Citat:
Ursprungligen postat av
TottemHorse
Nu måste personen redan känna till domen eller den dömde för att ta sig tid att söka sig in på lexbase eller domstolen för att hitta ett fall. Om personen som fortfarande skulle anses utgöra en risk bland barn istället fanns på en lista skulle det underlätta. Exempel kan du hitta om du söker på varför USA och England valde att implimentera der systemet. Att få igenom det i Sverige skulle vara ett exempel på en motion.
Ok. Ja, jag tycker att det skulle vara en väldigt dålig motion.
Citat:
Helt rätt. Det är inte konstruktiv kritik. Konstruktiv kritik ska vara uppbyggande och inte nedläggande.
Även om jag inte tror du menar det på det sättet så tycker jag det där är lite oärlig debatteknik. Det blir lite "den som säger så är elak och elak får man inte vara"
Det finns goda (ej helt entydigt självklara) argument för att det Dumpen gör är kontraproduktivt. Per definition är det då konstruktiv kritik att de lägger ner. Det är lite som dagens narkotikapolitik, med skillnaden att där finns det väldigt mycket mer forskning som stödjer tesen att dagens politik är kontraproduktiv. Man måste inte komma på någon "aktiv" handling att göra istället. Det är fullt tillräckligt att visa att det vi gör idag inte bara är ineffektivt, utan till och med kontraproduktivt.