2023-07-29, 16:00
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jo men de kanske medvetet tar det i små steg. Om Pentagon helt plötsligt gick ut med bilder på Aliens skulle det blir för mycket - för fort. Det skulle bli panik och/eller ingen skulle tro på det.
Så de värmer upp mänskligheten bit för bit, och analyserar reaktionerna.

Och det är första gången höga militärer som under ed hävdar detta. Det är väl ett faktum att de har många observationer de inte kan förklara?

Ja, det är uppenbart att man matar ut i små portioner. Men VARFÖR är det så viktigt att folket tror på detta??
Citera
2023-07-29, 16:13
Medlem
Citat:
Ja - tror folk idag är mer mottagliga är den gamla genrationen. Vi har ju sett mer sci-fi

Kan tänka att usa militären helt enkelt tagit detta som ett militärt hot och en farlig teknik och inte tänkt att de måste redovisa det för nån. Verkar ju inte ens som att de vet om det själva.
Så konspiration är kanske inte rätt ord.
Det vore väl inte militären utan en elit med tillräcklig makt att styra narrativet. En del av den amerikanska militären har varit en ledande anledning till att vi har förhör, pilotvittnen m.m. för trots sitt yrkesval är det här människor från folket.

En sån konspiration behöver vara ordentligt organiserad från den absoluta toppen av pyramidspelet, och det skulle kunna kan vara en möjlig förklaring till all byråkrati, att den är avsiktlig för att förhala utredningar.
Senast redigerad av Omnik 2023-07-29 kl. 16:16.
Citera
2023-07-29, 16:19
Avslutad
Det är kul att ingen tror på myndigheterna när de går ut med detta. Förtroendet är 0.
Citera
2023-07-29, 16:23
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ber om ursäkt - mitt fel men jag har fixat länken nu, lägger in den här också: https://www.scribd.com/doc/26641522/Americans-Credulous-by-James-Carlson

Tack för dokumentet och länken. Jag ögnade igenom det.

Carlson har motstridande uppgifter i sin redogörelse. T.ex, på sidan 150 skriver Carlson:
"Not surprisingly, the people who were actually at Echo Flight on March 16,1967 do not recall UFOs shutting down the missiles."

Detta skrivet, trots att både Walter Figel (publikt och via intervju), Fred Meiwald (via intervju) och Eric Carlson (via brev) bekräftat Salas vittnesmål. Det kan tilläggas att Eric Carlson är James far.

Ljudupptagningen av intervjun med Överste Walter Figel finns här:
https://youtu.be/sOr7CsiHrUQ

Malmstroem Vittnesmål från 3 andra vittnen:
https://www.documentcloud.org/documents/9329-malmstrom-ufo-testimonials

Fler personer har vittnat publikt till Salas fördel, men det känns irrelevant i det här stadiet och fortsatta diskussioner huruvida Salas är trovärdig eller inte kan skapas i separat tråd för de som vill, då detta är off-topic.
Citera
2023-07-29, 16:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Tack för dokumentet och länken. Jag ögnade igenom det.

Carlson har motstridande uppgifter i sin redogörelse. T.ex, på sidan 150 skriver Carlson:
"Not surprisingly, the people who were actually at Echo Flight on March 16,1967 do not recall UFOs shutting down the missiles."

Detta skrivet, trots att både Walter Figel (publikt och via intervju), Fred Meiwald (via intervju) och Eric Carlson (via brev) bekräftat Salas vittnesmål. Det kan tilläggas att Eric Carlson är James far.

Ljudupptagningen av intervjun med Överste Walter Figel finns här:
https://youtu.be/sOr7CsiHrUQ

Malmstroem Vittnesmål från 3 andra vittnen:
https://www.documentcloud.org/documents/9329-malmstrom-ufo-testimonials

Fler personer har vittnat publikt till Salas fördel, men det känns irrelevant i det här stadiet och fortsatta diskussioner huruvida Salas är trovärdig eller inte kan skapas i separat tråd för de som vill, då detta är off-topic.
Du får gärna länka till brevet du talar om där Eric ska ha bekräftat Salas påståenden (trots att hans son hävdar motsatsen).
Citera
2023-07-29, 16:56
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det är kul att ingen tror på myndigheterna när de går ut med detta. Förtroendet är 0.

Jag tror inte på det, så har inte läst in mig. Tidigare har militärer, journalister, författare och politiker som gått ut med UFO-vittnesmål varit tossiga, ljugit, eller sett väderballonger. Eller rena hoax, som skogshuggarna som såg ett rymdskepp och ville bli berömda.

Det finns inga spöken, bevisa att ett spöke finns. Samma med aliens alltså varelser från främmande planeter.
Citera
2023-07-29, 17:45
Medlem
Vad tråkigt att USA gömmer alla bevis, hemskt att ni aldrig kan bevisa era gröna gubbar med tictac rymdskepp. Måste vara frustrerande
Citera
2023-07-29, 17:55
Medlem
Citat:
Kan det var så att de beslutat att släppa detta - men gör det i små steg?
Ärligt talat så hade inte världen fixat vetskap om aliens för 30-40 år sen.
Det hade blivit panik och massa konstigheter. Frågan är om folk är redo för det nu?

Vad är det som kan hända om det kommer ut?
Jag tror många kommer väga tro på det.
Foliehattar kommer hävda att det är en bluff.
Religiösa kommer väga tro på det.
Många kommer bli rädda
Vissa kommer flippa.

Vad vore det värsta som kunde hända om något sådant offentliggörs?
Panik, nja knappast i någon stor omfattning i vår del av världen. Rationella människor kan hantera det mesta. Galningar och religiösa fundamentalister är alltid galna oavsett. Kanske flippar vissa ut lite extra över en sådan nyhet, men inget vi lär märka av så mycket (annat än om vi slår på TV:n och ser utrikesnyheterna). Psykiatrin kan få mer att göra ett tag. Många kommer ändå att vägra tro på det. Foliehattar finns det som bekant som både tror och inte tror på ufon. Så ingen större skillnad där heller. Om man skulle gissa på något så är detta en så stor och omvälvande nyhet som inte bara ETT land kan bestämma sig för att gå ut med. Det måste samordnas med övriga länder och eftersom vissa länders ledare förmodligen på goda grunder fruktar att deras befolkning skulle gå bananas, av exempelvis religiösa skäl, så ger de inte klartecken till det. Tveksamt om världen skulle bli lugnare eller bättre av att en sådan nyhet lanserades. Egentligen finns väl knappt något att vinna men mycket mer att förlora på att gå ut med en sådan nyhet? Det vore nästan som att be om mer kaos i världen.
Senast redigerad av Tedrom 2023-07-29 kl. 18:30.
Citera
2023-07-29, 17:56
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Precis, och därför var de ju så vaga också.
T.ex. David Grusch - han har tidigare sagt i TV-intervjuer att han hade sett bilder på avancerade farkoster och även aliens. Men detta ville han inte vittna om. Han var väldigt tydlig i början av sitt vittnesmål med att han bara skulle berätta saker som andra har berättat för honom. Då kan han ju påstå precis vad som helst utan något straff.

Jag tror att han antingen är psykopat och mytoman, eller så är detta någon slags psy-op där någon makthavare bakom honom vill skapa förvirring och rikta strålkastare åt ett annat håll än något annat som ska hända snart eller inför USA-valet 2024. Det valet kommer antagligen bli en shit-show av AI-genererad propaganda och deep fakes som "bevisar" olika brott och fulspel på båda sidorna. (Det må hända även vara riktiga brott men som opinionen inte kan fastställa p.g.a. att deep fakes finns). Möjligen används detta kommande kaos som argument för att alla måste skaffa ett World ID (ja, en konspirationsteori).

Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Det vore väl inte militären utan en elit med tillräcklig makt att styra narrativet. En del av den amerikanska militären har varit en ledande anledning till att vi har förhör, pilotvittnen m.m. för trots sitt yrkesval är det här människor från folket.

En sån konspiration behöver vara ordentligt organiserad från den absoluta toppen av pyramidspelet, och det skulle kunna kan vara en möjlig förklaring till all byråkrati, att den är avsiktlig för att förhala utredningar.
Att det är en enorm konspiration för att dölja något annat tror jag inte ett dugg på det. Det är det vanliga foliehattstuggandet så fort nått händer. Några vill känna sig lite smarta och tror sig förstå "the big picture" som ingen annan förstått. Det är trams. Om "de" hade sån extrem detaljmakt över allting i samhället - skulle de inte behöva hålla på med sånt här överhuvudet taget - och dels för att det inte har någon som helst "rökridå" effekt. Folk skiter i det här, och valfusk kommer att poppa upp i media ändå.

Man ska alltid vara sunt kritiskt till allt - men den stora pyramiden finns inte. Det finns bara många små.

Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Ja, det är uppenbart att man matar ut i små portioner. Men VARFÖR är det så viktigt att folket tror på detta??
För att det inte går att hålla hemligt. För att de vill att folk ska få veta sanningen. För att de själva förstått att det är ett hot.
Senast redigerad av 526 2023-07-29 kl. 18:11.
Citera
2023-07-29, 18:02
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Vad vore det värsta som kunde hända om något sådant offentliggörs?
Panik, nja knappast i vår del av världen. Rationella människor kan hantera det mesta. Galningar och religiösa fundamentalister är alltid galna oavsett. Kanske flippar vissa ut lite extra över en sådan nyhet, men inget vi lär märka av så mycket. Psykiatrin kan få mer att göra ett tag. Många kommer ändå att vägra tro på det. Foliehattar finns det som bekant som både tror och inte tror på ufon. Så ingen större skillnad där tippar jag. Det land, eller de länder som eventuellt sitter på ufo-hemligheter kan känna en ökad press om att offentliggöra vad de vet och har om ufon. De är i så fall de största förlorarna. Inte folket.

Det finns ju flera anledningar att hemlighålla. De vet ju inte hur andra supermakter hade reagerat under kalla kriget. Att säga att man har E.T. teknik kan eskalera militär aktiviteter etc.
Nu är det militära läget annorlunda i världen. Antingen ljuger alla, eller så Kina/Taiwan ny teknik som är extraordinär, eller så har USA det men vill skylla på ET, eller så är det ETs.

Finns många i världen som skulle kunna tänkas flippa på ett eller annat sätt. Tex oroliga beväpnade preppers som ser en anledning att bryta med samhället, religiösa militära grupperingar som ser det som domedagen, demoner. Man vet inte vad det kan trigga igång.
Citera
2023-07-29, 18:14
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Menar du att tic tac videon och de andra observationerna av snabba föremål är hologram?
Mitt ute i haven på 15.000 meter höjd etc? Vilka har gjort dom i så fall? Och varför?

Jag menar ingenting. Det enda jag menar är att hologram existerar vilket jag ville bevisa för den luffaren jag citerade vilket det var du eller ej skiter jag fullständigt i.
Citera
2023-07-29, 18:15
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Att det är en enorm konspiration för att dölja något annat tror jag inte ett dugg på det. Det är det vanliga foliehattstuggandet så fort nått händer. Några vill känna sig lite smarta och tror sig förstå "the big picture" som ingen annan förstått. Det är trams. Om "de" hade sån extrem detaljmakt över allting i samhället - skulle de inte behöva hålla på med sånt här överhuvudet taget - och dels för att det inte har någon som helst "rökridå" effekt. Folk skiter i det här, och valfusk kommer att poppa upp i media ändå.

Man ska alltid vara sunt kritiskt till allt - men den stora pyramiden finns inte. Det finns bara många små.

För att det inte går att hålla hemligt. För att de vill att folk ska få veta sanningen. För att de själva förstått att det är ett hot.
Jag ser det som mer sannolikt att de bara snackar goja för att de är narcissister och vill synas i TV till varje pris. Det är den enklaste förklaringen och den är oftast den rätta. Men den där David Grusch är jävligt slipad och motiverad. Det känns som att han faktiskt tror på det han säger. Men tja, det är ju sånt där som psykopater kan, iofs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in