Citat:
Ursprungligen postat av
samtsu
1. Krim röstade i absolut majoritet att bli en del av Ryssland. De vill inte vara en del av nazistfrämjande statskupp-utsedde dockan Zelensky och hans genomkorrupta regim.
2. Ryssland har blivit attackerat sedan många år tillbaka genom sanktioner. Långt innan 2014.
3. Zelensky sade att det var ryska missiler som beskjutit Polen trots att det var ukrainska S300 missiler. Då ville Zelensky att NATO skulle börja komma in och delta i kriget, dvs. WW3. Om Zelensky inte vill ha WW3, varför ljög han?
https://www.reuters.com/world/europe/ukraines-zelenskiy-says-russian-missiles-hit-poland-significant-escalation-2022-11-15/
KYIV, Nov 15 (Reuters) - Ukraine's President Volodymyr Zelenskiy said on Tuesday, without producing evidence, that Russian missiles had hit Poland, a NATO country, in what he called a "significant escalation" of the conflict.
Sluta upp med lögnerna. Jag vet att du är redo att dö och döda alla för din frälsare Zelensky. Det är inte alla med på. Sen att du inte har ett stort tycke för demokratiska val förstår jag. Mord är lättare. Tvi!
Själva helvete vad du är eller spelar dum i huvet då:
1. Det har inte hållits några folkomröstningar på Krim innan den ryska invasionen 2014. Omröstningar därefter har såklart inget som helst värde, en idiot fattar det.
2. Sanktioner drabbas man av om man gjort sig förtjänt av dem. Det är ingen krigshandling.
3. Självklart vill Zelensky ha all hjälp han kan få att driva ut ryssen ur landet, varför skulle han inte vilja det? Dessutom backade han ju från påståendet när dimmorna skingrades.
Zelenzky är inte min frälsare, men förhoppningsvis ukrainarnas. Och Putin är vår tids Hitler, ingen har kommit närmare sedan WW2. Om du är intresserad av demokrati ställer du dig INTE på Rysslands sida. Alla fattar det, så sluta tramsa. Det finns inte ord att beskriva det förakt sådana som du är värda.