Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Du kan inte ömsom beskriva Johanna som slug och beräknande, och ömsom att hon inte tänker längre än näsan räcker. Vilket är det?
Du vet mycket väl att Clea invändning är att dödsorsaken inte är strypningen, och att brottsrubriceringen därför är fel. Det har inget med fällningen att göra.
Så är du där igen med att anmärka på formuleringen och frångå ämnet.
Det går alldeles utmärkt att beskriva J på det viset, då det är så hon agerar.
Mellan vitt och svart finns alla grå nyanser. Ytterst få företeelser, individer eller vad det vara månde går att beskriva i termer av vitt och svart.
Ämnet är Js intention att framstå som trovärdig.
Du opponerade dig emot mitt förslag om att J tog på sig skuld och bedyrade sitt sanningssägande för att "sona" alla sina tidigare lögner med syfte att göra sig trovärdig. Då svarade du .att man inte gör det med en lögn som ger livstid. Min kommentar om att syftet skulle vara att kunna sälja in olycksteorin.
Åter igen opponerade du dig då fällningen bevisar planering och inte olycka. Mitt svar var att J och Clea tydligen inte fattade det eftersom de hävdade olycka.
Då landade du ännu en gång, t o m i ett och samma inlägg, i formuleringsanmärkning och fokusbyte.
Är det en form av räddningsplanka när argumenten tryter?