2023-07-29, 13:21
Medlem
Ni som förklarar allt med ras och inbillar er att den vita rasen skulle vara i underläge är så irrationella. Ofta är ni på Rysslands sida dvs emot demokrati. Jag skulle behöva någon form av statistik och vetenskapligt bevis för att tro det minsta av det ni säger, särskilt för att tro på era konspirationsteorier om att "judemedias" tolkning inte skulle vara vetenskaplig.

Putin har även krigat mot Georgien, Tjetjenien, och vissa regioner där rysktalande är lokal majoritet, och pressar Belarus m.fl. länder att vara lojala mot Ryssland. Nato startade inte krigen i Ukraina och Nato har väl inte startat något av de krigen heller? Historieböckerna och nationalismen är det som driver Putin, inte ras, inte pengar. Han ger sig på länder och landsdelar som en gång har varit del i Ryssland, kanske även i Sovjet, ofta för att hindra dem att närma sig EU och Nato. En del av de drabbade länderna är del av den vita ryskortodoxa kultursfären, dvs brödrafolk, andra är muslimer. Putin och ni respekterar inte deras självständighet och rätt till nationalism. Om det är ukrainarnas självständiga vilja att närma sig Nato, är det då ett proxykrig?

Europa har inte brytt sig lika mycket tidigare som under Putins senaste krig mot Ukraina. Kanske för att Ukrainarna är vita och påminner om oss - motsatsen till anti-vit stämning - och för att folkrätten är en viktig princip för oss - Ukrainarna har själva valt att närma sig oss. Men främst för att Ukraina är nära oss och vi är rädda att ryssarna ska fortsätta kriga mot tidigare ryska/sovjetländer i vår närhet om de vinner över Ukraina. Finland, baltstaterna och Polen t.ex. Därmed skulle även Gotland och Sverige dras in i krig. Särskilt när Kina blir ändå mäktigare och om Ryssland och Kina skulle förenas ändå mer för att bekämpa den (i huvudsak vita) demokratiska världens hegemoni. Tidigare var vi naiva pacifister som ville tro på Rysslands demokratisering, och hoppades att Ryssland skulle vilja förena sig med EU.

Det ligger i människans natur att kriga oavsett om man är vit eller svart, vi har gjort det i alla tider, men demokratier krigar (nästan) aldrig med varandra. Demokrati är den rationella lösningen på världsfreden. Dagens "judemedia" är för demokrati, men de 10% av bolsjevikerna som var judar var emot demokrati, judendom har därför ingen förklaringskraft.

Ni kommer ofta in på folkgruppers medel-IQ. Vita har än idag makten i världen, trots att vi har lägre medel-IQ än östasiater. En dag kommer Kina att bli mäktigast igen, precis som på medeltiden, men än så länge är USA världens kulturella ledare. Israel leder inte världen. Azhkinazi-judar har högre medel-IQ än medel-europeer eftersom många av dem har vuxit upp i rika familjer med stimulerande och hälsosam uppväxtmiljö. Därför tillhör de den kulturella eliten i flera länder, både på vänster- och högersidan. Det är märkligt att judar historiskt har varit inblandade i nästan alla högkulturer under världens gång sedan bronsåldern om man ska tro Gamla Testamentet (utom Östasien och Sydamerika), antingen som slavar eller som kulturell elit. Det beror inte på en avsiktlig världskonspiration, utan är en effekt av att de inte har gett upp sin kultur trots förföljelse, och av att deras kultur gör dem belästa redan som barn. Är inte det imponerade för er kulturalister och nationalister? Ni framställer dem som oetiska, men oerhört få judar sitter i fängelse i USA. Hade Sverige tagit emot fler judar innan WW2 hade vi haft fler framgångsrika forskare och varit centrum för fler multinationella företag och banker, fler Nobelpris och mer makt i världen. Men er sort stretade emot på 30-talet och fortsätter på samma vis att försvaga Sverige, numera som nyttiga idioter i Putins tjänst.
Senast redigerad av guru1966 2023-07-29 kl. 13:46.
Citera
2023-07-29, 13:49
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag ställde två frågor. Ingen klarade du av att svara på, precis som jag förstod.

Det är du som säger att judar vill döda vita människor och du som står på den sida som faktiskt gör det. Kan du förklara det. Om du menar något med vad du säger, vilket jag inte tror.

Du förstår inte att jag skiter i dina vita människor. Jag har inget gemensamt med barbarerna i Ryssland. Jag är svensk och står på svenskarnas sida. Vilket du inte gör, tvärtom. Så återigen du är en fiende till oss. Panslavism skulle jag säga ideologin är. Sen försöker man lajva någon form av rastänkande och tror att de ska tilltala svenskar.
Ordet slav för folket passar bra, då de inte vill vara fria män, utan önskar att ha en slavägare att se upp till som piskar dem till lydnad. Att kröka ryggen för andra är vad de drömmer om.

Jag tänker självfallet inte svara på dina retoriska frågor, imbecilla jävla ordbajsare. Men jag har alltså rätt i att din definition av att gå judarnas ärenden är att man dödar vita. Vilket innebär att du måste anse att även Hitler gick judarnas ärenden. Inser du inte själv hur infantilt du resonerar?
Citera
2023-07-29, 14:07
Bannlyst
Det är en läskig idé som fastnat mitt huvud. Att jude-kontrollerade Ukraina vill offra de de kallar "nazisterna" som kanonmat i kriget och vinna mot ryssarna i detta krig om Ukraina. Det förhoppnings bara paranoia. Men det är nåt som fastnat i mitt huvud. Ni vet ju historien om de olika folkslagen som levt i Ukraina och begått övergrepp emot varandra genom historien.

Det jag tror kommer hända och som är det rätta. Är att en liten del av Ukraina i öst kommer bli ryskt, eftersom dom har en rysk befolkning. Och resten kommer bli Ukrainsk. Sen blir det äntligen fred.

Folkförflyttningar Sovjet gjorde till Baltikum är en annan fråga. Det får absolut inte blir ryskt. Snarare Svenskt i så fall.
Senast redigerad av xyxzopol 2023-07-29 kl. 14:12.
Citera
2023-07-29, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengil
Exakt dom är antivita ryssälskande horor som ej förstår att judarna kör dubbelspel mot dom!!!!!
Eller också står judarna inte alls enade, utan en del judar står på Putins sida, en del på Zelenskys medan andra judar skiter fullständigt i vilket. Har den tanken slagit dig?
Citera
2023-07-29, 15:56
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Jag tänker självfallet inte svara på dina retoriska frågor, imbecilla jävla ordbajsare. Men jag har alltså rätt i att din definition av att gå judarnas ärenden är att man dödar vita. Vilket innebär att du måste anse att även Hitler gick judarnas ärenden. Inser du inte själv hur infantilt du resonerar?
Frågan jag ställde är konkret inte retoriskt. Det handlar om ditt ställningstagande utifrån vad du sagt.
Det är du som säger att judarna vill döda vita och samtidigt står du på den sida som faktiskt utför det jobbet, rent praktiskt. Så om det är judarnas mål, understöder du det.

Frågan du ställer är retorisk. Hur skulle det vara om det var på det här sättet.
Citera
2023-07-29, 16:46
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Frågan jag ställde är konkret inte retoriskt. Det handlar om ditt ställningstagande utifrån vad du sagt.
Det är du som säger att judarna vill döda vita och samtidigt står du på den sida som faktiskt utför det jobbet, rent praktiskt. Så om det är judarnas mål, understöder du det.

Frågan du ställer är retorisk. Hur skulle det vara om det var på det här sättet.

Släpp dina halmgubbar. Jag har förövrigt inte ställt någon fråga till dig utan konstaterat att med din definition av att gå judarnas ärenden så gjorde även Hitler det. Med andra är du en idiot på riktigt. Mitt synsätt är långt ifrån ditt simplistiska.
Citera
2023-07-29, 16:50
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengil
AZOV HATAR JUDAR, DOM SAMARBETAR BARA ME JEWLENSKY FÖR HAN GER DOM VAPEN, DITT CP!!!!

Du är verkligen totalt utvecklingsstörd. Azov är judarnas små buttboys och losers. Man förlorar alltid om man samarbetar med judar.
Citera
2023-07-29, 19:25
Medlem
Skuggvarelses avatar
Jag tror att vi kan lämna debatten med EnCarte och AndersTengil nu. De har sagt sitt och återupprepar sig, argumenterar ohederligt samt går OT. Jag kommer anmäla deras inlägg om de fortsätter.

Deras texter vittnar dock om det helt oresonliga hat som tillåts blomma ut hos gemene man (förutsätter att dessa användare är svenskar såsom de utgett sig för att vara) i samband med proxykriget. De är helt oemottagliga för fakta, helt ointresserade av sunt förnuft, de känner doften av blod och kan inte låta bli att gräva i liket intill. Fasansfullt. Obehagligt. Vad gör man?
Citera
2023-07-29, 19:41
Medlem
Citat:
...att din definition av att gå judarnas ärenden är att man dödar vita. Vilket innebär att du måste anse att även Hitler gick judarnas ärenden.
Hitler var givetvis styrd av andra intressen, det är bara att se på staten Israels bildande om man undrar om han gick "judarnas ärenden". Det är alltså helt klart att större krafter låg bakom det hela. Ex var han finansierad av Wallstreet också vilket Dr. Antony Sutton talat om. Resultatet av ww2 var att en massiv forskning och finansiering av vapenindustrin kunde ske.
Men det är så "de" jobbar och har jobbat hela tiden, var finns potential för krig och var man kan elda igång saker och konflikter. Hitler blev blåst när han högg på kroken och svalde betet och gick till attack på samma sätt som Putin idag blivit blåst när han högg på kroken och gick in i Ukraina, exakt så som de bakomliggande krafterna önskade.
Citera
2023-07-29, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Detta krig har planerats sedan många år tillbaka av de som styr USA och Västvärlden. Om Hilary Clinton hade vunnit valet 2016 så hade detta krig med största sannolikhet startat 2017 eller 2018. Kom ihåg att hon ville skjuta ner ryska flygplan över Syrien för att skydda ISIS, al Nusra och de andra terroristgrupperna som sponsrades och styrdes av USA, Israel och deras allierade. 2015, under Obama, var det nån rejäl Ukraina-hets vill jag också minnas och många trodde att det skulle bli krig då.

Judar och diverse think tanks har under decennier skrivit många hundratals (om inte tusentals) artiklar, "papers" och hela böcker om hur Ryssland måste sänkas och hur den långsiktiga planen är att splittra och balkanisera Ryssland, oskadliggöra Ryssland som en aktör på den globala scenen och sen exploatera skiten ur Rysslands enorma naturtillgångar. Judarna drivs även av ett etniskt och historiskt hat mot just Ryssland. Det var det som drev judarna att störta tsaren (och ritualmörda honom och hans familj) och införa kommunism. Detta hat märks väldigt tydligt hos de flesta av dagens judiska så kallade neokonservativa. De som styr Västvärlden och ligger bakom hetsen och kriget mot Ryssland är judar som i relativ närtid flyttade till Amerika från Ryssland (precis som många av judarna i den nutida svenska offentligheten och media kom till Sverige i samband med Polen 68-vågen för drygt 50 år sedan). Utöver dessa faktorer så vill de sänka och eliminera Ryssland eftersom det är ett hinder på vägen mot deras globala världsordning. I denna globala världsordning så ska alla vita folk i princip utrotas.

Även om Ryssland plötsligt bara drog sig ur och lämnade även Krim så skulle de som styr Västvärlden fortsätta att försöka genomföra färgrevolutioner i Moskva, fortsätta att genomföra färgrevolutioner och statskupper i Rysslands olika grannländer, försöka dra igång diverse våldsamma separatiströrelser bland olika religiösa och etniska minoriteter inom Ryssland (som de gorde i Tjetjenien) och mycket mer därtill.

En liten övning man kan göra för att få en bild av vad judarna tycker om Ryssland och Putin är att googla "Putin amalek" eller "Russia amalek". Det blir rätt många träffar och mycket att läsa.

Vad vill du ha sagt egentligen? På vilket sätt ursäktar något av det du skriver invasionen av Ukraina? Det är fortfarande Ryssland som invaderar ett grannland, det är ett faktum, oavsett vilka teorier du råkar trasslar in dig i.
Citera
2023-07-29, 20:42
Medlem
Citat:
Detta krig har planerats sedan många år tillbaka av de som styr USA och Västvärlden. Om Hilary Clinton hade vunnit valet 2016 så hade detta krig med största sannolikhet startat 2017 eller 2018. Kom ihåg att hon ville skjuta ner ryska flygplan över Syrien för att skydda ISIS, al Nusra och de andra terroristgrupperna som sponsrades och styrdes av USA, Israel och deras allierade. 2015, under Obama, var det nån rejäl Ukraina-hets vill jag också minnas och många trodde att det skulle bli krig då.

Judar och diverse think tanks har under decennier skrivit många hundratals (om inte tusentals) artiklar, "papers" och hela böcker om hur Ryssland måste sänkas och hur den långsiktiga planen är att splittra och balkanisera Ryssland, oskadliggöra Ryssland som en aktör på den globala scenen och sen exploatera skiten ur Rysslands enorma naturtillgångar. Judarna drivs även av ett etniskt och historiskt hat mot just Ryssland. Det var det som drev judarna att störta tsaren (och ritualmörda honom och hans familj) och införa kommunism. Detta hat märks väldigt tydligt hos de flesta av dagens judiska så kallade neokonservativa. De som styr Västvärlden och ligger bakom hetsen och kriget mot Ryssland är judar som i relativ närtid flyttade till Amerika från Ryssland (precis som många av judarna i den nutida svenska offentligheten och media kom till Sverige i samband med Polen 68-vågen för drygt 50 år sedan). Utöver dessa faktorer så vill de sänka och eliminera Ryssland eftersom det är ett hinder på vägen mot deras globala världsordning. I denna globala världsordning så ska alla vita folk i princip utrotas.

Även om Ryssland plötsligt bara drog sig ur och lämnade även Krim så skulle de som styr Västvärlden fortsätta att försöka genomföra färgrevolutioner i Moskva, fortsätta att genomföra färgrevolutioner och statskupper i Rysslands olika grannländer, försöka dra igång diverse våldsamma separatiströrelser bland olika religiösa och etniska minoriteter inom Ryssland (som de gorde i Tjetjenien) och mycket mer därtill.

En liten övning man kan göra för att få en bild av vad judarna tycker om Ryssland och Putin är att googla "Putin amalek" eller "Russia amalek". Det blir rätt många träffar och mycket att läsa.

Kan du inte föreställa dig att det är så här då. De internationella gräl vi ser utåt är bara spel för gallerierna. Ungefär som när partierna gnabbas här på hemmaplan fast de i praktiken vill samma sak. Putin är för världen vad Jimmie är för Sverige. Falsk, kontrollerad opposition.

Själv är jag numera övertygad om att det förhåller sig så.

Citat:
Här är ett inlägg jag nyss gjorde i gore-forumet med några gamla bilder på civila polska offer som bokstavligt talat slaktades av Banderas bestisliska anhängare.

(FB) Ukrainsk gore (Rysslands invasion av Ukraina) Allmän tråd från båda sidorna

Varifrån kommer dessa fotografier? Hur vet vi vem som tog dem, var och när?
Citera
2023-07-29, 21:00
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Hitler var givetvis styrd av andra intressen, det är bara att se på staten Israels bildande om man undrar om han gick "judarnas ärenden". Det är alltså helt klart att större krafter låg bakom det hela. Ex var han finansierad av Wallstreet också vilket Dr. Antony Sutton talat om. Resultatet av ww2 var att en massiv forskning och finansiering av vapenindustrin kunde ske.
Men det är så "de" jobbar och har jobbat hela tiden, var finns potential för krig och var man kan elda igång saker och konflikter. Hitler blev blåst när han högg på kroken och svalde betet och gick till attack på samma sätt som Putin idag blivit blåst när han högg på kroken och gick in i Ukraina, exakt så som de bakomliggande krafterna önskade.

Alltid när jag ser sånt här så luktar det omnipotens om ”dem”. Jag tror att det är betydligt enklare än så. För de gör nämligen samma sak som de har gjort sen tusentals år tillbaka. Om och om igen. Oftast förlorar de…men ibland vinner de. Det var inte självklart att Hitler skulle förlora WWII…ett par strategiska misstag blev ödesdigra. Putin har den fördelen att hans sida är betydligt starkare än Hitlers var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in