Citat:
Ursprungligen postat av
C000
Du sätter nivån själv. Jag tycker inte att det går att arbeta på en alltför stor skärm och det ger inte heller samma skärpa. Men absolut blir man mer produktiv med mac, det hänger nog rätt samman med att allt bara fungerar på en mac....
Jag ska nog över till MAC just för att jag känner att jag blir distraherad i en Windows. I en MAC har jag två saker uppe och fokuserar mer på den, medans i en Win 11 så är det så mycket som är uppe och jag distraheras hela tiden.
Också för att jag vill ha en LapTop för att sitta ute någonstans istället för bara hemma, köra till annan stad, besöka olika bibliotek och så vidare. Det handlar om att bytta energi.
Jag känner att jag sitter mer vid datorn när jag har en stationär än vid en laptop. Med en Laptop får jag saken gjort och lägger ifrån mig datorn.
Medans en Laptop det är alltid något, för där har jag allting, bilder, filer, böcker och så vidare.
Vill sitta mindre vid datorn, tänker därför fokusera på en MacBook pro.
Nu vet jag inte om jag behöver en med ett grafikkort eller inte. De svårt förstå hur mycket minne är tillräckligt på en Windows och vad som räcker för en Mac.