• 2
  • 3
2022-02-23, 23:59
Medlem
Därför att skivbolagen betalar dem för att spela deras låtar. Det fungerar som reklam för dem och säljer skivor. Payola kallas det.
Citera
2022-02-24, 09:17
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neckgang
du menar att de köper en samlad skiva från olika artister som de då spelar om och om igen?

Något i den stilen. Finner ingen annan mening med varför man skulle nöta samma skiva om och om igen.

Tänk dig att sitta som dj och behöva lyssna på den där skiten hela dagarna 😂🙈
Citera
2022-02-24, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Lyssna in Star FM bra kanal men dessvärre kör på säkra kort varje dag där har du en station som kör sönder gamla sköna hits

Precis så. Först låter man sig imponeras över att låtarna är så bra... men efter några timmar stiger irritationen över hur förutsägbara de är och när man hör samma låt för tredje gången under samma bilresa har man fått nog.

Citat:
Förmodligen, men varför samma jävla låt från artisten varje dag 17 ggr? Artisterna har ju flera andra låtar som de kan spela också

Ja, det är så himla lågbegåvat. Men det finns alternativ som åtminstone visar att det går att göra saker annorlunda. Kolla t ex in spellistorna för Radio Treby. Av vad jag kollat av nu av gårdagens och dagens hittills spelade låtar verkar ABBA och Thomas Stenström vara ofta återkommande (8 ggr var under senaste 35 timmarna) men aldrig samma låt två gånger. Jag tror inte någon låt spelades två gånger under gårdagen. Maggios Varsomhelst... har spelats både i går och idag. Samtidigt förefaller de helt oförutsägbara; de kan spela två Jill Johnson inom loppet av 20 minuter, eller låta en Agnetha Fältskog följas av en ABBAlåt... Men samtidigt har de varje timme någon eller några låtar som åtminstone jag tänker: Åh - den där!!! ... om. Låtar man inte hört på trettio år. Men tråkigt att de (nästan) bara spelar engelsk- och svenskspråkigt material.
Citera
2022-02-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Skivbolagen styr radiostationerna ex NRJ.

Just detta är sanningen!
Citera
2022-12-11, 17:35
Medlem
Nuförtiden spelas det julmusik i kanalen
Citera
2022-12-11, 17:36
Medlem
Citat:
Är så jävla less på NRJ och alla de andra tråkiga radiostationerna vi har i Sverige, de spelar ju samma låtar varje dag om och om igen. Någon som vet varför?
Om du gillar eurodance kolla in Radio Energia Dance på nätet
Citera
2022-12-12, 11:06
Medlem
Bret-Harts avatar
Tycker framförallt Star fm har breddat sig lite de spelar låtar som inte spelas så mycket förut och dessutom som det var innan när någon ringde och önskade en låt som var känd och dom bara: "Ja den har vi inte i vårat arkiv"....nu verkar de ha fler låtar då folk har önskat låtar jag inte har hört på kanalen förut
Citera
2022-12-18, 12:19
Medlem
Folk som lyssnar på NRJ har liknande personlighet som en bit kartong. P3 och star FM är båda helt ok.
Citera
2023-07-29, 19:04
Medlem
sfrges avatar
NRJ måste fan vara Svea rikes sämsta radiokanal. Jag tror ta mig fan att 75% av tiden läggs på reklam. Resten är hypermodern äcklig pop. Det spelas moderna kassa mixar av äldre låtar.

Hopplöst uselt.
Citera
2023-07-29, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
NRJ måste fan vara Svea rikes sämsta radiokanal. Jag tror ta mig fan att 75% av tiden läggs på reklam. Resten är hypermodern äcklig pop. Det spelas moderna kassa mixar av äldre låtar.

Hopplöst uselt.
Och de vet fan inte vad deras egen kanal heter. Man hör "ä-nur-djiiiiiiiii" när det uttalas "ä-nur-djäj".
Eller så har de stavat fel. Idioter är de hur som helst.
Citera
2023-08-03, 04:09
NRJ var min favvo kanal på tidigt 90 tal. Dom spelar säkert musik som är populär just nu/ då?
Jag vet inte när kanalen startade men den fanns absolut 1995.
Musiken såldes på blandnings CD "NRJ hits" som man kunde köpa på diverse bensinmackar.
De skivorna var bra och är säkert en guldgruva och inspiration för dagens barn som åker EPA och lyssnar på Eurodisco?
I dag lyssnar jag bara på P1 så gammal är jag.
Radio känns förlegat och omodernt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in