2023-07-31, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leveriskogen
Har du legitima bevis på att det är en lögn?
Nu ligger bevisbördan hos den som anklagar serru. Men Patrik hade för fem år sedan en tjej som skulle fylla 23. En vuxen människa som tävlade i Miss Universe, hade bostad och arbete och tagit studenten för många år sedan. med den ryktesspridning och grava anklagelser om Thailand osv du håller på med så kan du verkligen inte anklaga Dumpen för förtal iallafall.
Citera
2023-07-31, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Aha jag fattade det som att när åtalet lades ned fick de tillbaka barnet.
Sen vill jag säga att det skall till stor försummelse för att det skall vara motiverat att ta barn från föräldrar. Jag tror inte folk förstår hur illa det är för ett litet barn att frpntsd sina föräldrar, det lämnar stora trauman i dem.
Kolla bilderna. Sen var hemmet ganska vidrigt också enligt de som tog del av utredningen (det söka finnas i tråden, hinner inte ska). Det var narkotikamissbruk och man kan nog dra slutsatsen att använda sitt barn som lockbete för att blåsa någon, det räknas som jävligt grovt enbart det. Fast det inte gick att hundra bevisa att hon avsåg sälja ungen till peddot, så visade hennes retorik i chatten, bilder och hennes stil i övrigt att det inte gick att utesluta att hon hade erfarenhet av liknande.
Citera
2023-07-31, 11:55
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Är det inte märkligt att Patrik är med tjejer precis 18 fyllda som 60 bast? Vi alla vet att han bara gör det för att det är mer socialt accepterat annars hade han velat ha 14-15 åringar om det va mer socialt accepterat.

Hör hur upprörd farfar blir när någon säger jag trodde hon va 15 & han håller sig inte till topic & säger” tycker du 15 är okej bara för det är lagligt ” Patrik är som den mannen i hatten säger redigt pinsam.

Skulle Patrik vara ensam på en öde ö med en 15 åring är jag övertygad om att han för eller senare hade satt på henne. Han försöker verka bättre än de han hänger ut, det är han inte. Han är bara mycket smartare & anpassar sig till sociala normer bättre än dom uthängda.
Då tänder gäddorna på barn som har en siffra i ålder. Nu vet vi att de gör det men det är bra att du erkänner eftersom du verkligen tror att vi som gillar vuxna föredrar barn. Ungefär som att du tror att alla gör det. Sjukt märkligt.

Den där har man hört förut i tråden.
Vem har nånsin hamnat ensam på en öde ö med en tjej till att börja med?
Senast redigerad av LeCastle 2023-07-31 kl. 11:57.
Citera
2023-07-31, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det är i flera fall möjligt att gripa människor innan de begår brott. Se nya terrorlagen som exempel.

Övergrepp mot barn kan inte jämföras med smuggelsprit.

Ett barn ska inte behöva bli målsägande. Då har rättssystemet svikit dem.
Finna en hel del lagstiftning som inbegriper "förberedelse för.." Rån, mord, almän ödeläggelse, är bara några.
Citera
2023-07-31, 11:59
Medlem
goofers avatar
Citat:
Det är i flera fall möjligt att gripa människor innan de begår brott. Se nya terrorlagen som exempel.

Övergrepp mot barn kan inte jämföras med smuggelsprit.

Ett barn ska inte behöva bli målsägande. Då har rättssystemet svikit dem.
I vilket läge skall man stoppa och lagföra gäddan?
Citera
2023-07-31, 12:00
Medlem
Citat:
Du skriver än så länge? Skulle du vilja att åldern ändrades?

Vi kan alltid spekulera kring varför han blev kär i en kvinna på 18 år, eller om han ens blev kär. Vi vet inte hur deras relation såg ut. Vi vet däremot att de hade en lagligt relation som det saknas belägg för inte skulle ha varit ömsesidig.
Patrik har inte haft en 18-årig flickvän senaste 30 åren iallafall. Sluta mata trollet.
Citera
2023-07-31, 12:00
Bannlyst
Citat:
Det är dina spekulationer och jag ser ingen grund till dem förutom att han dejtat åldrarna 18-22. Det är ett stort kliv från de åldrarna till någon som är under 15 (både en fysiskt och en psykiskt förändring sker hos de som befinner sig mitt i eller i början av puberteten).

Jag brukar säga att man dömer andra efter sig själv. Något som kan kännas rätt för dig kan kännas orätt för någon annan.

Fast Patrik säger ju att 15 är precis lika fel medans han dejtar tjejer som är 4 år äldre tjejer.
Citera
2023-07-31, 12:01
Medlem
Citat:
Jag anklagar inte utan jag bara repeterar vad jag har hört andra säga. Samtidigt som jag säger att jag inte hade blivit förvånad om det vore sant.
Så du håller på med både falsk ryktesspridning och förtal.
Citera
2023-07-31, 12:01
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
I vilket läge skall man stoppa och lagföra gäddan?

Så snart denne får veta att en fortsatt sexuell kontakt hade varit ett brott.
Citera
2023-07-31, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Det hindrar ingen att informera andra om potentiella hot/pedofiler till omgivningen.

Pedofiler kommer undan med att grooma barn. Det är tillräckligt för att vidta hårda åtgärder.
Han föredrar ju barn och folk håller koll på honom så det vore ett misstag. Han verkar väldigt korkad som tror att han kan komma undan med att skrämma barn och ge sig på dem.

Ok om vi ska vara lite seriösa för en gång skull. Tweedy är uppenbarligen en väldigt sjuk person som inte är i sitt sinnes fulla bruk. Jag tror han kan lida av både psykos & andra typer av vanföreställningar. Han behöver inte det hatet han får utan han behöver vård,snarast.

Sedan så tror jag han känner att det redan är kört för honom så därför väljer han att bara jävlas så mycket som möjligt med samhället.
Citera
2023-07-31, 12:02
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Patrik har inte haft en 18-årig flickvän senaste 30 åren iallafall. Sluta mata trollet.

Även om han hade det så känner jag att det är hans ensak. Vi ska vara glada att han har ett samliv som är inom lagen för samtycke. Då kan det till och med kanske kallas kärlek
Citera
2023-07-31, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Så du håller på med både falsk ryktesspridning och förtal.

Nej jag bara sammanfattar det jag har hört & efter det bildar min egen uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in