2023-07-29, 22:40
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekvarn22
Extremt konstig gubbe. Pratar om att kvinnan inte är död utan att han pratar med henne varje dag...

EDIT: Får be om ursäkt då jag egentligen inte följt fallet eller läst samtliga sidor i tråden men hur uppmärksammades kvinnan i frysboxen? Husrannsakan?
MGM berättade för sin bror och så personal hörde, att hon låg där när han åkte in på sjukhus. Han trodde kanske han skulle dö.
Citera
2023-07-29, 22:42
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Läst FUP.
Inte övertygad av MGM beteende i förhör att han ska ha RPV. Känns konstlat och att MGM tror han kommer ut snabbare och/eller får lindrigare straff om han får Rättspsykiatrisk vård.
Vad säger ni andra som läst FUP?

Citat:
Ursprungligen postat av ytsmygaren
Av någon konstig anledning så får jag för mig att han ”spelar” sjuk, min tolkning av honom då man lyssnar på rättegången
Jag har jäst FUP inte hört rättegången men drog samma slutsats.
Citera
2023-07-30, 11:22
Avslutad
Jösses, lyssna på galningens förhör på tuben...
På fråga om han tagit kvinnans mediciner, svarar han nej, jag brukar bara droger!
Jag tror han simulerar psyksjukdom, en slug vidrig människa.
Citera
2023-07-31, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gt88
Filerna funkade ej bara 107 och 112.
Alla filer funkar för mig att ladda ner på nytt, ska jag ladda upp den på gofile eller löste det sig ?
Citera
2023-07-31, 10:55
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jösses, lyssna på galningens förhör på tuben...
På fråga om han tagit kvinnans mediciner, svarar han nej, jag brukar bara droger!
Jag tror han simulerar psyksjukdom, en slug vidrig människa.
Precis vad han tror han gör, och han är själv övertygad om att han klarar av det.
Fan att inte åklagaren utmanade honom i sin frågeställning, det vore så jäkla enkelt att sätta dit honom så att han smällde av där och då. Då vore det ingen tvivel kvar om att han enbart är en manipulativ jävel utav dom allra värsta. Usch. Stackars Anna, hon måste haft ett helvete med honom alla dessa år.
Citera
2023-07-31, 10:58
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jag har jäst FUP inte hört rättegången men drog samma slutsats.
Rekommenderar att lyssna på rättegången (fast varnar om att du möjligtvis blir lika arg som jag själv blev). Man hör verkligen vilken psykopat den där Reidar är.
Citera
2023-07-31, 10:58
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
Alla filer funkar för mig att ladda ner på nytt, ska jag ladda upp den på gofile eller löste det sig ?
Funkade för mig också, tack
Citera
2023-07-31, 11:00
Medlem
fearreapers avatar
FUP funkar ej för mig,
Citera
2023-07-31, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Precis vad han tror han gör, och han är själv övertygad om att han klarar av det.
Fan att inte åklagaren utmanade honom i sin frågeställning, det vore så jäkla enkelt att sätta dit honom så att han smällde av där och då. Då vore det ingen tvivel kvar om att han enbart är en manipulativ jävel utav dom allra värsta. Usch. Stackars Anna, hon måste haft ett helvete med honom alla dessa år.

Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Rekommenderar att lyssna på rättegången (fast varnar om att du möjligtvis blir lika arg som jag själv blev). Man hör verkligen vilken psykopat den där Reidar är.
Tyvärr är svenska åklagare av det mesigare slaget.
Det är frustrerande hur det mjäkas med brottslingar, särskilt när det är så uppenbart att dom simulerar och ljuger.
Lite jobbigt med språk och dialekter emellanåt, men hua...
Jag förstår att folk drog sig från att besöka Reidar.
Otroligt att han lyckats lura systemet i så många år, covid och digital utveckling har sannerligen varit till hans fördel
Citera
2023-07-31, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
FUP funkar ej för mig,

https://anonfiles.com/Cb323c50z7/B_1361_23_zip

.
Citera
2023-08-13, 15:47
Medlem
Nottelitens avatar
Från Dagbladet :
- Å ja, jeg har pratet med ham, og det er fullt mulig å føre en samtale med ham. Han gir ikke noe inntrykk av vrangforestillinger på meg, sier advokat Stefan Liliebäck til Dagbladet.

Liliebäck forsvarer nordmannen i 50-åra som er tiltalt for grov likskjending, grovt bedrageri og dokumentforfalskning i Sverige, etter at politiet fant samboeren hans, også hun norsk, død i fryseboksen hans i mars.
- Men du har jo tidligere sagt at du mener klienten din er utilregnelig. Det høres ut som tilstanden hans er skiftende?
- Den ene dagen er det det ene, den andre dagen det andre. Det er vanskelig å kommentere dette.
länk till artikeln :
https://www.dagbladet.no/nyheter/forsvarer-ikke-inntrykk-av-vrangforestillinger/80036167
Citera
2023-08-18, 19:08
Medlem
Vad händer i fallet? Kommer det dom snart? Hur långt efterrättegåmg kommer en dom normalt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in