Citat:
Ursprungligen postat av
DanOwe
Sänker de inte? GUD, det får man hoppas o tro att de gör..... men är helt öppen utan dömande för vad du tror osv.
Sengångartid, är det något från Avels info om att man kan röra sig sakta eller snabbt? Förstår att det är något sånt.... Vi vet ju inte... Kanske rör man sig med mobilen i bakfickan/linningen/BHn... Maja går mot köket eller toan, hjälper Johanna att mörda Tove så i samma stegserie följer kanske kortare steg"/rörelse ..(sengångar?)men kanske inte med STEG...tiden förlängs eftersom man tar ett steg då o då...Hon aktar sig, /går runt till andra sidan, sätter sig osv .......Allt misshandlande/sparkande på Tove/ och förflyttningar i badrummet hit o dit när de slåss och övermannar Tove runt i det lilla badrummet och såklart hållandet i Toves händer gör kanske att stegserien förlängs pga mycket rörelse/aktivitet...... Min enkla tanke...
Jag vet inte heller vad sluttiderna innebär..... men jag förmodar att de såklart hänger ihop med starttiden.... " En sekvens" av steg/rörelse..... måste det ju innebära... och då är det ju solklart att M ÄR VAKEN/ RÖR sig mellan tidigare 02.19 ( Du nämnde att det finns en kvart ff där vi inte vet om hon sov'....men det är väl det , de nya uppgifterna visar...?) och 02.43....nu 02.19-02.26 sen 02.33.02.43
Jag reagerade på att det var få steg M tagit under relativt lång tid, därför räknade jag på hur många steg det skulle göra per minut. Svaret gjorde mig mycket konfunderad. Vad i hela friden hade hon sysslat med? Att hon varit vaken och gått på toa två gånger, visste vi sedan tidigare.
Du tänker att M hade tfn på sig medan hon hjälpte till vid mordet? Då borde det finnas en stegserie från där hon befann sig och till toa och därefter något steg hit och något steg dit.
Jo, det är möjligt att det är en sammanslagen tid, men det vet vi inte.
Misshandeln av T skulle då inletts 2.19 och mordet vara fullbordat 2.26. Det stämmer dock inte med tiden för dunsen och definitivt inte med Js påstående om att allt skedde direkt efter ankomsten till lgh.
Från 2.26-2.43 är 17minuter och jag skrev en kvart.
Och 2.33 hänger i luften än så länge eftersom vi inte vet om det var en notis som kom eller M som väckte tfn.