2023-07-29, 14:28
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Jag har funderat lite över varför någon uthängd inte polisanmäler för trakasserier. Då är utgivningsbeviset irrelevant.

https://www.do.se/diskriminering/diskrimineringsgrunder/funktionsnedsattning-en-av-diskrimineringsgrunderna

”Funktionsnedsättning

Innehåll på sidan
När är diskriminering i samband med funktionsnedsättning förbjudet?
Bristande tillgänglighet är en form av diskriminering
Film – så kan diskriminering upplevas
Hur kan diskrimineringen se ut i samhället?
Exempel på diskriminering i samband med funktionsnedsättning
Vad innebär diskrimineringsgrunden funktionsnedsättning?
Olika diskrimineringsgrunder kan samverka
Anmäla diskriminering
Främja lika rättigheter och förebygga diskriminering
Anmälningar om diskriminering”

För det råder inget tvivel om att en mängd av dom uthängda lider av någon funktionsnedsättning.

Är bara att polisanmäla och JK har inte ett skvatt med det att göra.

”Kan man stämma någon för trakasserier?
Åtal kan väckas

När polis och åklagare fått fram bevis blir personen som förföljt delgiven misstanke om brottet. Åklagaren kan väcka åtal om bevisen bedöms som tillräckliga för att döma den misstänkte. Den som är utsatt kan ha rätt till stöd och hjälp av ett målsägandebiträde.”

Om man lägger ut en video på någon så skulle jag klassificera det som trakasseri.

Det måste vara en gädda som polisanmäler och vad jag vet har det inte hänt än.
Citera
2023-07-29, 14:38
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Jag har funderat lite över varför någon uthängd inte polisanmäler för trakasserier. Då är utgivningsbeviset irrelevant.

https://www.do.se/diskriminering/diskrimineringsgrunder/funktionsnedsattning-en-av-diskrimineringsgrunderna

”Funktionsnedsättning

Innehåll på sidan
Anmäla diskriminering

För det råder inget tvivel om att en mängd av dom uthängda lider av någon funktionsnedsättning.

Åtal kan väckas

När polis och åklagare fått fram bevis blir personen som förföljt delgiven misstanke om brottet. Åklagaren kan väcka åtal om bevisen bedöms som tillräckliga för att döma den misstänkte. Den som är utsatt kan ha rätt till stöd och hjälp av ett målsägandebiträde.”

Om man lägger ut en video på någon så skulle jag klassificera det som trakasseri.
För att gäddan kommer förlora så mycket mer på det och det finns andra brott gäddan kan åka dit för. Mycket skelett i garderoben och eftersom gäddan redan är uthängd så kommer fler saker upp till ytan. Go for it!
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det måste vara en gädda som polisanmäler och vad jag vet har det inte hänt än.
🍿
Citera
2023-07-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
För att gäddan kommer förlora så mycket mer på det och det finns andra brott gäddan kan åka dit för. Mycket skelett i garderoben och eftersom gäddan redan är uthängd så kommer fler saker upp till ytan. Go for it!

🍿

Han har väl knappast mycket mer att förlora. Poängen är att utgivningsbeviset inte ger någon immunitet när det gäller trakasserier.
Citera
2023-07-29, 14:48
Medlem
Citat:
Nädu, det gör kärringar som är olämpliga mödrar och inte kan uppfostra sina barn.
Typ som S.
Har barn inte farsor? Jag gav dessutom respons på inlägget om hur droger påverkar barns barndom, inte något annat.
Citera
2023-07-29, 14:50
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Han har väl knappast mycket mer att förlora. Poängen är att utgivningsbeviset inte ger någon immunitet när det gäller trakasserier.

De publicerar loggar som gäddorna själv varit delaktiga att författa. De dyker också upp till ett möte de är med att anordna. Inget av det översätts till trakasserier.
Citera
2023-07-29, 14:50
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Det blir mycket större spridning, ännu mer marknadsföring för dumpen. Det kommer bli medialt.
Det är lite som att skriva ”Slå ihjäl mig” på pannan.
Men den som lever får se. Ingen står över lagen.
Citera
2023-07-29, 14:51
Medlem
Citat:
Nu ärr det inte Dumpen som utför trakasserier utan helt självständiga idioter. samma som trakasserar oskyldiga anhöriga till dem som syns i Efterlyst eller sär det kommer ut att deras närstående dömts för något vidrigt brott.
Citera
2023-07-29, 14:53
Medlem
Citat:

”Funktionsnedsättning

Innehåll på sidan
Anmäla diskriminering

Åtal kan väckas

Du kan läsa bra diskussion om just det några sidor tillbaks. Med kunnig jurists direkta input.

Men kortfattat: de avslöjade är långt från moraliskt oskyldiga och de vet att det skulle komma fram ännu mer graverande saker vid en rättegång.
Så.
Citera
2023-07-29, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Du kan läsa bra diskussion om just det några sidor tillbaks. Med kunnig jurists direkta input.

Men kortfattat: de avslöjade är långt från moraliskt oskyldiga och de vet att det skulle komma fram ännu mer graverande saker vid en rättegång.
Så.
Starka argument för att hänga ut dräggen m a o. I något/några fall har Dumpen valt att smyga med namn osv istället. Vad är argumenten för det?
Citera
2023-07-29, 14:59
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Starka argument för att hänga ut dräggen m a o. I något/några fall har Dumpen valt att smyga med namn osv istället. Vad är argumenten för det?

När jag har sett att namn står med så har det motiveras med att det har stått med i loggen. Du får gärna ge exempel där så inte är fallet om jag har fel.
Citera
2023-07-29, 14:59
Medlem
Citat:
Håller med. Det är mycket stigma. Att söker hjälp är därför något som måste underlättas.
Jag anser att man tar upp förövarnas "stigma" mer än man diskuterar det riktigt jävla viktiga, hur mångatycker det inte är "någon stor grej" att skicka kukar till tolvåringar eller skriva sexsnack till småtjejer och att den normaliseringen är vad som ska fram, de utsattas perspektiv (och faktum är att det gäller egentligen de flesta tjejer, även äldre, de utsätts för skiten oavbrutet) kommer i andra hand bakom de som tycker de har rätt att skriva och skicka vad skit som helst. Läs bara hur gubbar skriver här, det är sjukt skevt perspektiv. Fuck that med att det är stigmatiserande stackare som råkat bli beroende buhuhu av att skicka DP till snorisar och behöver hjälp. Fkn snowlakes till vuxna män! Motarbeta normaliseringen kanske de inte börjar gå på ungar i ponnyspel, på wrdfeud och Snap utan urskillning. "Stigmatiserande" bhuhu, fucking fjantar.

Inte riktat mot dig hästis, citerade bara er diskussion, Helsing ffa.
Senast redigerad av VVVulpes 2023-07-29 kl. 15:01.
Citera
2023-07-29, 15:00
Medlem
Citat:
När jag har sett att namn står med så har det motiveras med att det har stått med i loggen. Du får gärna ge exempel där så inte är fallet om jag har fel.
Ibland är det namn, ibland bilder. Men i några fall varken eller, det var dem jag syftade på. Varför fortsätta smyga med dem om de är skyldiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in