2023-07-30, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnabry
Precis så. Skyttarna är döda, anstiftarna sitter på långa straff. Polisen kommer inte lägga resurser på det här när det finns miljoner andra ouppklarade fall.

Den som sitter och hoppas på en lösning i det här fallet bör bara gå vidare och hoppas på att någon erkänner i en intervju eller bok om typ 15 år.
Finns det ingen möjlighet att Adel kan berätta något nu när Dumle inte lever längre?
Citera
2023-07-30, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanni
Angående 23 och relationen till Einar.
Jag har lyssnat igenom låtarna som 23 släppt efter kidnappningen och vid flera tillfällen så sjunger han om en bror som han saknar. Ta tex låten "Koppla Av" som har exakt samma namn som Einars låt "Koppla Av" dessutom.
23 sjunger i refrängen "för min bror som inte finns idag vi minns imorrn som vi minns idag",
"Blöder från själen" med Sebbe staxx där de garanterat syftar på Nisse. "För att få tillbaka dig jag skulle gett hela världen "
I en annan låt sjunger han att han skulle gett mer än en miljon för att få sin bror tillbaka.
I låten "frågor" sjunger han "tog mitt hjärta och min bästa vän "
I en annan låt syftar han på Dumle när han sjunger "Bränner sina vänner för 100k hur kan du fucking säga att du är 100 då?". Dumle har släppt en låt tidigare där han sjöng att han är 100. Någon har poängterat denna rad tidigare i tråden.

Plus

Einars flickvän kör 23 låtar ibland på sin stort. Följer varandra plus mamman på insta.

Dessutom

23 lackar när Haval försöker få ner Voi låten och lägger då upp en story där han visar sitt halsband och har Voi låten på.

Därefter

Släpper 23 låten "Many men" där han sjunger "Skrattar åt drängar, de hotar på internet kolla han spela en thug är det för vi gör pengar eller är det kanske för hans brorsa är ....."

Varför skulle 23 gå på Haval om det inte vore för att han känner stark sympati och vänskap med sin bror Nisse? Haval var aldrig någon opp till 23 från början. 23 tillhör May och har vårby som opp.

Plus

23 var med i många av Einars videos.

Jag drar slutsatsen att 23 var väldigt nära Nisse och såg honom som en mycket bra vän. Det är ofrånkomligt att dra den slutsatsen när man lyssnar på 23 låtar efter Nisses död. Eller i låten "schack" sjunger han "alla vill åt kungen".

Plus

23 har gjort låtar med alla som stod nära Nisse iprincip, Dani M, VC Barre, Sebbe stax.

Jag konstaterar att 23 och Einar var mycket nära vänner och att 23 saknar honom.

Den som vet mer om deras vänskap får gärna berätta mer.

Finns ett insta konto som sägs vara 23s "managers" där de postar bilder på vapen och har 23s låtar i bakgrunden alltså på typ en högtalare i bakgrunden, man har även börjat lägga ut med einars låtar och many men låten
Citera
2023-07-31, 02:17
Medlem
doncroces avatar
Så har det kommit någon förändring eller positivt ur detta? Det var ju många som pratade om det efter mordet.
Citera
2023-07-31, 10:09
Medlem
Citat:
Precis så. Skyttarna är döda, anstiftarna sitter på långa straff. Polisen kommer inte lägga resurser på det här när det finns miljoner andra ouppklarade fall.

Den som sitter och hoppas på en lösning i det här fallet bör bara gå vidare och hoppas på att någon erkänner i en intervju eller bok om typ 15 år.

Istället så lägger polisen sina resurser på att jaga gräsrökare och tjackpundare.
Citera
2023-07-31, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Finns det ingen möjlighet att Adel kan berätta något nu när Dumle inte lever längre?

Teoretisk möjlighet absolut. Men du får nog hoppas på att han blir så desperat efter pengar att han säljer sin historia till någon tidning/förlag.
Citera
2023-07-31, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZcream
Hatbrott när detta mord är mer invecklat än Palmemordet?

De var avundsjuka att inte ens inom deras egen gren, utöver allt annat deras familjer tigger från oss, så var de bäst.

Sveriges eminem var den populäraste

100% rasistisk hatbrott.

Hade 10 blonda pojkar torterat en neger och sedan dödat ett tag senare hade det varit ramaskri om rasism.

Något ekonomiskt som motiv tror jag inte en sekund på, det är bara bortförklaringar
Citera
2023-08-01, 01:28
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagnitardigenkelt
De var avundsjuka att inte ens inom deras egen gren, utöver allt annat deras familjer tigger från oss, så var de bäst.

Sveriges eminem var den populäraste

100% rasistisk hatbrott.

Hade 10 blonda pojkar torterat en neger och sedan dödat ett tag senare hade det varit ramaskri om rasism.

Något ekonomiskt som motiv tror jag inte en sekund på, det är bara bortförklaringar

Alla har sin musiksmak och med den bidrar dem till artisten! Éinar fans lyssnade kanske bara på honom och bidrog med streams tillskillnad från andra!
Citera
2023-08-01, 01:29
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Teoretisk möjlighet absolut. Men du får nog hoppas på att han blir så desperat efter pengar att han säljer sin historia till någon tidning/förlag.

Och sedan gå underjord haha
Citera
2023-08-01, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimNissen
Att du skriver detta så självsäkert när Polisen har starka misstankar om att Scar är en av skyttarna är skrattretande.

Vad spelar det för roll vad Polisen har "starka" misstankar om? Skrattretande fö, svensk polis skulle ha starka.. nåt alls. Större chans att vinna triss.

Pratar vi inte om svensk polis här, ie den sämsta kåren i mänsklighetens historia?
Senast redigerad av LupesVulpus 2023-08-01 kl. 01:49.
Citera
2023-08-01, 12:28
Medlem
Ograsts avatar
Haval fortsätter att dissa Nils i låten Southside, bland skryter han om hur han ”fick honom från kåken”.
Citera
2023-08-02, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Haval fortsätter att dissa Nils i låten Southside, bland skryter han om hur han ”fick honom från kåken”.

Haval är så patetisk, hela Sverige skattar åt han förutom några afghanska gatubarn som går på heroin...det är hans fan.
Citera
2023-08-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanni
Jo men i tråden har det nämnts att 23 inte alls var vän med Nisse och att det sket sig när Nisse lämnade västerås.
Min uppfattning är att 23 mycket tydligt i sina låtar uttrycker att han saknar Nisse och att de således var mycket nära vänner. Den som vet mer om deras vänskap berätta gärna.

Högst troligen vet 23 själv vad han känner för Nisse alltså tycker jag det är trovärdigt att anta att dom var goda vänner, finns filmklipp på dom tsm där man ser att det är vänskapligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in