2023-07-29, 00:12
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Vi misstänker att det här är kopplat till den kriminella konflikten i Gävle.

Vad vi tror så har man skjutit utifrån och in genom en dörr. Sen om personen är träffad inomhus eller utomhus kan jag inte svara på, men han anträffades inne i byggnaden.

Enligt polisen finns det spår som visar att skott har avlossats in i fritidsgården. Flera personer befann sig då i byggnaden, men det är ingen annan som kommit till skada.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...onaring-skadad
Citera
2023-07-29, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
Du lär nog ändra datumet 😁

Men skjutning på en fritidsgård låter helt sjukt, hoppas dom träffade rätt iaf så ingen oskyldig blev träffad
Rejält tappad om man skjuter in i en fritidsgård kan jag tycka! Min granne fick hämta sin dotter där strax efteråt. Två ambulanser åkte därifrån med blåljus mot sjukhuset samtidigt. Hoppas verkligen ingen annan blev träffad.
Citera
2023-07-29, 09:17
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag hoppas att fler fritidsgårdar är lösningen på problemet.
I all sin enkelhet en av FB:s bästa one-liners under 2023!

För folkhumorn där ute, fritidsgården heter faktiskt Träffen och inte Treffen. Har hetat så sedan Sätra byggdes på 60-talet, och kallades för den "vita stadsdelen".

Så där, nu kan vi börja med ordvitsarna om Träffen i den vita stadsdelen.
Citera
2023-07-29, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho

För folkhumorn där ute, fritidsgården heter faktiskt Träffen och inte Treffen. Har hetat så sedan Sätra byggdes på 60-talet, och kallades för den "vita stadsdelen".

Vill minnas att dom gjorde om namnet till Treffen för x antal år sedan.
Citera
2023-07-29, 09:34
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GareDuNord
Vill minnas att dom gjorde om namnet till Treffen för x antal år sedan.
Antagligen en anpassning till den nya demografin. Säkert inte den sista heller.

Verkar som att Sätra har tagit över från Andersberg vad gäller våldsnivån? Har en känsla av att Sätra är mer av organized crime, medans Andersberg är mer psykfall, utslagna, knarkare och udda babbar?

Annars är väl Nordost det mest deprimerande bostadsområdet i stan.
Citera
2023-07-29, 09:56
Medlem
Inga bekräftade uppgifter vem BO är eller om han ingår i någon gruppering och isf vilken?

Och är det någon som vet vilka grupperingar som är aktiv? För dom flesta sitter väl i g15? Och g10 har väl splittrats och några sitter? Och g20 är väl knappast aktiv känns det som? Är eymen grabbar aktiv?
Citera
2023-07-29, 10:17
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho

För ditt eget vetande så heter fritidsgården "Treffen" sedan väldigt länge och "Träffen" är arenabyggnaden ett stenkast bort där bla innebandy spelas.
Citera
2023-07-29, 11:40
Medlem
Shutout till grabbarna som gjorde detta surt dom bara träffade benet. Enligt mina källor är g15 aktiv runt treffen och som sagt enligt mina källor är det en av g15 medlemmar som blivit träffade med skott i benet.
Citera
2023-07-29, 12:03
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepzi
Polisen har en pågående insats i Sätra efter uppgifter om ett grovt brott.

Enligt källor jag har ska en kille ha blivit skjuten 4 gånger inne på fritidsgården Treffen.

Eventuellt offer: S*id *
*=a

Utveckla det med "4 gånger" då allt tyder på ett skott i benet och bekräfta gärna mer ang den skjutnes eventuella namn som du droppat här
Citera
2023-07-29, 13:09
Medlem
Mina källor är säkra. BO härstammar Somaliskt ursprung. Underbart han blev skjuten, Han och hans polare (g15) har förnedringsrånat svenska ungdomar i Gävle i flera år.
Citera
2023-07-29, 13:19
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajen21
Mina källor är säkra. BO härstammar Somaliskt ursprung. Underbart han blev skjuten, Han och hans polare (g15) har förnedringsrånat svenska ungdomar i Gävle i flera år.

Kläm fram namnet då

Även om du har aning om MGM.
Citera
2023-07-29, 13:20
Medlem
Namn på BO och MGM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem