2023-07-29, 09:56
Medlem
Giant Squids avatar
Ökenapor låter lite gammeldags. Jag tror inte jag hört det förut. Lite som ifrån Kapten Haddock ur nån Tintinbok.
Citera
2023-07-29, 10:01
Medlem
Han har rätt så problemet är alltså att det han skrev var sanning.
Citera
2023-07-29, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Så vad som EGENTLIGEN hänt är att :

En f.d flickvän har (av någon anledning) blivit förbannad på honom och skrapat ihop 7 år gamla sms konversationer som hon gett till en tidning som av någon outgrundlig anledning sett detta som värt att publicera. Fan otroligt att en seriös tidning väljer att sjunka så lågt.

Det juridiska i att publicera en privat konversation mellan två människor kan också verkligen diskuteras. Att dra fram denna sju år senare gör det ännu mer diskutabelt.

Sen det där tramset med namnet, alla som skaffat barn vet ju hur snacket går "Nisse, Nä det hette min gamla biologilärare. Torsten då ? Nä fy fan vad fult". Han har dissat ett namn som lät "Judiskt" soooo what !!!!
Jag har dissat 100 namn också av alla möjliga anledningar....och vem säger att detta ens stämmer ? Och än mer, är det något att bry sig om ?

Att aldrig någonsin kunna slappna av ens i sin privata sfär gör att vi kommer få politiska broilers som inte är ett dugg nära varken verklighet eller folket. Vill folk verkligen ha sådana som företrädare?.

Hade han sagt eller skrivit något liknade i ett offentligt rum hade jag förstått mediauppmärksamheten, nu framstår han som en sund person omgiven av idioter.

Du anser att politiker bör framföra en annan åsikt offentligt än vad de egentligen har, och dessutom bygga en karriär på det?
Citera
2023-07-29, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Fast oavsett om dom rånar, våldtar och inte bidrar med något så får man inte kalla dom apor.

Dom har helt enkelt bara en annan kultur.
Där man får ta för sig av kvinnor som inte skyler sig.
Och att jobba är svårt när man är analfabet(somalier).

Men det som är viktigt att tänka på att inte alla är så. Och jag tror det är där det blir fel.

Man avser dessa individer som är idioter.
Och inte dom som är ok.

Det är ofta där dit blir fel.

Ingen har något emot en trevlig afrikan som jobbar och är trevlig.

Men man tycker inte om dom andra som våldtar och är otrevliga.

Detsamma gäller ju i Sverige för svenskar.
Ingen gillar Robert 47 som är dum i huvudet

Håller med dig, har absolut inget emot skötsamma afrikaner.

Du kan däremot inte sitta och jämföra en svensk som är dum i huvudet med importerade afrikaner som våldtar och förstör..
Citera
2023-07-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Men det säger väl en hel del om hans människosyn.

Det kanske gör det eller så kanske det inte gör det. Hur vet man det? Ska man bara säga att det är så i tron på att människor inte utvecklas och förändras med stigande ålder. De sa en sak när de var 5 år, 7 år, 15 år, 25 år och då ska man vara cancellerad på livstid? Är det så det ska vara?
Citera
2023-07-29, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Du anser att politiker bör framföra en annan åsikt offentligt än vad de egentligen har, och dessutom bygga en karriär på det?

Nu handlade mitt inlägg om beteendet i att gräva fram och publicera ett sju år gammalt inlägg som skrivits av (och varit avsett för) två människor i privat sfär. Etiken i att en journalist publicerar en SMS-konversation som inte varit avsedd för det offentliga alltså (dessutom ett sju år gammalt sådant).

För att förklara skillnaden så...

Det finns gott om vänsterfolk som har sina egna barn i privatskolor och de bor inte i de områdena som de så varmt förespråkar, ska man kunna ha åsikter om detta ? Mitt svar är JA, de saluför (publikt) en åsikt men lever inte upp till den själv. Detta är hyckleri ! En journalist ska kunna ställa frågan "Jag ser att dina egna barn går i privatskola, varför ?"

Men att skriva i ett privat inlägg till sin sambo att "Jag tycker våra barn ska sättas i privat skola för våra offentliga skolor är värdelösa" och sedan sju år senare få detta sms emot sig för att förhållandet tagit slut och sambon vill hämnas...då är det INTE okej. Då är det ett svek från personer i din närhet och sensationslystna "journalister" som gottar sig i något som kommit fram på ett sätt där etiken i det hela kan ifrågasättas.

Har ovanstående artikel publicerats av information som kommit fram genom det sista jag skrev så ställer jag mig på den sossens sida också, det har ingenting med att göra om han är "vänster eller höger". Det är det SMUTSIGA i HUR informationen togs fram som är det väsentliga.
Citera
2023-07-29, 13:51
Medlem
Maxrockatanskys avatar
Vilket är en korrekt beskrivning, bra där.
Citera
2023-07-29, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jasså, det gör det.
Vad då till exempel?
Om du inte förstår att man inte kallar människor för sandnegrer så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Citera
2023-07-29, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja, att spara gamla SMS från ett ex för att sedan slänga ut det i media skriker kaninkokerska på spektrumet. Alternativt var förhållandet dysfunktionellt redan då och hon förstod att de där SMS:en kunde komma till nytta någon dag; som hämnd eller för att skapa uppmärksamhet om hon inte kände sig bekräftad.
Gissar mer att det handlar om pengar. Helsingin Sanomat är en dagstidning och en av nordens största och startades ursprungligen av liberalt och socialt inriktade nationalister mot det ryska styret för att under mellan och efterkrigstiden stödja det dåvarande "framstegspartiet" fram till dess nedläggelse 1951. Framstegspartiet var antar jag Finlands motsvarighet till Sveriges Folkpartiet/Liberaler. Men, trots Helsingin Sanomats ställning idag som oberoende dagstidning så är det ganska uppenbart att den har tagit indirekt ställning mot regeringens högerelement i form av Sannfinländarna. Rydmans flickvän har väl på eget bevåg eller blivit kontaktad av HS för att se om hon hade något av intresse att säga om Wille eller sälja.
Citera
2023-07-29, 15:27
Medlem
PK-befriads avatar
De är bokstavligen människoapor från öknen. Av ökenmodell.
Citat:
Om du inte förstår att man inte kallar människor för sandnegrer så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Jo på internet gör man det. Det är det senaste.
Citera
2023-07-29, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
De är bokstavligen människoapor från öknen. Av ökenmodell.

Jo på internet gör man det. Det är det senaste.
Jo, men inte som näringsminister. Då får man tänka till lite.
Citera
2023-07-29, 15:31
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Jo, men inte som näringsminister. Då får man tänka till lite.
Det var i en privat konversation från innan han blev minister som läckts av någon illvillig typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in