Citat:
Ursprungligen postat av
Mifftoo
I fallet med Ziad (Borås) är det polisen som står med anstiftan. Man behöver inte plöja allt material för att fatta det. Och den enda anledningen till att någon dömdes för mordet är Ziads pappa. Han har varit jävligt nitisk och effektiv. Till skillnad från polisen.
Två poliser och Björn Hurtig har offrats därför att Ziads pappa drev på allting till en sådan gräns att huvuden hade rullat om ingen gjorde något.
'Något' blev "tjänstefel, dataintrång och saboterad mordutredning" ihop med Hurtigs mikroskandal om mutor.
Den här skenrättegången hölls i Borås tingsrätt och då har man en agenda. Första dagen hade väl en nämndeman anmält sig jävig. Det har jag inte kollat upp huruvida man ändå följt tidsplanen.
Jag har haft annat för mig. Men som myndigheternas planering såg ut först, gick ovannämnda rättegång i Borås och tamigfan om det inte var på dagen att därefter började rättegången för mordet på Ziad i Alingsås tingsrätt.
Var det en fråga om säkerheten skulle målet gått i Göteborgs tingsrätt, inte Alingsås.
Jag är förvånad över att ingen har reagerat än.
Det finns ett visst modus som lyser som en jävla aura i neon hos de ansvariga.
Och jag är helt övertygad om att skulle jag läsa FUP:en och sådana handlingar om Einar-mordet, så finns den där också. Som en strålkastare.
Om jag vet allt det här, varför har jag inte sagt något? Till vem, polisen? SU? Det vore snudd på efterblivet. Och man går inte till en familj i sorg och jiddrar hursomhelst eftersom jag är tveksam till om han Pfeiffer som dömdes för mordet är skyldig eller ej. Det finns ingenting av det jag ser som talar för hans skuld. Och det är anmärkningsvärt att åklagaren har åberopat bevis som inte är bevis. Ingenting knyter Pfeiffer till mordplatsen. Man har inte ens ett mordvapen.
Ni har ju listat några namn här. Slumpen finns inte.
Myndigheterna i det här landet gillar inte när någon från orten får en röst.
Om jag dör kommer ett halvfärdigt jobb att hamna på nätet 2024-12-24 men det hindrar ju inte er från att själva begära ut uppgifter från polisen eller domstolarna för att se saker och ting med egna ögon.
"Gängkriminaliteten" är polisens sätt att hävda sig. För de har ingen kompetens, skicklighet eller ens ett dugligt hjärnkontor. Men de vill ju ha EU-bidrag som exempel. Ingen har å andra sidan reagerat på att de hela tiden begär en jävla massa befogenhet och pengar för sin verksamhet men aldrig lyckas eftersom det alltid "har ökat" och "blivit värre".
Innan rättegångarna har de buntat ihop en uppseendeväckande mängd personer med anknytning till Borås.
Nästan uteslutande för narkotikarelaterade brott.
Polisens kokain.
Boråspolisens koksaffärer figurerar lite varstans i utredningarna. Säkert är det ingen som lägger märke till det om förtroendet för rättsväsendet är intakt.
Och det ser ni av korruptionsindex att det är alldeles för högt. Eftersom det är förtroende som mäts- inte faktisk korruption. Helt sant.
Äntligen någon annan som också ser igenom snutpropagandan om "gängkriminalitet". Grisarna har fattat att skrämma slag på svennar är ett enkelt sätt att höja sina löner och få ännu lösare tyglar.
Har du länk till FUP och dom gällande mordet på Ziad? Även mer länkar kring målen du ser som kopplade till korruption?