2023-07-29, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Äsch! Du ger ju typ samma svar som Generalen.. Jag har frågat dig flera gånger när du anser att Arsenal började satsa stora pengar men du missar det bara..

Du kan då ta bort 200+ från denna säsong så då är dom på 700typ och eftersom det tog City flera säsonger att vinna så borde väl Arsenal också få några på sig..

Du får väl som alla andra bilda din egna uppfattning om när de började spendera mycket. För -800m på en tolvårsperiod så kan jag tycka att man ska vinna lite mer för att mäta sig med storklubben City.
Senast redigerad av susozs 2023-07-29 kl. 23:07.
Citera
2023-07-29, 23:07
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Du får väl som alla andra bilda din egna uppfattning om när de började spendera mycket. För -800m på en tolvårsperiod så kan jag tycka att man ska vinna lite mer.
Självklart har jag min egna uppfattning, men frågan var fortfarande VAD DU ANSER. Varför ska du räkna över en tolvårsperiod för? Räknar du in Chelseas typ 600 dom enbart spenderade förra säsongen när du ska kolla vad varje titel kostat dom?
Citera
2023-07-29, 23:09
Medlem
srsbizs avatar
Korkat också att jämföra med för 12 år sedan, du fick betydligt mer för pengarna då än nu. Jag menar, för 12 år sedan blev Torres dyraste värvningen i England för 50m pund. Utöver några fynd här och var får du inte en spelare till topplag för den summan längre.
Citera
2023-07-29, 23:11
Bannlyst
Citat:
Självklart har jag min egna uppfattning, men frågan var fortfarande VAD DU ANSER. Varför ska du räkna över en tolvårsperiod för? Räknar du in Chelseas typ 600 dom enbart spenderade förra säsongen när du ska kolla vad varje titel kostat dom?

Jag vet inte vad du bråkar över. Vi kan gå tillbaka till dagen premier league skapades och city har fortfarande spenderat mindre för det som vunnits.
Citera
2023-07-29, 23:13
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbiz
Korkat också att jämföra med för 12 år sedan, du fick betydligt mer för pengarna då än nu. Jag menar, för 12 år sedan blev Torres dyraste värvningen i England för 50m pund. Utöver några fynd här och var får du inte en spelare till topplag för den summan längre.
Jaa, vad tror du City hade behövt betala för sitt första guld idag? Adebayor/Bellamy/Tevez/Aguero/Yaya/Balotelli/Silva med flera hade alla legat runt 100m/st!
Citera
2023-07-29, 23:13
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jag vet inte vad du bråkar över. Vi kan gå tillbaka till dagen premier league skapades och city har fortfarande spenderat mindre för det som vunnits.
Jag vet inte varför du har/hade så svårt att svara på en enkel fråga för?
Citera
2023-07-29, 23:19
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte varför du har/hade så svårt att svara på en enkel fråga för?

För att jag inte har någon annan åsikt än att resterande big 6 klubbar bortsett från Liverpool, spenderar sina pengar dåligt och kan inte göra bra värvningar. Bevisen har jag gett dig. Frågan är dum och förtjänar inget svar. Ta vilken tidsepok som helst och Arsenal kan inte spendera pengarna bra
Citera
2023-07-29, 23:36
Medlem
Free12s avatar
Citat:
För att jag inte har någon annan åsikt än att resterande big 6 klubbar bortsett från Liverpool, spenderar sina pengar dåligt och kan inte göra bra värvningar. Bevisen har jag gett dig. Frågan är dum och förtjänar inget svar. Ta vilken tidsepok som helst och Arsenal kan inte spendera pengarna bra
Jo, men det där är ju ett svar! När dom köpte Henry och Bergkamp osv var väl ganska väl spenderade pengar?

Liverpool har haft lite tur med sina värvningar också och gjort några riktigt dåliga. Carroll, Lallana,Adam,Aquilani osv..

City har väl inte heller spenderat pengarna så jäkla bra? Visst har det blivit titlar, men det har betalats mer än det borde på vissa spelare.
Citera
2023-07-29, 23:56
Bannlyst
Citat:
Jo, men det där är ju ett svar! När dom köpte Henry och Bergkamp osv var väl ganska väl spenderade pengar?

Liverpool har haft lite tur med sina värvningar också och gjort några riktigt dåliga. Carroll, Lallana,Adam,Aquilani osv..

City har väl inte heller spenderat pengarna så jäkla bra? Visst har det blivit titlar, men det har betalats mer än det borde på vissa spelare.

Exceptions don't make the rule. Jag menar förstås generellt. Citys management tycker jag är bättre än övriga big 6 lag.
Citera
2023-07-30, 00:00
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Exceptions don't make the rule. Jag menar förstås generellt. Citys management tycker jag är bättre än övriga big 6 lag.
Det är svårt att säga emot med tanke på alla titlar. Tycker bara att det varit lite för mycket överpris och för höga löner på vissa spelare som dom borde ha kunna fått ändå, men satt sig själva i en sits där alla vet att City betalar det som krävs om dom är intresserade. Vi får se hur bra dom är på att fortsätta förvandla pengar till titlar utan Pep
Citera
2023-07-30, 00:09
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Det är svårt att säga emot med tanke på alla titlar. Tycker bara att det varit lite för mycket överpris och för höga löner på vissa spelare som dom borde ha kunna fått ändå, men satt sig själva i en sits där alla vet att City betalar det som krävs om dom är intresserade. Vi får se hur bra dom är på att fortsätta förvandla pengar till titlar utan Pep

Pep har dock alltid haft bästa trupperna. Hade varit kul se hur han hade lyckats i typ Burnley.
Citera
2023-07-30, 00:14
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Pep har dock alltid haft bästa trupperna. Hade varit kul se hur han hade lyckats i typ Burnley.
Ja, eller behöver inte ens vara på den skitnivån. Tottenham/Villarreal /Atalanta för att se om han är så speciell och kan göra det med limiterad budget och minimal historia

Han klarar av att få ut sitt spel och sina ideer när han spelar FM IRL och det är imponerande att hålla alla divor nöjda iofs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in