2023-07-29, 19:29
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Det är val till president den 17 Mars 2024. Svårt att sia, men nog tror jag Ryssarna kan hitta en lämpligare kandidat innan dess. Tas av daga är även ett laddat ord. Jag skulle vilja föreslå, -Ramla ut från ett fönster.

https://en.wikipedia.org/wiki/2024_Russian_presidential_election
Haha gå ur tiden genom en mollbergare utifrån ett fönster. Det var tusan redan 17 Mars 2024.
Undrar om det inte är en rymning den lilla fikar efter med tanke på senase tidens oblyga flörtade i mörkaste Afrika
och landsparodin Nordkorea.
Ryssen kan väl för bövelen inte vara så korkade "välja" om det sänket?
Citera
2023-07-29, 19:31
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Svenska propagandister har gått ut med att det är ryska propagandister som ligger bakom koranbränningarna. Vilka nyheter!
Ryssarna styr alltså amerikanska val, svenska val, koranbränningar etc… Ja så fort något sker som inte svensk PK-media tycker om så är det en rysk påverkanskampanj bakom hahaha.
De låter ju nästan oövervinnerliga!
De ryska påverkanskampanjerna är väldokumenterade.
Att ljuga, trolla och förstöra är det enda ryssarna är bra på.
Citera
2023-07-29, 19:37
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ryssen kan väl för bövelen inte vara så korkade "välja" om det sänket?

Dom kan det och man bör även tänka sig det. Men jag tycker om att tänka utanför lådan så vad finns det för bättre presidentkandidater i Ryssland?
Citera
2023-07-29, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Ju mer mikroelektronik, desto känsligare.

Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Aha, det är så det fungerar alltså. Berätta mer. Utveckla.
Jag sökte på det men gick bet. Elektromagnetism är annars ett känt begrepp men kräver en stor mängd energi för att fungera militärt.
Citera
2023-07-29, 19:48
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Putin är oerhört omtyckt i Ryssland. Precis som Hitler var i Tyskland, Sadam Hussein i Irak eller Erdogan i Turkiet. När ska ni fatta att inte alla i världen vill ha amerikanska knähundar och globohomos som sina ledare?

Det låter som en utmaning.

Edit:
Vilken åsiktsbubbla lever du i? Du har precis tagit upp tre dåliga exempel och du tror att det är bra?
Senast redigerad av Jack.Elam 2023-07-29 kl. 19:51.
Citera
2023-07-29, 19:54
Medlem
Citat:
Putin är oerhört omtyckt i Ryssland. Precis som Hitler var i Tyskland, Sadam Hussein i Irak eller Erdogan i Turkiet. När ska ni fatta att inte alla i världen vill ha amerikanska knähundar och globohomos som sina ledare?

De flesta vill inte ha narcissistiska diktatorer heller, tror det gäller för ryssar också. Men du kan ju vara ett undantag iofs.
Citera
2023-07-29, 19:55
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Dom kan det och man bör även tänka sig det. Men jag tycker om att tänka utanför lådan så vad finns det för bättre presidentkandidater i Ryssland?
Finns ingen alternativ kandidat som är offentlig, alla har på olika sätt utraderats av diktaturen.
Finns många dåliga scenario och få eller inget bra.
Det troliga är väl att fascisterna i kreml hittar en annan galning som på ett eller annat sätt ska fortsätta med kriget.
Citera
2023-07-29, 19:56
Medlem
Citat:

Edit:
Vilken åsiktsbubbla lever du i? Du har precis tagit upp tre dåliga exempel och du tror att det är bra?

Jag säger inte att det är ”bra”. Jag säger bara hur det är- vilket jag klarar av eftersom jag inte lever i en åsiktsbubbla…
Citera
2023-07-29, 19:58
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Märkligt, det verkar som föraren inte ser diket eftersom han inte gör ens en tendens att sakta ner. Svårt att se vad det är för fordon men sikten måste varit kass. Förarlös?
Som jag förstod det i ett YT-klipp gick fordonet (en gammal stridsvagn) för egen maskin för att testa diket och draktänderna.
Citera
2023-07-29, 19:59
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Jag säger bara hur det är- vilket jag klarar av eftersom jag inte lever i en åsiktsbubbla…
Okej om det är så du vill ha det, jag ska inte bråka mer med dig. Men det finns en värld utanför det du har lärt dig
Citera
2023-07-29, 19:59
Medlem
Citat:

Edit:
Det går inte att komma ifrån att de hade stöd och att det än idag finns betydande mängder folk som gärna skulle ha tillbaka det gamla Irak under Saddam p.g.a. det åtminstone fungerade och den irakiska staten besatt makt över våldsmonopolet. Idag finns hundratals småpåvar i Irak och landet är genomkorrupt. De hade stöd av en anledning trots uppenbara brister.
Senast redigerad av Abetterworld 2023-07-29 kl. 20:06.
Citera
2023-07-29, 20:02
Medlem
Citat:

Haha, ja Hitler lämnade ju över Tyskland i ett utsökt skick till medborgarna som tack när han var färdig med sitt lilla äventyr på den östeuropeiska slätten. Klart alla vill leva så! Putin verkar jobba på det i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in