2023-07-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Precis, gällande bilkörning klår kvinnor män.

Inte ens nära. 0 kvinnor i toppen.

https://auto.howstuffworks.com/auto-racing/motorsports/the-10-greatest-race-car-drivers-of-all-time.htm
Citera
2023-07-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Eftersom han hade grovt överskattat sin körförmåga, körde han ihjäl sig i sin fina stora skrytbil på landsvägen.

Nejdå. han lever och mår bra.

Citat:
Hur vet du att den snabbaste privatbilisten inte hade kört ihjäl sig?

Den där Andy Green, kraschlandade han på en stadsgata?

Han krashade aldrig.

Citat:
Vilken normal människa vill köra bil i öknen i över 55 graders värme och dö av värmeslag?

Andy Green, världens snabbaste bilförare.

Du verkar behöva ta din medecin, var du övertygad om att det var en kvinna som var duktig på att köra, kognitiv dissonans, eller bara efterbliven?
Citera
2023-07-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ja det är större skillnader inom könen än mellan könen helt klart.

Majoriteten män och kvinnor ligger dock i "mitten".

Medans i ytterkanterna hittar vi världens bästa, bland de bästa, och världens sämsta bland de sämsta.

Och dessa är....

Citera
2023-07-30, 23:20
Medlem
Citat:
Att samtliga vinnare av Formel 1 är män kan enkelt förklaras med statistik, nämligen skillnad i populationsstorlek. Knappt 0,3 % av de tävlande i denna bilsport är kvinnor. Männen utklassar kvinnorna numerärt (99,7 %), och det beror inte på någon medfödd motortalang i mäns DNA som de mest rabiata antifeministerna gärna inbillar sig.

Anledningen till att kvinnor generellt inte ägnar sig åt motorsport är att de som barn inte uppmuntras att bekanta sig med bilmotorer och lära sig hur de fungerar. Det är sällsynt med unga flickor som övningskör i en gokart varv efter varv och tränar flera timmar varje dag. Samma sak med cross.

Det finns en mycket viktig aspekt att ha i åtanke när det gäller kvinnors bristande intresse för racersport. Gravida kvinnor kör helst inte racerbil i minst 200 km/h för de vill inte riskera både sitt och det ofödda barnets liv.

Det stämmer inte, den enskilt största skillnaden mellan kvinnor och män är inte "uppmuntran" utan intresse.

Män är intresserade av saker, kvinnor är intreserade av människor.

det är därför sällsynt med män som sitter och skvallrar i timtal, som det är kvinnor på gokartbanan.

eller bland ingejörer och sjuksyrror. osv.
Citera
2023-07-30, 23:22
Medlem
Citat:
Ja det är större skillnader inom könen än mellan könen helt klart.

Majoriteten män och kvinnor ligger dock i "mitten".

Det stämmer hyfsat i genetisk variation, sämre i temperament och riktigt dåligt i intressen.
Citera
2023-07-30, 23:23
Medlem
Citat:
Att samtliga vinnare av Formel 1 är män kan enkelt förklaras med statistik, nämligen skillnad i populationsstorlek. Knappt 0,3 % av de tävlande i denna bilsport är kvinnor. Männen utklassar kvinnorna numerärt (99,7 %), och det beror inte på någon medfödd motortalang i mäns DNA som de mest rabiata antifeministerna gärna inbillar sig.

Anledningen till att kvinnor generellt inte ägnar sig åt motorsport är att de som barn inte uppmuntras att bekanta sig med bilmotorer och lära sig hur de fungerar. Det är sällsynt med unga flickor som övningskör i en gokart varv efter varv och tränar flera timmar varje dag. Samma sak med cross.

Det finns en mycket viktig aspekt att ha i åtanke när det gäller kvinnors bristande intresse för racersport. Gravida kvinnor kör helst inte racerbil i minst 200 km/h för de vill inte riskera både sitt och det ofödda barnets liv.

Det innebär inte att kvinnor hade lyckats lika bra dock. Svara på frågorna i andra tråden. Du brister i logisk konsekvens. Även kvinnor är överrepresenterade när det kommer till dressyr. Eller har jag fel? Men där hade du inga problem med att hävda att kvinnor är bäst. Sluta brist i konsekvens.

Du skiter totalt i logik. Det gör dig till en oärlig person.

Du kan inte köra med dubbla måttstockar. Om du vill hävda att kvinnor är bäst på något trots att det kan bero på att de är överrepresenterade och en massa andra bakgrundsfaktorer så kräver jag att du erkänner att män är bäst på schack, motorsporter som Formel-1 etc. Om inte, så är du en hycklare och bör då undvikas att prata med =). Bara att bestämma hur du ska ha det.

Upprätta en definition annars vad som avser ''bättre'' för dig och håll dig till den.

Män är bättre på de flesta sporter, är det inte så?

Lägg ner ditt ideologiska snack och kräv logisk konsekvens av dig själv. Om inte, så bör folk ignorera dig för då kör du inte med schyssta kort.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-07-30 kl. 23:51.
Citera
2023-07-30, 23:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Jag citerar ursprungscitatet då kvinnor är bättre på att föda barn än män, då män inte har den förmågan. Så jag anser att det inte stämmer. Det har säkert stötts och blötts i tråden, men jag har tyvärr missat den och inte läst igenom hela.
Citera
2023-07-30, 23:37
Medlem
Kvinnor är bättre på att dansa än män. Den kvinnliga kroppen är mer uttrycksfull. Män kan inte vicka på höfterna på det sättet.
Citera
2023-07-30, 23:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Inte ens nära. 0 kvinnor i toppen.

https://auto.howstuffworks.com/auto-racing/motorsports/the-10-greatest-race-car-drivers-of-all-time.htm

Framföra fordonet säkert och tryggt utan att ta onödiga risker = bra bilförare

Kvinnor är bättre bilförare än män.

Jag syftar INTE på den lilla promillen som kör runt runt runt på en bana och har tränat tusentals timmar på att köra runt runt runt på en bana. En apa hade kunnat tränats att köra runt runt runt på en bana.

Visst visste jag att det här med logik är jäkligt svårt för känslosamma och blödiga antifeminister men satan i gatan vad det går trögt ibland.
Citera
2023-07-31, 00:01
Medlem
Citat:

Jag syftar INTE på den lilla promillen som kör runt runt runt på en bana och har tränat tusentals timmar på att köra runt runt runt på en bana. En apa hade kunnat tränats att köra runt runt runt på en bana.

Visst visste jag att det här med logik är jäkligt svårt för känslosamma och blödiga antifeminister men satan i gatan vad det går trögt ibland.

Du och Lupac har ju verkligen problem. Ni har ju för fan ett kunskapsförakt. Du och hon brister i logik jämt. Vad är vitsen med att vara medlem på ett diskussionsforum när du inte ens kan medge att du har fel om något? Jag är nyfiken. Då är det bara slöseri att diskutera med sådana som dig.

Du maler bara runt samma skit hela tiden och du verkar inte ens förstå varför jag och många andra eftersträvar logik för gör vi inte det så kan man gå runt och vara en hycklare dag ut och dag in.

Kräv lite mer av dig själv. Du framstår som en oärlig person, inget vackert drag.

Jag hoppas verkligen färre människor kommer svara tillslut för det här är din strategi i ett nötskal:

1) Halmgubbar.
2) Förolämpningar
3) Taskig logik
4) Rabbla upp källor utan att förstå dem

Vi skiter i vad du syftar på. Ta fram ett logiskt deduktivt argument och jag kommer pulverisera det.

Med din logik kan man hävda att kvinnor som kör i 20 km/h är bättre förare än män som kör i 150 km/h. Du är en narr. En gycklare.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-07-31 kl. 00:04.
Citera
2023-07-31, 00:01
Medlem
Citat:

då är ju män bättre.

Citat:
nejdå.

Citat:

och några enstaka kvinnor, inte för att de blir särskilt bra på det, men endå.

Citat:

nejdå. logiken är enkel. kvinnor är sämre bilförare, vilket inte är så konstigt då de kör mindre än män.
Sen så hjälper ju testosteron tydligen spatial förmåga, reflexer och starkare visuella bearbetningsförmåga.
Senast redigerad av slö 2023-07-31 kl. 00:05.
Citera
2023-07-31, 00:41
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Du och Lupac har ju verkligen problem. Ni har ju för fan ett kunskapsförakt. Du och hon brister i logik jämt. Vad är vitsen med att vara medlem på ett diskussionsforum när du inte ens kan medge att du har fel om något? Jag är nyfiken. Då är det bara slöseri att diskutera med sådana som dig.

Du maler bara runt samma skit hela tiden och du verkar inte ens förstå varför jag och många andra eftersträvar logik för gör vi inte det så kan man gå runt och vara en hycklare dag ut och dag in.

Kräv lite mer av dig själv. Du framstår som en oärlig person, inget vackert drag.

Jag hoppas verkligen färre människor kommer svara tillslut för det här är din strategi i ett nötskal:

1) Halmgubbar.
2) Förolämpningar
3) Taskig logik
4) Rabbla upp källor utan att förstå dem

Vi skiter i vad du syftar på. Ta fram ett logiskt deduktivt argument och jag kommer pulverisera det.

Med din logik kan man hävda att kvinnor som kör i 20 km/h är bättre förare än män som kör i 150 km/h. Du är en narr. En gycklare.

Citat:
Ursprungligen postat av slö
då är ju män bättre.

nejdå.

och några enstaka kvinnor, inte för att de blir särskilt bra på det, men endå.

nejdå. logiken är enkel. kvinnor är sämre bilförare, vilket inte är så konstigt då de kör mindre än män.
Sen så hjälper ju testosteron tydligen spatial förmåga, reflexer och starkare visuella bearbetningsförmåga.

Som sagt, jag postade undersökningar som räknade med antal körda mil - kvinnor var fortfarande bättre bilförare än män. För femtielfte gången.

Det går extremt trögt för er två idag/inatt. Försök få era 7 timmars sömn inatt så kanske det klarnar upp en del imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in