2023-07-31, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragola
Inte så lätt att uppskatta tid.

Vi vet iaf att när Anna H kommer fram än minst två andra redan på plats. Det går fort att få hjälp, tydligen. Blir faktiskt stolt som svensk över detta! Tyvärr var det ju lönlöst… Jag förstår nog fortfarande inte riktigt vart du vill komma?

Den riktiga knäckfrågan är hur en grafiker som aldrig ägt en revolver lyckas ha en enorm puffra med sig laddad precis när han av en slump möter makarna Palme. En annan diskussion förstås, men som kommit bort lite i tråden på sistone och även som kom bort från åklagarens gärningsbeskrivning, en halv mening fick räcka.

Nej något bevis finns inte på att "grafikern" har släkt Palme..

Men senast jag kollade så är han inte heller dömd..

Men har du andra upplysningar om detta så får du gärna länka..

Om du menar misstanke som GM så får du isåfall gärna länka till vilket yrke som är tabu att misstänka
Citera
2023-07-31, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Jag är övertygad om att SE som GM hade avslöjats redan i receptionen efter han kom tillbaka. Väktarna hade anat oråd på ena eller andra sättet. Såvida inte väktarna var i maskopi med SE...

Men är det inte deras plikt att bli hörda 1-3 mars ang Engström..?

Han stämplar ut 23:19
Har samma signalement som GM oavsett blå täckjacka eller mörk rock
60m ifrån mordplatsen...

Skotsamma att Engström påstår att han är ett vittne ...För han kan ju ljuga t.ex
Citera
2023-07-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men är det inte deras plikt att bli hörda 1-3 mars ang Engström..?

Han stämplar ut 23:19
Har samma signalement som GM oavsett blå täckjacka eller mörk rock
60m ifrån mordplatsen...

Skotsamma att Engström påstår att han är ett vittne ...För han kan ju ljuga t.ex

Ja att de inte blev hörda då är jäkligt märkligt.
Citera
2023-07-31, 23:09
Medlem
Citat:
Ja att de inte blev hörda då är jäkligt märkligt.

Engström som GM gör ju två små fulingar mot väktarna och RB ..

1 dels säger att han är hörd på brottsplatsen av polis..

2 Tackar nej till att RB ska ta kontakt med polisen när han tagit reda på utstämplingstiden

Som GM är det viktiga små fulingar
Citera
2023-07-31, 23:10
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Det jag tycker är sannolikt är att han själv vill prata om detaljer för att befästa sig på brottsplatsen...

Vad jag däremot inte kan bevisa är hur och vilken info han kan snappat upp som GM...

Så i detta fall ang poliser som sprang utan signalement så vet jag inte hur han kan ha fått infon....Men jag kan heller inte utesluta att Engström måste jaga detaljer för att "bevisa" att han måste varit där !

Det handlar om överlevnad för GM-SE

Vilket man måste kunna göra för att göra det intressant att fundera särskilt mycket över Engström.

Det finns så mycket som tyder på att han omöjligen kan ha varit mördaren, men det verkar som att argumenten inte får någon effekt, vilket är märkligt.

Mot det står bara en krimberättelse utan några bevis.

I en sådan situation måste man förstå att det finns otaliga andra berättelser som också kan vara sanna, men där det inte heller finns några bevis. Egentligen är det ju bara fantasin som sätter gränser för vad man kan hitta på.

Men sådant kan bara bli grund till en mer lättsam diskussion kring många olika teorier.

Så länge vissa envisas med att det är just Engström, kommer andra vilja se mer än att Eng♂tröm bodde i det koloniala Indien och senare var moderat.
Citera
2023-07-31, 23:15
Medlem
Citat:
Engström som GM gör ju två små fulingar mot väktarna och RB ..

1 dels säger att han är hörd på brottsplatsen av polis..

2 Tackar nej till att RB ska ta kontakt med polisen när han tagit reda på utstämplingstiden

Som GM är det viktiga små fulingar

Kan väl medge att det är lite underligt men jag kommer inte ihåg exakt var det står nånstans?
Citera
2023-07-31, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vilket man måste kunna göra för att göra det intressant att fundera särskilt mycket över Engström.

Det finns så mycket som tyder på att han omöjligen kan ha varit mördaren, men det verkar som att argumenten inte får någon effekt, vilket är märkligt.

Mot det står bara en krimberättelse utan några bevis.

I en sådan situation måste man förstå att det finns otaliga andra berättelser som också kan vara sanna, men där det inte heller finns några bevis. Egentligen är det ju bara fantasin som sätter gränser för vad man kan hitta på.

Men sådant kan bara bli grund till en mer lättsam diskussion kring många olika teorier.

Så länge vissa envisas med att det är just Engström, kommer andra vilja se mer än att Eng♂tröm bodde i det koloniala Indien och senare var moderat.

Teorin är väl inte bara en grej i en tråd på ett forum av personer som vill leka Cluedo.....Även KP ansåg att teorin höll för att misstänka Engström...

Men alla är korkade utom dom som möjligen tror på CA dom är smart
Citera
2023-07-31, 23:24
Medlem
Citat:
Kan väl medge att det är lite underligt men jag kommer inte ihåg exakt var det står nånstans?

Vad jag menade att OM Engström är GM så är detta fan inte klokt...

Men sen gör han ju dessa små fulingar så väktarna som eg är det absoluta största hotet mot GM-SE blir passiva

Först låter det liksom inte klokt att han skulle klara sig men sen blir det lite luddigare...

Borde väktarna tagit kontakt med polis ?

Mitt svar är Ja...
Citera
2023-07-31, 23:37
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Teorin är väl inte bara en grej i en tråd på ett forum av personer som vill leka Cluedo.....Även KP ansåg att teorin höll för att misstänka Engström...

Men alla är korkade utom dom som möjligen tror på CA dom är smart

Jag tycker inte så, och det är trist att vi har hamnat i sådana skyttegravar, men det är inte ovanligt i textdiskussioner.

Någon principiell skillnad mellan KP och oss här eller andra skribenter finns inte heller. Det är ju egentligen bara argumenten som räknas.

I mitt tycke var KPs inte imponerande.
Citera
2023-08-01, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag tycker inte så, och det är trist att vi har hamnat i sådana skyttegravar, men det är inte ovanligt i textdiskussioner.

Någon principiell skillnad mellan KP och oss här eller andra skribenter finns inte heller. Det är ju egentligen bara argumenten som räknas.

I mitt tycke var KPs inte imponerande.

Tror KP vet saker som han inte drog i TV..

Han gjorde det kliniskt med att berätta om gula linjen och misstänkt GM som är avliden...lägger ner utredningen
Citera
2023-08-01, 01:45
Medlem
Citat:
Det jag tycker är sannolikt är att han själv vill prata om detaljer för att befästa sig på brottsplatsen...

Vad jag däremot inte kan bevisa är hur och vilken info han kan snappat upp som GM...

Så i detta fall ang poliser som sprang utan signalement så vet jag inte hur han kan ha fått infon....Men jag kan heller inte utesluta att Engström måste jaga detaljer för att "bevisa" att han måste varit där !

Det handlar om överlevnad för GM-SE
SE nämner aldrig att poliserna sprang utan signalement och det är motivet till att han springer efter.

I SE-perspektiv som vittne eller GM som hittar på så får man anta att han inte vet om dom springer utan eller med signalement.

Vittnet SE som utför löpningen gör rimligen en bedömning att poliserna springer utan LP signalement på GM.

Varken GM-SE, ljugande vittnet SE eller vittnet Se nämner inte om han vet om Polisernas springer med nått annat signalement från nått annat vittne.

Se kan springa efter poliserna oavsett om dom har ett signalement eller inte.

Dvs Argumentet håller inte om hur GM-Se kunde veta att dom sprang utan signalement.

Han varken säger detta och motivet till löpningen funkar i båda fallen.

(Hoppas jag uttryckt mig tydligt ) lite sent
Citera
2023-08-01, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Skandiamannen liknar inte fantombilden. Kling & Klang måste vara blinda.
Vilken fantombild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in