2023-07-31, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Du skriver än så länge? Skulle du vilja att åldern ändrades?

Vi kan alltid spekulera kring varför han blev kär i en kvinna på 18 år, eller om han ens blev kär. Vi vet inte hur deras relation såg ut. Vi vet däremot att de hade en lagligt relation som det saknas belägg för inte skulle ha varit ömsesidig.

Jag snackar inte om lagen eller ömsesidighet gällande det förhållandet de två hade. Jag snacka om moral, Patrik själv har sagt det i konfrontationer indirekt att han tycker att 15 år är lika fel som 14. Då är han inne på moral inte lagen. Därför tycker jag att han är en hycklare med tanke på att det finns många som tycker det är moraliskt fel att en 60 åring träffar en 18 åring.
Citera
2023-07-31, 11:21
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leveriskogen
Är du en av de som kommer vara med och leka tuff i grupp då eller ? Skulle han få stryk igen så kanske det blir mer än 80 000 den här gången. Du gör honom bara en tjänst i slutändan mannen
Finns ingen prislapp på pedofiler. De som åkte dit hade inte den skarpaste kniven i lådan.

Du ser ju med egna ögon hur gäddorna behandlas.
Pedofilerna blir av med jobbet, förlorar familjen, måste fly för livet och byta namn. Är inte det ganska nice?
Citera
2023-07-31, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Finns ingen prislapp på pedofiler. De som åkte dit hade inte den skarpaste kniven i lådan.

Du ser ju med egna ögon hur gäddorna behandlas.
Pedofilerna blir av med jobbet, förlorar familjen, måste fly för livet och byta namn. Är inte det ganska nice?

Jag slår vad om att du tycker det är väldigt tillfredsställande, dock inte för barnen skull utan för din egen skull. Tweedy som har lite extra pengar nu kanske lyckas träffas någon söt ung tjej någonstans , är inte det är ganska nice?
Senast redigerad av Leveriskogen 2023-07-31 kl. 11:26.
Citera
2023-07-31, 11:26
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Jag slår vad om att du tycker det är väldigt tillfredsställande, dock inte för barnen skull utan för din egen skull. Tweedy som har lite extra pengar nu kanske lyckas träffas någon sötnos, är inte det är ganska nice?
Pedofiler ger sig på barn, vuxna män ger sig på pedofiler. That’s it.
Inte så kul för dig att leva som en råtta bakom nyreggade konton på Flashback men jag tycker det är bra att du är delaktig i diskussionen. Ju mer du skriver desto bättre!
Citera
2023-07-31, 11:26
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Vilka som vill begå brottet (utseende, ålder, vikt, längd osv) har ingen inverkan på en dom. Det är inte heller vad dumpen vill visa. Männen (hur du än har ratat deras attraktionsvärde) har visat uppsåt till att begå brott mot barn som dumpen (även jag) anser borde ha ett straffvärde i proaktivt syfte.
De begås inte ens något brott, så huruvida en domstol hade tyckt att en person är för osexig för att kunna lyckas kommer vi aldrig att få klarhet i.

Ett försök måste vara tjänligt för att en person ska kunna dömas för det, och det är givetvis därför som vi inte ser människor dömas för mordförsök med hjälp av vattenpistol eller voodoo. I sådana fall spelar det ingen som helst roll huruvida personen verkligen hade uppsåt att mörda eller inte.
Citera
2023-07-31, 11:28
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
De begås inte ens något brott, så huruvida en domstol hade tyckt att en person är för osexig för att kunna lyckas kommer vi aldrig att få klarhet i.

Ett försök måste vara tjänligt för att en person ska kunna dömas för det, och det är givetvis därför som vi inte ser människor dömas för mordförsök med hjälp av vattenpistol eller voodoo. I sådana fall spelar det ingen som helst roll huruvida personen verkligen hade uppsåt att mörda eller inte.
Det spelar ingen roll.
De tror att det är barn och ju mer ni ljuger desto mer retar ni upp folk. Det är det ni inte verkar förstå och det är nästan lite som att ni ber om att radikala gäng ska ge sig på er.

P och S är snälla människor. Var tacksam för det.
Senast redigerad av LeCastle 2023-07-31 kl. 11:32.
Citera
2023-07-31, 11:30
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Jag snackar inte om lagen eller ömsesidighet gällande det förhållandet de två hade. Jag snacka om moral, Patrik själv har sagt det i konfrontationer indirekt att han tycker att 15 år är lika fel som 14. Då är han inne på moral inte lagen. Därför tycker jag att han är en hycklare med tanke på att det finns många som tycker det är moraliskt fel att en 60 åring träffar en 18 åring.

Det är bara Patrik som kan förtydliga hans resonemang. Varken du eller jag kan gissa eller spekulera oss fram till ett svar vi vet stämmer med hans beslut. Ja, vi kan ifrågasätta hans moral att han dejtat unga kvinnor. Många äldre män med yngre kvinnor och vise versa får sina relationer ifrågasatta. DiCaprio var i blåsväder nyligen av den anledningen. Det vi vet är att han har fattat ett personligt beslut över vilken ålder han tycker är moraliskt lämplig. Så länge den håller sig innanför lagen (och nu en bra bit över lagen) ser inte jag något anmärkningsvärt. Med det sagt är jag inte insatt i hans känsloliv eller dejtinghistorik.
Citera
2023-07-31, 11:31
Medlem
goofers avatar
Citat:
Vi håller med varandra om att polisen ska kunna agera innan ett barn blir drabbat. Nuvarande lagar omöjliggör ett tidigt ingripande. De måste redan ha fått kontakt med en vuxen och blivit utsatt av denne på någon skala.
Ja men du måste förstå och acceptera att man i te kan gripa och lagföra folk innan de begått en kriminell handling.

Du kan kan inte ta folk för spritsmuggling på väg till Åland, ej heller på båten utan de måste ju gå iland först.
Så fungerar det ju i de flesta fall även om man kan åka dit för förberedelse också vid grövre brottslighet
Citera
2023-07-31, 11:32
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol

Jag grundar mitt resonemang på den rättspraxis och de domar som finns gällande verkliga barn.

Att dyka upp till en träff efter att ha haft en sexuell konversation online hade i många fall varit tillräckligt för åtal. Nu räddas gäddan från åtal då barnet inte var verkligt. Han beskonas den krävande process som en rättegång är.
Citera
2023-07-31, 11:34
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ja men du måste förstå och acceptera att man i te kan gripa och lagföra folk innan de begått en kriminell handling.

Du kan kan inte ta folk för spritsmuggling på väg till Åland, ej heller på båten utan de måste ju gå iland först.
Så fungerar det ju i de flesta fall även om man kan åka dit för förberedelse också vid grövre brottslighet

Det är i flera fall möjligt att gripa människor innan de begår brott. Se nya terrorlagen som exempel.

Övergrepp mot barn kan inte jämföras med smuggelsprit.

Ett barn ska inte behöva bli målsägande. Då har rättssystemet svikit dem.
Citera
2023-07-31, 11:35
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Dumpen hade inte för avsikt att betala för barnet, eller våldta det så bedrägeri, koppleri eller förberedelse till våldtäkt var inte applicerbart. Socialtjänsten har betydligt lägre beviskrav då de inte utdömer straff utan agerar för barnets säkerhet, så bilder och beteende hos föräldrarna seglade dealen, ungen omhändertogs direkt, med rätta.
Aha jag fattade det som att när åtalet lades ned fick de tillbaka barnet.
Sen vill jag säga att det skall till stor försummelse för att det skall vara motiverat att ta barn från föräldrar. Jag tror inte folk förstår hur illa det är för ett litet barn att frpntsd sina föräldrar, det lämnar stora trauman i dem.
Citera
2023-07-31, 11:50
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det hindrar ingen att informera andra om potentiella hot/pedofiler till omgivningen.

Pedofiler kommer undan med att grooma barn. Det är tillräckligt för att vidta hårda åtgärder.
Citat:
Eller så kanske han erbjuder några söta tjejer en bra summa för att vara med honom? Det kan man ju alltid hoppas på att han gör :-) I med att han inte bryr sig om lagen eller om någonting är socialt accepterat eller ej så kan han lika gärna filma allting och skicka till Sara. hade varit klockrent om han gjorde det.
Han föredrar ju barn och folk håller koll på honom så det vore ett misstag. Han verkar väldigt korkad som tror att han kan komma undan med att skrämma barn och ge sig på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in