Resultat: Vad tycker du om att moskéer vill se förbud?
Jag gillar det inte / håller inte med dem
90,50%
581 röster
Jag gillar det / håller med dem
5,30%
34 röster
Jag har ingen åsikt / har inte bestämt mig
4,21%
27 röster
2023-07-31, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det känns som allt fler i samhället vill sätta stopp för dessa dumheter, och skydda religiösa minoriteter.

Redan har Finland och Tyskland infört denna typ av skydd, och nu även Danmark läser jag.

I Sverige verkar en klar majoritet vara för ett införande av ett skydd (utanför Flashback).

Enligt rapporten är det 4 av 10 svenskar som vill förbjuda koranbränningar. Dvs 6 av 10 är för bränning. Dvs inte alls en "majoritet"
När det gäller Finland , Tyskland och snart Danmark så gissar jag att de kör enligt "if you can't beat them - join them". Eller, "better safe than sorry".
Citera
2023-07-31, 14:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Enligt rapporten är det 4 av 10 svenskar som vill förbjuda koranbränningar. Dvs 6 av 10 är för bränning. Dvs inte alls en "majoritet"
När det gäller Finland , Tyskland och snart Danmark så gissar jag att de kör enligt "if you can't beat them - join them". Eller, "better safe than sorry".

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/majoriteten-svenskar-vill-forbjuda-koranbranningar

53 procent av de tillfrågade i undersökningen ansåg att det borde vara förbjudet att bränna olika religioners heliga skrifter, så som koranen eller bibeln, offentligt. 34 procent svarade att det borde vara tillåtet och 13 procent var tveksamma.
Citera
2023-07-31, 14:26
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/majoriteten-svenskar-vill-forbjuda-koranbranningar

53 procent av de tillfrågade i undersökningen ansåg att det borde vara förbjudet att bränna olika religioners heliga skrifter, så som koranen eller bibeln, offentligt. 34 procent svarade att det borde vara tillåtet och 13 procent var tveksamma.

OK, då läste jag antagligen fel eller en annan undersökning. Tack.
Citera
2023-07-31, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TvertOm
Kommer moskéerna få sin vilja?

30 svenska moskéer vill se ett förbud mot koranbränning, men också mot andra kränkningar
mot religionens heliga värderingar och symboler. Det visar en undersökning gjord av sajten Doku.
– Vi ville undersöka om det endast handlar om Koranen eller
kränkningar i stort, säger journalisten Sofie Löwenmark.

https://www.expressen.se/nyheter/30-svenska-moskeer-vill-se-forbud-mot-krankningar-mot-islam/

Svenska moskéer vill ha ett totalt kränkningsförbud
https://doku.nu/2023/07/29/svenska-moskeer-vill-ha-ett-totalt-krankningsforbud/

Klart det handlar om mer än att bränna koranen! Vem fan vågar göra en rondellhund eller rita karikatyr av mohammed?
Citera
2023-07-31, 14:44
Medlem
Det är 30 moskéer för mycket!
Det ska vara 0 moskéer i Europa!

Då islam är en vidrig, våldsam pedofil ideologi så bör islam förbjudas i Sverige!
Citera
2023-07-31, 15:04
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Citat:
Det finns att läsa om detta på Wikipedia. Tydligen är allt uppdiktat av högerextremister. Det påstås stå i en volym 4 av Ruhollah Khomeinis bokserie, men det finns ingen volym 4.

På riktigt? Jag hörde det i ett tal av Robert Anton Wilson när jag var yngre och tyckte det lät överdrivet på många sätt. Jag ska kolla upp det här.

Danke.
Citera
2023-07-31, 15:39
Medlem
Då ser vi vilken sida de står på. Sveriges el islams.
Citera
2023-07-31, 15:56
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Yttrandefriheten finns bl a till för att man ska kunna kritisera och skapa debatt kring osunda former av politik och religion

Yttrandefriheten finns till för att skapa debatt kring ex heders-mördande, bög-mördande, religiöst kvinnoförtryck och terror-mördande.

Att vika ner sig för mördarnas hot om terror-mord, det är inte ett alternativ. Så skapas inte ett gott fredligt samhälle.

Sverige ska fortsätta vara mot mördande, även mot religiöst mördande och vi måste ha yttrande frihet för att säga det.

Varför ska man inte få vara arg och t o m häda mot de som ägnar sig åt religiöst förtryck och mördande?

Det är mördarna som är extremister, inte de arga offren.

Mord är synd/harram.
Senast redigerad av TunderTarFyr 2023-07-31 kl. 16:17.
Citera
2023-07-31, 16:45
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Och övriga partier sätter ner foten nu menar du?
Kan se mig Märta Stenevi framför mig, knallröd i fejset och arg som ett bi, sägandes att nu får det banne mig vara nog på stolligheterna från dogmatiskt muslimskt håll.

Stenevi har försvarat koranbränningarna.
Citera
2023-07-31, 17:17
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
En ny undersökning från Novus visade att 60% är för koranbränningar.

https://novus.se/egnaundersokningar-arkiv/4-av-10-vill-forbjuda-koranbranning-17-tror-ryssland-ligger-bakom/
Citera
2023-07-31, 17:20
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Förbjud Islam, utvisa alla från Afrika och Mellanöstern som ej har medborgarskap, stryp alla sociala ersättningar till hela befolkningen i 5-år. Gör man detta så slipper man grundlagsändring för att lösa problemet.
Citera
2023-07-31, 20:08
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
så bara för att man sjunkit lågt i sin argumentation ska vi ändra grundlagen?

med ditt efterblivna resonemang så kommer det bli meningslöst att gå på fotboll och hockey, man får inte provocera andra, eller är det bara de kamelknullande kvinnomisshandlarna man inte får provocera?
Med ditt resonemang kommer vi allihopa att bli antingen kamelfösare eller kofösare och stå där som fånar och bränna grejer.
Det är bara att välja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in