2023-07-28, 22:46
Medlem
flashmaners avatar
Tydligen har rättsliga rådet inte haft något möte i tisdags, och om dom hade det då trots allt inte diskuterat Tove-fallet. Istället kommer detta ske 1-2 veckor innan hovrättsförhandlingen i slutet av augusti. Som ett resultat av detta har Clea begärt att förhandlingen skjuts fram ännu mer, för att hon skall ha tid att förbereda försvaret utifrån rättsliga rådets utlåtande.

Detta enligt SR P4 Jönköping idag.

https://sverigesradio.se/artikel/ny-bevisning-i-tove-fallet-har-lamnats-in

Det finns alltså en risk för att målet skjuts ännu mer på framtiden. Det skall bli intressant att se om Clea får gehör för detta önskemål.
Senast redigerad av flashmaner 2023-07-28 kl. 22:49.
Citera
2023-07-28, 22:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
OK, det förstår jag men trodde journalisten fick den infon...eller att vi utgår från den..
Nja, journalisternas formuleringar stämmer långt ifrån alltid fullt ut med verkligheten. Om det är tolkningar, sensationsanpassat eller annat bakomliggande framgår oftast inte.
Citera
2023-07-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är inte alltid J tänker längre än näsan räcker.

Varken J eller Clea förefaller förstå att fällningen gör dådet överlagt eftersom de hävdar att dödsfallet är olyckligt och absolut inte avsiktligt.
Precis. Sen överfall på en skadad person som ligger ner, då inte med självförsvar eller för att J vill få ett svar på en fråga............. NEJ med stryptag på den hon fällt. SOLKLART. Stackars föräldrar och hennes bror.... men dock än mer fruktansvärt för Tove och hennes familj.
JJ är en äkta psykopat. Hon stortrivs i fängelset vad det verkar som...och hon hade planerat att komma dit.... hon ville bli en av de kvinnorna där.....Har ingen insikt i vad hon gjort mot någon eller familjen, sin egen familj eller sig själv. Så fungerar Psykopater. En ständig bild av sig själv att man är stark, snygg, bäst och bättre än alla andra som är tröga. De får aldrig heller insikt eller lär sig av misstag....vilket ju är bra..
Nu försöker hon (enligt media) sprida sina nya planer om att säkert kunna fly" sticka från häktet/fängelset när hon har permission (tror hon att hon nog har eller ska få) för att kanske festa, döda My eller Maja för hämnd hon legat o planerat sen dec....... helt okapabel till att fatta att hon sitter där hon sitter, sen vet jag inte själv om man har permission på hennes straff, svårt att tänka mig
Citera
2023-07-28, 23:14
Medlem
Citat:
Nja, journalisternas formuleringar stämmer långt ifrån alltid fullt ut med verkligheten. Om det är tolkningar, sensationsanpassat eller annat bakomliggande framgår oftast inte.
Ja självklart menar jag inte att jag litar på journalister....
Utan ifrån det som kom fram där gjorde jag en tolkning....
Citera
2023-07-28, 23:15
Medlem
sybels avatar
Citat:
Sänker de inte? GUD, det får man hoppas o tro att de gör..... men är helt öppen utan dömande för vad du tror osv.

Sengångartid, är det något från Avels info om att man kan röra sig sakta eller snabbt? Förstår att det är något sånt.... Vi vet ju inte... Kanske rör man sig med mobilen i bakfickan/linningen/BHn... Maja går mot köket eller toan, hjälper Johanna att mörda Tove så i samma stegserie följer kanske kortare steg"/rörelse ..(sengångar?)men kanske inte med STEG...tiden förlängs eftersom man tar ett steg då o då...Hon aktar sig, /går runt till andra sidan, sätter sig osv .......Allt misshandlande/sparkande på Tove/ och förflyttningar i badrummet hit o dit när de slåss och övermannar Tove runt i det lilla badrummet och såklart hållandet i Toves händer gör kanske att stegserien förlängs pga mycket rörelse/aktivitet...... Min enkla tanke...

Jag vet inte heller vad sluttiderna innebär..... men jag förmodar att de såklart hänger ihop med starttiden.... " En sekvens" av steg/rörelse..... måste det ju innebära... och då är det ju solklart att M ÄR VAKEN/ RÖR sig mellan tidigare 02.19 ( Du nämnde att det finns en kvart ff där vi inte vet om hon sov'....men det är väl det , de nya uppgifterna visar...?) och 02.43....nu 02.19-02.26 sen 02.33.02.43
Jag reagerade på att det var få steg M tagit under relativt lång tid, därför räknade jag på hur många steg det skulle göra per minut. Svaret gjorde mig mycket konfunderad. Vad i hela friden hade hon sysslat med? Att hon varit vaken och gått på toa två gånger, visste vi sedan tidigare.

Du tänker att M hade tfn på sig medan hon hjälpte till vid mordet? Då borde det finnas en stegserie från där hon befann sig och till toa och därefter något steg hit och något steg dit.
Jo, det är möjligt att det är en sammanslagen tid, men det vet vi inte.

Misshandeln av T skulle då inletts 2.19 och mordet vara fullbordat 2.26. Det stämmer dock inte med tiden för dunsen och definitivt inte med Js påstående om att allt skedde direkt efter ankomsten till lgh.

Från 2.26-2.43 är 17minuter och jag skrev en kvart.
Och 2.33 hänger i luften än så länge eftersom vi inte vet om det var en notis som kom eller M som väckte tfn.
Citera
2023-07-28, 23:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Precis. Sen överfall på en skadad person som ligger ner, då inte med självförsvar eller för att J vill få ett svar på en fråga............. NEJ med stryptag på den hon fällt. SOLKLART. Stackars föräldrar och hennes bror.... men dock än mer fruktansvärt för Tove och hennes familj.
JJ är en äkta psykopat. Hon stortrivs i fängelset vad det verkar som...och hon hade planerat att komma dit.... hon ville bli en av de kvinnorna där.....Har ingen insikt i vad hon gjort mot någon eller familjen, sin egen familj eller sig själv. Så fungerar Psykopater. En ständig bild av sig själv att man är stark, snygg, bäst och bättre än alla andra som är tröga. De får aldrig heller insikt eller lär sig av misstag....vilket ju är bra..
Nu försöker hon (enligt media) sprida sina nya planer om att säkert kunna fly" sticka från häktet/fängelset när hon har permission (tror hon att hon nog har eller ska få) för att kanske festa, döda My eller Maja för hämnd hon legat o planerat sen dec....... helt okapabel till att fatta att hon sitter där hon sitter, sen vet jag inte själv om man har permission på hennes straff, svårt att tänka mig
Att J hade fängelset som mål tror jag inte alls med tanke på hennes Illharjen-story och hot att ta livet av sig om hon åkte fast.

Var och när har du läst om flyktplaner?
Citera
2023-07-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ny artikel från P4 Jönköping i dag.

Nu blir det ännu mer intressantare.

Ny bevisning i Tove-fallet har lämnats in

Såg nu att du redan hade postat detta.

Ja det blir intressant. Nu sa de igen att iPhonen låsts upp två gånger 02:33. Vi får läsa innantill sen.
Citera
2023-07-28, 23:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ja självklart menar jag inte att jag litar på journalister....
Utan ifrån det som kom fram där gjorde jag en tolkning....
Jo, det påstods att M låst upp tfn och skärmen tänts och det har hon kanske gjort, men det bevisas inte. Enligt Avel k a n det varit en notis som tänt skärmen
Citera
2023-07-28, 23:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det är inte alltid J tänker längre än näsan räcker.

Varken J eller Clea förefaller förstå att fällningen gör dådet överlagt eftersom de hävdar att dödsfallet är olyckligt och absolut inte avsiktligt.

Jag tror nog inte att det undgår Clea, men Toves huvudskador måste förklaras också. Johana har ju också berättat om denna fällning till Maja, och i förhör, så det blir svårt att slippa ifrån att något hänt med huvudet.

Jag kan inte låta bi att tänka på att fällningen kan ha skett med tillhygge, eller att huvudet också dunkats i golvet en extra gång, något som absolut inte kan klassas som misshandle med olycklig utgång.

Johanna gör nog sitt bästa att få fällningen tidigt i förloppet, allt för att Tove naturligt ska vistas i badrummet. Med Maja förstås också.

Annat är det nog i verkligheten, där Johanna bara väntat på rätt tillfälle och knuffar in Tove i badrummet.
Citera
2023-07-28, 23:30
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
” Åklagaren lämnade idag in beviset, det framgår av handlingar till hovrätten. Beviset handlar om att polisen nu fått fram inte bara starttider, utan också sluttider, för de två stegserier som registrerats i 18-åringens hälsoapp.”

Jag bugar och bockar och lyfter hatten för dej, Ingen här i tråden kan det du kan när det kommer till IT och telefoni, Att du hjälper polis och rättsväsendet med att förstå vart dom ska leta är guld värt,

Tusen tack Avel för att du orkar fortsätta att gräva i denna djungel av telefon spår, Du är kungen av IT.
Citera
2023-07-28, 23:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det blir intressant. Nu sa de igen att iPhonen låsts upp två gånger 02:33. Vi får läsa innantill sen.
Ja, den tiden är mest intressant för om det är M som fipplat återstår endast 10 min sammanhängande sovtid, så då kan man nog betrakta sovandet som en klar lögn.
Det skulle väl även bevisa att hon inte var på toa just då.
Citera
2023-07-28, 23:41
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ja, den tiden är mest intressant för om det är M som fipplat återstår endast 10 min sammanhängande sovtid, så då kan man nog betrakta sovandet som en klar lögn.
Det skulle väl även bevisa att hon inte var på toa just då.

Hon har som endaste människa med alkohol i kroppen sovit i intervall, sovit 2 min vaken 2min sovit 2 min vaken 2 min en bragd som borde ge minst en OS medalj i att sova på kort tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in