Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-25, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Sverige avstod egna kärnvapen mot löfte att få trygghet under USA:s kärnvapenparaply. Med andra ord så blir medlemskapet i NATO bara ett offentliggörande av ett medlemskap som har funnits i decennier.
Vår amerikanska kärnvapenparaply försvann tyvärr för länge sen.
Citera
2023-07-25, 11:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Vår amerikanska kärnvapenparaply försvann tyvärr för länge sen.
Det är väl lite som med paraplyn i allmänhet, det fälls ihop och läggs undan när vädret är vackert. Det har varit ganska lite behov sedan murens fall. Sedan var Trump lite svajig med sitt golfparaply. Han tycke att alla som ville dela skulle vara med och betala inköpet.
Citera
2023-07-29, 17:09
Medlem
Ja, nu ser det ut som att Ungern kommer att rösta nej till kommande omröstning angående Sveriges NATO medlemskap.

Så här går det när Sverige ska genom åren leka moralpolis åt andra länder, som t.ex Ungern för några år sedan. Kan inte svenska politiker hålla käften och bara låta andra länder sköta sitt.

Sen står dom dumma som dom är och tycker att andra länder är taskiga, och leker att dom inte ”förstår” varför länder agerar som dom gör mot Sverige.
Citera
2023-07-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaspunk
Ja, nu ser det ut som att Ungern kommer att rösta nej till kommande omröstning angående Sveriges NATO medlemskap.

Så här går det när Sverige ska genom åren leka moralpolis åt andra länder, som t.ex Ungern för några år sedan. Kan inte svenska politiker hålla käften och bara låta andra länder sköta sitt.

Sen står dom dumma som dom är och tycker att andra länder är taskiga, och leker att dom inte ”förstår” varför länder agerar som dom gör mot Sverige.

Nä de kommer inte att ”rösta nej” utan Orbans parti tänker bojkotta omröstningen.
Citera
2023-07-29, 18:22
Bannlyst
Nej tack. Nato har bidragit till massa krig i värden som lätt till flyktingströmmar till Europa. Ett nordiskt försvar är jag för. Skandinavien, Finland, Ungern, Tyskland. Det är jag för. Och värnplikt för etniska svenskar. Mycket lätt. Där Sverige har den ledande rollen.

Inga lömska oligarker med agendor i Nato tack.
Citera
2023-07-29, 18:24
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Sverige var aldrig i närheten av att utveckla kärnvapen. Kompetens, teknologi och råvaror saknades och saknas. Utvecklingen lades ner när vitrockarna hade nått vägs ände. Det finns en anledning till att u-länder inte har kärnvapen.
Nu pratar du om saker du inte förstår igen.
Citera
2023-07-29, 18:53
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaspunk

Öh nej, du har fel. Var kan jag läsa om att Ungern tänker rösta nej?
Citera
2023-07-29, 18:54
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyxzopol
Nej tack. Nato har bidragit till massa krig i värden som lätt till flyktingströmmar till Europa. Ett nordiskt försvar är jag för. Skandinavien, Finland, Ungern, Tyskland. Det är jag för. Och värnplikt för etniska svenskar. Mycket lätt. Där Sverige har den ledande rollen.

Vilka krig då?
Och de länder du nämner är redan med i Nato.
Citera
2023-07-29, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Vilka krig då?
Och de länder du nämner är redan med i Nato.

USA styr ju Nato. Tvingade Europeiska länder att vara med deras i krig i Afganistan, Irak och Libyen. Ohållbart.

Vad var det Anders Borg sa, du vet Reinfeldt-moderaternas knekt? "Ni få olja i USA. Vi får en katastrof av invandrare i "flyktingstatus" efter era sjuka krig." Vad det inte det han sa? eller missuppfattade jag hans ord?
Senast redigerad av xyxzopol 2023-07-29 kl. 19:05.
Citera
2023-07-29, 19:06
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
USA styr ju Nato. Tvingade Europeiska länder att vara med deras i krig i Afganistan, Irak och Libyen. Ohållbart.

Vad var det Anders Borg sa, du vet Reinfeldt-moderaternas knekt? "Ni få olja i USA. Vi får en katastrof av invandrare i "flyktingstatus" efter era sjuka krig." Vad det inte det han sa? eller missuppfattade jag hans ord?

Nej, nu hittar du på, ryssråtta. Länder deltog på frivillig basis. Alla Nato-länder har vetorätt vilket du borde märkt vid det här laget.
Citera
2023-07-29, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Nej, nu hittar du på, ryssråtta. Länder deltog på frivillig basis. Alla Nato-länder har vetorätt vilket du borde märkt vid det här laget.

Här varsågod: https://www.youtube.com/watch?v=zU0_6yPVCPQ SÅ här snackar en folkförrädare anställd av cirkusnegern Reinfeldt. Räcker det inte om att jag trycker upp sanningen och bevis i ditt ansikte? Men du är inte svensk, du skiter i vårt land och folk och trollar - jag vet. Så jag borde inte diskutera med dig. Men där har du lite bevis om Nato, i länken.
Citera
2023-07-29, 19:32
Medlem
Citat:

Varför skulle Sverige ha den ledande rollen? Sverige är det landet i Norden som har minst erfarenhet av krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in