• 1
  • 2
2023-07-31, 15:51
Medlem
bithaxs avatar
Jag har sparat sedan 2007 någonting och nu har jag tillslut kommit upp i
en miljon om man slår ihop alla aktier & fonder och mitt sparkonto exklusive pensionsspar.

Så det tog 16 år. Vad gör jag nu?

1 miljon är ju inte mycket idag. Jag behöver ungefär 10 gånger så mycket för att kunna leva på någon slags passiv inkomst.

Tänkte från början att jag skulle spara till en villa, men även om jag säljer min lägenhet och lägger in denhär miljonen så räcker det inte till någon villa i stockholm.
Senast redigerad av bithax 2023-07-31 kl. 16:05.
Citera
2023-07-31, 16:09
Medlem
OtherBarrys avatar
Grattis, som du säger så är det inte speciellt mycket idag tyvärr. Men tänk på det som att om du snittar 7% per år så innebär det att värdet på dina innehav ökar med 70k per år utan insättningar.

Det vill säga så ligger miljon nummer 2 betydligt närmare än vad den första miljonen låg när du började investera.
Citera
2023-07-31, 18:07
Medlem
Det är fortfarande mycket pengar förutom till köp av fastigheter och till passiv inkomst!

Då du nu har ett bra sparkapital kan du unna dig mer och inte behöva spara så mycket. Men om du verkligen vill ha en vilja så är det väl bara att fortsätta?
Citera
2023-07-31, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag har sparat sedan 2007 någonting och nu har jag tillslut kommit upp i
en miljon om man slår ihop alla aktier & fonder och mitt sparkonto exklusive pensionsspar.

Så det tog 16 år. Vad gör jag nu?

1 miljon är ju inte mycket idag. Jag behöver ungefär 10 gånger så mycket för att kunna leva på någon slags passiv inkomst.

Tänkte från början att jag skulle spara till en villa, men även om jag säljer min lägenhet och lägger in denhär miljonen så räcker det inte till någon villa i stockholm.

Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Grattis, som du säger så är det inte speciellt mycket idag tyvärr. Men tänk på det som att om du snittar 7% per år så innebär det att värdet på dina innehav ökar med 70k per år utan insättningar.

Det vill säga så ligger miljon nummer 2 betydligt närmare än vad den första miljonen låg när du började investera.

Trams. En miljon är självklart mycket pengar. Det motsvarar cirka 4 medelårslöner netto.

Bra jobbat TS. Fortsätt jobba, investera, så kommer du klara dig galant.
Citera
2023-07-31, 18:09
Medlem
olasvenssons avatar
Köp en villa i Tjotahejti och få 900 000 kronor över.
Citera
2023-07-31, 18:32
Medlem
En miljon är inte mycket här i Sverige samtidigt som du kan leva som en gud i flera år utan att lyfta ett finger i många andra länder.
Citera
2023-07-31, 18:34
Medlem
Grattis bra jobbat 🥳🥳.
En miljon blir bra utdelning från aktier varje år så vägen till 2 miljoner kommer gå snabbt
Citera
2023-07-31, 18:37
Medlem
over9ks avatar
Hur fan tog det 16 år att skramla ihop en mille?
Citera
2023-07-31, 18:40
Medlem
Minimuchers avatar
Min första miljon tog 11år men min andra tog bara 3 år! Lite annorlunda med mer kapital och mer erfarenhet

Sen rullar det bara på!
Nu det lättar!
Citera
2023-07-31, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Trams. En miljon är självklart mycket pengar. Det motsvarar cirka 4 medelårslöner netto.

Bra jobbat TS. Fortsätt jobba, investera, så kommer du klara dig galant.

4? snarare typ 2.5 netto löner medellönen ligger ju inte på 20k direkt. Och 1 miljon är inga pengar.
Citera
2023-07-31, 19:00
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
4? snarare typ 2.5 netto löner medellönen ligger ju inte på 20k direkt. Och 1 miljon är inga pengar.
Vad tror du medellönen ligger på?
Citera
2023-07-31, 19:07
Medlem
vasaduellers avatar
Köp en bil. Eller något annat som du tycker är roligt. Jag tror att det skulle ge dig största möjliga glädje/nytta av pengarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in