2023-07-31, 21:51
Medlem
1. Hur levereras beställningar? Utanför dörr? I postbox? Hemkörning? Utlämningsställe/ombud?

2. Vilket leveransföretag?

3. Leveranstid ungefär?

4 Tillkommer extra avgifter?

5. Levereras allting i samma paket?

6. Är kläderna och skor små, normala eller stora i storlekar?

7. Kvalitet?
Citera
2023-07-31, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W54932
1. Hur levereras beställningar? Utanför dörr? I postbox? Hemkörning? Utlämningsställe/ombud?

2. Vilket leveransföretag?

3. Leveranstid ungefär?

4 Tillkommer extra avgifter?

5. Levereras allting i samma paket?

6. Är kläderna och skor små, normala eller stora i storlekar?

7. Kvalitet?

1. Kan vara högst varierande, allt från hemkörning till att det bara levereras utanför dörren. Man får bara gilla läget liksom.
2. Alla möjliga som säkert är de billigaste för dem just då.
3. Räkna med minst 10-12 dagar, men det kommer.
4. Nej.
5. Ja
6-
7. Riktigt bra och riktigt bra priser.
Citera
2023-07-31, 22:48
Medlem
Har aldrig handlat från dom, av ren princip, men har kollegor och vänner som gjort det och det är tydligen rätt ofta som kläderna inte är exakt samma som på bilden på hemsidan. Kan också vara lite märkliga material ibland som luktar starkt. Eller konstiga storlekar. Så det får man nog vara beredd på.
Du kan ju t.ex. gå in på youtube och söka på "shein fails".

Dom jag känner som handlat därifrån har använt kläderna lite som en engångshandske och sen slängt eller lämnat dom till Myrorna. Det är väl någonstans där kvalitén ligger.
Citera
2023-07-31, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Har aldrig handlat från dom, av ren princip, men har kollegor och vänner som gjort det och det är tydligen rätt ofta som kläderna inte är exakt samma som på bilden på hemsidan. Kan också vara lite märkliga material ibland som luktar starkt. Eller konstiga storlekar. Så det får man nog vara beredd på.
Du kan ju t.ex. gå in på youtube och söka på "shein fails".

Dom jag känner som handlat därifrån har använt kläderna lite som en engångshandske och sen slängt eller lämnat dom till Myrorna. Det är väl någonstans där kvalitén ligger.

Luktar starkt? Måste vara en del härliga gifter som är duktigt förbjudna i EU av en anledning.

Nu köper du inte därifrån vilket är bra, men fattar inte varför folk gör det? Det är ju skit?
Citera
2023-08-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnificoo
Luktar starkt? Måste vara en del härliga gifter som är duktigt förbjudna i EU av en anledning.

Nu köper du inte därifrån vilket är bra, men fattar inte varför folk gör det? Det är ju skit?

Antagligen, ja.

Skulle aldrig handla därifrån. Precis som jag aldrig skulle köpa något från Wish. Förutom att, ja, det är skitprodukter så vill jag inte stötta företag som så uppenbart utnyttjar människor till slavlöner.

Och innan någon kommer och gapar mEeN H&M dÅå dIn HyCkLaRee, nej, jag handlar inte på H&M heller.
Citera
2023-08-01, 08:11
Medlem
Tack för era svar!
Citera
2023-08-01, 08:15
Medlem
Har beställt ett par gånger därifrån. Vissa saker är skräp och vissa saker är bra. Klänningarna jag köpt har varit i bra kvalitet, sminkborstar likaså . Men väskor har varit fnasiga/massor med trådar som hänger utanför osv. Hände iof bara de två jag köpte . Men storlekarna är rätt trovärdiga. Vet dock en kompis som köpt träningskläder som sprack osv. Men beror nog på vad du ska handla. Överlag är jag nöjd så jag tycker de har bra saker för bra priser!
Citera
2023-08-01, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkabry
Har beställt ett par gånger därifrån. Vissa saker är skräp och vissa saker är bra. Klänningarna jag köpt har varit i bra kvalitet, sminkborstar likaså . Men väskor har varit fnasiga/massor med trådar som hänger utanför osv. Hände iof bara de två jag köpte . Men storlekarna är rätt trovärdiga. Vet dock en kompis som köpt träningskläder som sprack osv. Men beror nog på vad du ska handla. Överlag är jag nöjd så jag tycker de har bra saker för bra priser!

Hur fick di leveranserna?
Citera
2023-08-01, 08:41
Medlem
Drugglarns avatar
Citat:

Shein brukar leverera med t.ex Early bird har jag för mig, alltså direkt till din dörr. Tror aldrig det kommit till postombud.

Allt kommer i vita plastpåsar.

Det viktigaste är att du läser recenssioner för varje produkt, där kan du även få reda på hur storlekarna är.

Det finns skit, men finns även bra grejer likaså.
Citera
2023-08-01, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drugglarn
Shein brukar leverera med t.ex Early bird har jag för mig, alltså direkt till din dörr. Tror aldrig det kommit till postombud.

Allt kommer i vita plastpåsar.

Det viktigaste är att du läser recenssioner för varje produkt, där kan du även få reda på hur storlekarna är.

Det finns skit, men finns även bra grejer likaså.

Okej tack för informationen.
Citera
2023-08-01, 09:54
Medlem
Citat:

Har fått det vis postnord. Antingen direkt i brevlådan eller som igår, plingande de på och lämnade över paketet.
Citera
2023-08-01, 10:11
Medlem
Citat:
Okej tack för informationen.

Tror det handlar mycket om vad du handlar och hur det ska förpackas. Sedan misstänker jag att de har en portal där de kollar av olika dagspriser mellan olika leverantörer och väljer den som har bäst pris.
Jag har fått leverans med Airmee en gång, där jag fick leveransen direkt från chauffören, två gånger via postnord, där den ena gången var i postboxen och andra gången utanför dörren. En gång fick jag också gå och hämta på ombud, tror det var DHL den gången.
Jag har mest köpt hemtextiler av dem som påslakan, dukar odyl.
Påslakanen och örngotten som jag köpt av dem är mina favoriter och tycker de är jättesköna att sova med.
Vad det gäller dem som företag, så utgår jag från att de är ok om de får sälja på svenska marknaden.
Jag tycker det är bättre att som konsument själv behålla så mycket av pengarna vid köp, än att de ska gå til massa mellanhänder. Så naiva är jag inte längre att jag tror något företag är bättre än något annat och att det enbart beror på att man som konsument betalar mer.
Senast redigerad av Kammadaj 2023-08-01 kl. 10:14.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in