnade han på avsatsen han inte kunde ta sig ifrån av misstag.

Om han klättrade ner på avsatsen kan det vara så att han höll sig fast med händerna i något och "föll" den sista biten, när han sen väl var på avsatsen nådde han inte upp till den kant/avsats han hade hållit i.
Citera
2023-08-04, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rutand

Enligt tidningarna blev den kvar där uppe.

Kommer man släppa videon från hans sista äventyr i sin helhet för att försöka undvika att fler personer ger sig ut på liknande strapatser i framtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in