2023-07-29, 20:03
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Märkligt, det verkar som föraren inte ser diket eftersom han inte gör ens en tendens att sakta ner. Svårt att se vad det är för fordon men sikten måste varit kass. Förarlös?
Ja, den är förarlös. En gammal kärra som testar diket. Man kan se soldaten en bit bort i bild.
Citera
2023-07-29, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja en tanke är att själva kriget mot USA/väst, det har Ryssland redan förlorat, Putin är så försvagad och förnedrad efter statskuppen bland annat.

När invasionen började var man rädd att nästa steg var polen, Baltikum, Sverige.

Den oron fanns, annars hade Sverige knappast skickat vapen

Nu ser man inte det hotet för överskådlig framtid

Då har vi kartan kvar. Hur många döda och hur mycket resurser vill man lägga för att gränserna ska se ut exakt som 2014 eller 2021? Är nån meter hit eller dit avgörande?

Nu ser man inte det hotet ??? Hur vet du det ?
Putin har fortfarande kärnvapen. Jag skiter verkligen i både ryssar och ukrainare "dom båda skiter i oss också" det enda jag bryr mig om i den här konflikten är Putins kärnvapen och hans hot mot Sverige.
Är dessutom så korkad att jag nu har semester på Gotland 🙄
Citera
2023-07-29, 20:08
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Det gör inte att komma ifrån att de hade stöd och att det än idag finns betydande mängder folk som gärna skulle ha tillbaka det gamla Irak under Saddam p.g.a. det åtminstone fungerade och den irakiska staten besatt makt över våldsmonopolet. Idag finns hundratals småpåvar i Irak och landet är genomkorrupt. De hade stöd av en anledning trots uppenbara brister.

Och?? Hitler byggda fina motorvägar och få klagade innan katastrofen var uppenbar..detsamma gäller Saddam och nu putler.
Det krävs ett visst förstånd och engagemang om man vill leva i ett humant sunt samhälle, nåt folk i Ryssland borde fatta!
Citera
2023-07-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Putin är oerhört omtyckt i Ryssland. Precis som Hitler var i Tyskland, Sadam Hussein i Irak eller Erdogan i Turkiet. När ska ni fatta att inte alla i världen vill ha amerikanska knähundar och globohomos som sina ledare?
Ni får älska era ondskefulla diktatorer som gör er levnadsstandard/livskvalitet kass. Men ni får inte invadera andra länder som inte älskar skit så som ni gör.
Lägg även ner era påverkansförsök mot väst.
Senast redigerad av DeepDepp 2023-07-29 kl. 20:36.
Citera
2023-07-29, 20:14
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ryska källor skriker ut på Tg att det har varit en riktigt fet explosion i Donetsk stad vad det verkar. Ska se om jag kan hitta nån filmer??

Kan nog vara denna här.

https://t.me/operativnoZSU/107694

En till kom nu. Japp där smäller det på bra alltså!!

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1685342323108904960
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-07-29 kl. 20:20.
Citera
2023-07-29, 20:17
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ryska källor skrijer ut på Tg att det har varit en riktigt fet explosion i Donetsk stad vad det verrkar. Ska se om jag kan hitta nån filmer??

På årsdagen av mordet på ukrainska krigsfångar som försvarade Mariupol.
Citera
2023-07-29, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ryska källor skrijer ut på Tg att det har varit en riktigt fet explosion i Donetsk stad vad det verrkar. Ska se om jag kan hitta nån filmer??
En till ammodepå som flög i luften? Ukraina är bra på att pricka dessa.
Citera
2023-07-29, 20:18
Avslutad
Citat:
”Ukrainarna” med. De vann kriget första veckan enligt vissa här. Men mig veterligen våldtas ukrainska kvinnor och barn på ukrainsk mark just nu och inte tvärtom.

Precis de våldtas av ryssråttorna. Inbilla dig inget annat.
Citera
2023-07-29, 20:18
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
En till ammodepå som flög i luften? Ukraina är bra på att pricka dessa.
Film.
https://nitter.net/Espresotveng/status/1685353337166626816#m
Citera
2023-07-29, 20:19
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Vem är du att säga åt andra länders medborgare vad de ”borde” tycka?
Du låter som en eurocentrisk kolonisatör.
När ni stannar innanför era gränser och fyller ert land med bajs bryr jag mig inte.
När ni propsar på att alla era grannländer också ska bajsas ner reagerar vi, har du inte fattat det ännu?
Citera
2023-07-29, 20:22
Medlem
ReedMes avatar
Tror att världen börjar tröttna på dom invaderande mördarråttorna.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=621e1c53b68d9ba477fc3723b732e 87d
Jeddah i Saudiarabien kommer att stå värd för fredssamtal om Ukraina 5 och 6 augusti,
........
Bland de länder som uppges delta i fredssamtalet nämns förutom väst och Ukraina, även Indien och Brasilien. Däremot kommer Ryssland inte att delta, skriver Wall Street Journal. Sammanlagt deltar 30 länder.
Citera
2023-07-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
När ni stannar innanför era gränser och fyller ert land med bajs bryr jag mig inte.
När ni propsar på att alla era grannländer också ska bajsas ner reagerar vi, har du inte fattat det ännu?

Det håller jag med om! Varje land ska få bestämma själva över hur de ska styras. Det har inte andra länder som anser sig förmer moraliskt att göra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in