Resultat: Vad tycker du om att moskéer vill se förbud?
Jag gillar det inte / håller inte med dem
90,50%
581 röster
Jag gillar det / håller med dem
5,30%
34 röster
Jag har ingen åsikt / har inte bestämt mig
4,21%
27 röster
2023-07-30, 16:37
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Haha, är du född igår?
https://www.thereligionofpeace.com/
Muslimer vågar säga som det är.
Inget jidder.
Citera
2023-07-30, 16:40
Medlem
Jag tycker hela rubriksättningen är provocerande då det inte finns något som heter svenska moskéer. Sen att den finns moskéer i Sverige är en annan femma.
Citera
2023-07-30, 16:40
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Detta är fantastiskt! Först denna kommentar:

Citat:
Ursprungligen postat av Knegare
Ja, kristna har det verkligen bra i Irak, de blir attackerade och utsatta för våld och övergrepp....

Och sen ett praktangrepp mot muslimer i Sverige.

Citat:
Kristna i Irak är irakier, muslimer i Sverige är inte Svenskar.
Citera
2023-07-30, 16:45
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är fantastiskt! Först denna kommentar:

Och sen ett praktangrepp mot muslimer i Sverige.

Att definiera muslimerna i Sverige, där en jättestor andel inte vill anpassa sig till vårt svenska samhälle utan tycker samhället ska anpassas efter de, som icke svenskar, är inte överhuvudtaget samma sak som att med våld attackera de pga deras religion.

Det förstår säkert du också om du tänker till lite.
Citera
2023-07-30, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Ja jag skulle vilja veta vilken men är det haram?

Kanske inte, men någon måste visa vägen. Vi bor i Sverige och ska ha svenska moskéer, inte arabiska.
Citera
2023-07-30, 16:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Att definiera muslimerna i Sverige, där en jättestor andel inte vill anpassa sig till vårt svenska samhälle utan tycker samhället ska anpassas efter de, som icke svenskar, är inte överhuvudtaget samma sak som att med våld attackera de pga deras religion.

Det förstår säkert du också om du tänker till lite.

"En jättestor andel"
Citera
2023-07-30, 16:50
Medlem
Maureliuss avatar
Ny koranbränning godkänd i morgon!
Citera
2023-07-30, 16:51
Avslutad
Om nu dessa svenskar vill förbjuda hädelse mot islam får de rösta fram ett part som gör deras önskan.
Citera
2023-07-30, 16:55
Medlem
Att muslimer gärna vill ha en ny "hädelselag" i Sverige är väl bara vad man kan förvänta sig? Tyvärr har de säkerligen medhåll av en massa judar och kristna, som i hemlighet hejar på (och kanske bränner en eller annan koran, för att elda på stämningen)!

Musslan lever i bottenslammet. Om du inte av egen vilja dyker ned till samhällets botten har du inte någon anledning att besväras av den.

Men juden och krisslot går på torra land, och gottar sig åt allt rabalder!
Citera
2023-07-30, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Varken tiden eller traditionen är på er sida och till 2050 kommer ni att vara en minoritet som en utrotningshotad art som bäst är lämplig i djurparker för att bevakas.

Den som blev heilad dog för övrigt i en bunker och brändes. Du kanske kan få samma avslut som han vem vet.

Du är inte så bra på matte va?
Citera
2023-07-30, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Varför skulle jag ljuga för? Även infödda svenskar begår illegala saker. Så jag ser till individen och vill inte ha kränkningar av en religion genom att bränna upp deras skrift i yttrandefrihetens namn. Det om något är att häckla yttrandefriheten.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/majoriteten-svenskar-vill-forbjuda-koranbranningar
https://omni.se/majoritet-av-svenskarna-vill-forbjuda-koranbranning/a/EQkX7A

Det finns svenskar och så finns det icke-svenskar. Det är ingen teknikalitet i form av medborgarskap som avgör det, det är biologiskt. I fråga om människor från mellanöstern och människor från norden och norra Europa talar vi om två helt skilda raser. De har ingenting här att göra, det är vår landyta och här gäller våra regler. Vill vi bränna några sidor i en pocketbok så ska det vara helt i sin ordning.

Sen så hänvisar du till undersökningar gjorda tidigt i Juli. Opinionen verkar svänga snabbt:

https://novus.se/egnaundersokningar-arkiv/4-av-10-vill-forbjuda-koranbranning-17-tror-ryssland-ligger-bakom/

Citat:
68 % av svenskarna anser att det är mycket viktigt att försvara yttrandefriheten i Sverige. 38 % av svenskarna vill att man skall förbjuda att bränna koranen i Sverige.
Senast redigerad av ensamkrigaren 2023-07-30 kl. 17:05.
Citera
2023-07-30, 17:05
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
"En jättestor andel"

Förstår att du är en invandringsälskare av stora mått, lyckligtvis tillhör du en minoritet.

Du kan knappast ha missat att väldigt många muslimer håller sig för sig själva i sina egna grupper och släkter.
Du kan inte heller missat att väldigt många brott begås av muslimer.
Du kan inte heller missat att många invandrare lever på bidrag.
Att kräva specialkost pga religion är inte heller att anpassa sig till Sverige.
Att kräva lagändringar pga religion är inte heller att anpassa sig till Sverige.

Att kasta sten på poliser och slå sönder allt i sin väg pga att en person eldar en bok är inte heller att anpassa sig till Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in