2023-07-29, 15:28
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Mordförsök Sätra, Gävle 2023-07-28

Ny rubrik: Ung man skjuten vid fritidsgård i Sätra/Gävle (2023-07-28)

/Mod
Senast redigerad av Chantre 2023-07-29 kl. 16:27.
Citera
2023-07-29, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satra
Rejält tappad om man skjuter in i en fritidsgård kan jag tycka! Min granne fick hämta sin dotter där strax efteråt. Två ambulanser åkte därifrån med blåljus mot sjukhuset samtidigt. Hoppas verkligen ingen annan blev träffad.

Rejält tappad om man låter sin dotter vara på fritidsgård med 15-åriga somalier......
Citera
2023-07-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Verkar som att Sätra har tagit över från Andersberg vad gäller våldsnivån? Har en känsla av att Sätra är mer av organized crime, medans Andersberg är mer psykfall, utslagna, knarkare och udda babbar?

Annars är väl Nordost det mest deprimerande bostadsområdet i stan.

Sätra centrum är ren anarki, jag är rätt storväxt och kan försvara mig rätt bra men jag skulle inte gå runt där ensam efter mörkrets inbrott.
Andersberg är som du säger mycket missbruk och utslagna människor. Inte ett trevligt ställe på nåt vis men även om människorna där har få spärrar är dom relativt ofarliga pga att dom helt enkelt är helt nergångna.
Nordost är mycket droger och skit, men jämfört med Andersberg och Sätra är det rena gräddhyllan.
Citera
2023-07-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Minns när jag var i Sätra för ca 15-16 år sedan, då var det ganska trevligt. Inte alls mycket stök men nu har man bara otäckheter där.

Sätra är stort så det finns både och. Stora delar av Sätra är villaområden där det är riktigt fint.
Dom stökiga delarna är campus och lägenheterna kring centrum.
Citera
2023-07-30, 09:30
Medlem
Inga uppgifter om BO eller vem/vilka GM är? Och är det gäng uppgörelse isf mellan vilka? Om det stämmer att g15 är måltavlan, vilken gruppering krigar dom med?
Citera
2023-07-30, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaktuffe
Nytt gängkrig som blossar upp? Sätra är ju g15, tillhör bo dom?

Stämmer. BO=G15, Dom har gått in i ett krig och dom består av ”barn” ska bli roligt och se hur dom reagerar och kommer agera härnäst.
Citera
2023-07-30, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRubixCube
Yes. Det sker väl per automatik pga misstänkt hotbild mot offret som befinner sig på akuten?
Kan också bero på att 100 brushor kusiner och mostrar till BO annars belägrar hela sjukhuset
Citera
2023-07-30, 13:36
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
Inga uppgifter om BO eller vem/vilka GM är? Och är det gäng uppgörelse isf mellan vilka? Om det stämmer att g15 är måltavlan, vilken gruppering krigar dom med?

Som vanligt några som vet men inte skriver....
Citera
2023-07-31, 15:31
Medlem
men ut med namn för 17
Citera
2023-07-31, 16:10
Medlem
Jag
Citat:
Ursprungligen postat av bag-till-2-barn
men ut med namn för 17

Namn för det här fallet är inte av intresse alls. Dom alla heter likadant ser likadana ut (G15) 15-20 vilsna tonårs somalier som är i krig med en annan gruppering/grupperingar.
Citera
2023-07-31, 16:53
Medlem
Det tragiska är väl inte att en ytterligare gängkriminell blir skjuten. Det är lite skitsamma. Men det tragiska är att idioterna som skjuter inte väljer att vänta tills snubben har dragit från fritidsgården. Fyfan.
Citera
2023-07-31, 17:05
Bannlyst
Finns en rättegång gällande grovt vapenbrott mot G10 nätverket från Gävle om någon vill lyssna på ljudfilerna och bilda sig en uppfattning om gänget

https://www.youtube.com/watch?v=i0Fl...zEqva7-ApY55gV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in