2023-07-29, 18:25
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Jag menar ingenting. Det enda jag menar är att hologram existerar vilket jag ville bevisa för den luffaren jag citerade vilket det var du eller ej skiter jag fullständigt i.
Så är det. Denna är rätt kul. Flygande valar i Dubai
https://www.tiktok.com/@enlightenedment/video/7244139609301732654

Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Jag ser det som mer sannolikt att de bara snackar goja för att de är narcissister och vill synas i TV till varje pris. Det är den enklaste förklaringen och den är oftast den rätta. Men den där David Grusch är jävligt slipad och motiverad. Det känns som att han faktiskt tror på det han säger. Men tja, det är ju sånt där som psykopater kan, iofs.
Ja det är den enklaste lösningen. Jag tror också han vill bli känd, men det behöver inte betyda att han ljuger. Sen är de de andra två piloterna. En annan enkel lösning är att de har sett grejerna och gått ihop om att gå ut med det. En av dom sa ju att han var sur att ingen lyssnade på honom.

Det är ju två nivåer i detta.
1 - Att de observerat flygande objekt som rör sig onaturligt snabbt och i skarpa vinklar så att det inte går med dagens teknik.
2 - Att de hämtat in kraschade farkoster och döda aliens-piloter, dvs har kroppar.

Som jag fattar så finns det hundratals fall där piloter sett oförklarliga farkoster - och de erkänner Pentagon? Eller har jag fattat fel?
Senast redigerad av 526 2023-07-29 kl. 18:51.
Citera
2023-07-29, 18:42
Medlem
Så varför tog de inte några bilder? Och varför väntade de så länga med att berätta "sanningen" ?
Citera
2023-07-29, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekask
Så varför tog de inte några bilder? Och varför väntade de så länga med att berätta "sanningen" ?

Ja du, svaret står att skåda i stjärnorna... eller i plånboken. Jag förhåller mig iskall tills dess det finns fysiska bevis som granskats av flera oberoende forskare och vars resultat publicerats i peer review-tidskrifter. Extraordinary claims require extraordinary evidence. Fram tills dess har dessa skepparhistorier lika stor verklighetsförankring som storsjöodjuret.
Citera
2023-07-29, 19:23
Avslutad
Hela den här Pentagon-UFO-farsen är sämst.

För det första "läcktes" videos ut via Tom De Longe, sångare i Blink-182, vars pappa arbetat inom amerikanska flygvapnet. Detta efter att klippen postats online för många år sedan.

Sedan "populariserades" de av "To the Stars Academy" som är ett samarbete mellan Robert Bigelow (en underleverantör till amerikanska flygvapnet), Tom De Longe och Luis Elizondo. Den sistnämnda har arbetat med desinformation åt amerikanska försvaret i bl.a. Mellanöstern.

Det finns verkligen noll av substans i allt det här, utan allt är bara fiffel. De säger t.ex. "Pentagon has confirmed the videos are real"... Ja, klart de är riktiga, det går ju att titta på dom hur enkelt som helst. Men ingen på Pentagon har sagt ett ord om vad de föreställer, eller att händelsen har någon övernaturlig förklaring. För att ingen vill stå till svars för det påståendet när det kommer till kritan.

Sen har du Luis Elizondo, som jag berättade tidigare en professionel desinformatör till yrket. Han påstår sig vilja "gå till botten" med alltihopa, och har utmålat sig som en "rebell" som lämnade sin karriär i det militära för att ge oss andra sanningen. Förutom att han fortfarande har "security clearance", och inte en enda myndighet bryr sig om vad han gör. För att det enda han gör är att snacka skit, och det är lagligt.

Det här är bara för låg-IQ-människor. (Obs pratar om "Gimbal" etc, inte om UFO:n överlag)
Citera
2023-07-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Länka gärna till bilderna
Tyvärr, länken är också suddig.
Citera
2023-07-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Hela den här Pentagon-UFO-farsen är sämst.

För det första "läcktes" videos ut via Tom De Longe, sångare i Blink-182, vars pappa arbetat inom amerikanska flygvapnet. Detta efter att klippen postats online för många år sedan.

Sedan "populariserades" de av "To the Stars Academy" som är ett samarbete mellan Robert Bigelow (en underleverantör till amerikanska flygvapnet), Tom De Longe och Luis Elizondo. Den sistnämnda har arbetat med desinformation åt amerikanska försvaret i bl.a. Mellanöstern.

Det finns verkligen noll av substans i allt det här, utan allt är bara fiffel. De säger t.ex. "Pentagon has confirmed the videos are real"... Ja, klart de är riktiga, det går ju att titta på dom hur enkelt som helst. Men ingen på Pentagon har sagt ett ord om vad de föreställer, eller att händelsen har någon övernaturlig förklaring. För att ingen vill stå till svars för det påståendet när det kommer till kritan.

Sen har du Luis Elizondo, som jag berättade tidigare en professionel desinformatör till yrket. Han påstår sig vilja "gå till botten" med alltihopa, och har utmålat sig som en "rebell" som lämnade sin karriär i det militära för att ge oss andra sanningen. Förutom att han fortfarande har "security clearance", och inte en enda myndighet bryr sig om vad han gör. För att det enda han gör är att snacka skit, och det är lagligt.

Det här är bara för låg-IQ-människor. (Obs pratar om "Gimbal" etc, inte om UFO:n överlag)

Hearingen var full av klappa på axeln-trams, nån gav ett tal om hur mycket han älskade sin fru, en annan pratade om nån morbror eller vad var som hade varit inom flygvapnet, en annan pratade om att han minsann varit pilot.. massa jävla ego/klapp-på-axeln. Överdriver knappt om jag säger att 50% av tiden gick åt till att tacka och klappa på axeln. det var riktigt cringe. lol.
Citera
2023-07-29, 21:35
Medlem
theUFOsummoners avatar
Alexandra Ocasio-Cortez med en update efter förhöret:

https://twitter.com/mikecolangelo/status/1685289250793693184?s=61

1. Anledningen till att det dyker upp nu, beror på ”politiska omständigheter” / möjligheter (luddigt, men det är vad hon säger)

2. Försvarskonsulter har en kontinuerlig vana att inbringa stora belopp, med anslag som motsvarar totalt runt 400 mdr dollar årligen, varav en stor del - misstänker hon - går till okända försvarsprojekt helt utan kongressens insyn (något som nämndes under förhöret också)

3. Hon anser att bevisvärdet av tre ex militärer är stort eftersom de vittnar under ed med påtagliga straff om det visar sig att de ljuger

4. Hon kan inte säga om aliens existerar, men att det enligt punkt 3, finns tillräckligt för att driva detta vidare.

Själv vill jag påpeka att Fravors vittnesmål baserar sig på en snart 20 år gammal händelse. Att han vidmakthåller sin ställning efter så lång tid tycker jag väger extra tungt.
Citera
2023-07-29, 22:11
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
naturligtvis har utomjordingar landat just i USA och just under den extremt korta tid som människor intresserat sig för rymdfärder och frågan UFO:ns existens..

Det här är inget nytt och nej det sker inte endast i USA som du kanske skulle vetat om du skulle vara något som helst påläst på ämnet. Brasiliens parlament har också lyft frågan i parlamentet, Frankrike har officiellt sedan 1977 en grupp som man kallar för GEIPAN som är ett samarbete mellan den franska rymdstyrelsen, försvarsmakten och andra franska myndigheter.

Svenska försvaret hade också i decenier en UFO-avdelningen på FOI. Kina har också ett program för UFO-frågan, insynen i exakt vad som sker i Kina är inte så stor. Så det är inte "bara USA" som sysslar med detta. I stort sett alla länder med resurser att göra så har haft avdelningar i myndigheterna med fokus på UFO-frågan.

Tror du själv myndigheter hade skapat dessa myndigheter om det inte fanns någon som helst substans i att det finns saker att utreda?
Citera
2023-07-29, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Hur kommer det sig att media inte talar om detta mer?

För att det är trams
Citera
2023-07-29, 22:38
Medlem
Jävla knäppgökar det finns.
Visst, ufo är primärt endast ett oidentifierat flygande objekt. Men att det skulle vara intelligenta varelser från yttre rymden bakom är så extremt osannolikt. Givetvis är det bakom endera
Bluff och båg,
Natur-/väderfenomen,
Amatörer som leker med något,
Kriminella som smugglar/testar något,
Företag som testar något,
Den egna försvarsindustrin eller det egna försvaret som gör något,
Främmande makter som håller på med något fuffens över andra länders territorium.
Eller varför inte bara desinformation i syfte att få fienden att tvingas bränna tid och pengar på något meningslöst.
Citera
2023-07-29, 22:44
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/forhor-om-ufo-n-i-amerikanska-kongressen

Men herregud, ni knäppgökar måste ju fatta att idioten bara ljuger.
USA har gömt undan utomjordingar sen 30-talet och de har ett UFO stort som en fotbollsplan i förvar.
Alltså, försök vakna ur er slummer🤪
Citera
2023-07-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Hur kommer det sig att media inte talar om detta mer?

Det finns ingen konspiration om du nu skulle tro det. Den här killen blev bokstavligen talat ombedd av DoD att berätta detta.

Något luktar illa här. Känns som att usa vill avleda allmänhetens uppmärksamhet från något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in