Det få butiker som säljer 5G routra över disk eller har den i laget, utan bruka få köpa via nätet. Dom jag 5g routra jag har, har jag köpt via Dustin. Amazon är helt ok att ha göra med. Ser ingen större skillnad på Amazon och Kjell. Förutom Kjell inte har någon 5G Router till rimliga pengar.
Men man bör köpa 5G router som är bra för ens behov, t.ex finns några modeller på Dustin som säljs med extern antenn, kan var bra om man bor där det är svajig täckning. Allt bero på man skall använda router tillfällgit, då kan man göra med mobilen, skall det vara en fast installation där hela familjen skall använda nätet, så bör man invenstera i något är fast installation.
Har själv en fickrouter ifrån Zyxel exat samma router säljs under varumärket Dlink, den har ethernet anslutning.
Däremot skall man läsa specen noga, dvs många produkter har 5G i produktbeskrivningen, då syftas de inte på mobilnätet 5G utan Wifi, så det kan bli felköp.
Varför skall man ha routern utomhus för? Om den har anslutnings möjligheter för extern antenn, så kan man kan ha antennerna utomhus. Men har man inomhus täckning så behövs inte det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Iifyousayso
Du tipsar alltså om en modemrouter för att sedan skriva att man kan köpa på Kjell&Company
Som inte säljer den router som du tipsade om..
Man kan säkert handla från en massa andra ställen också som inte har den routern. Och som jag skrev i mitt inlägg skriver jag att realistiskt så går priser från ca 4000 kr och uppåt.
En modemrouter du kan ka utomhus klockar in på ca 12000 kr.
Den du "tipsar" om säljs inte i vanliga svenska butiker (då menar jag web&fysiskt) och själv skulle jag inte komma på tanken att köpa en sån dyr produkt från Amazon ifall det krånglar.
Tips som ditt var just varför jag skrev till TS att han bör surfa runt och skaffa sig en egen uppfattning.