2023-07-28, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Men herregud. Och detta visas på TV?? På normal sändningstid gissar jag, så att barnen (de mest emottagliga för propaganda/hjärntvätt) också får lyssna och lära.

Att man ens orkar kolla på TV i det där knäppa landet. Jag som slängde ut TV:n för 15 år sedan för jag tyckte svensk TV var skit...

...och i samma andetag säger dom att svensk media är sjuk, ja jävlar
Citera
2023-07-28, 19:54
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Verkar som att smällen i Taganrog( i Ryssland) är orsakat av ryssen själva..
Världens andra armé gott folk!
Citera
2023-07-28, 19:57
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Men herregud. Och detta visas på TV?? På normal sändningstid gissar jag, så att barnen (de mest emottagliga för propaganda/hjärntvätt) också får lyssna och lära.

Att man ens orkar kolla på TV i det där knäppa landet. Jag som slängde ut TV:n för 15 år sedan för jag tyckte svensk TV var skit...

Kolla detta. Gjort med Gazproms pengar. Stupid Z-orcher tror att detta duger som propaganda. Men alla bara skrattar åt dem. De är ju mänsklighetens efterbliven inave som "gavarit pa ruzki"!

https://www.youtube.com/watch?v=rawegQOBqME

Var planerat som hjälp för AfD i valet med dessa "putins vänner" blev själva förskräckta av detta!
Senast redigerad av KillPu 2023-07-28 kl. 20:06.
Citera
2023-07-28, 20:00
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vad har det med den ryske diktatorn anfallskrig mot Ukriana att göra? Men om vi ändå jämför Ryssland med USA med eller utan psykopaten Trump så är USA ändå höjden av demokrati då till och med en f.d brottsmisstänkt president faktiskt kan äntra vita huset.

Åter till tråden, ryssen krigsförklaring och försök att inta ett fredligt grannland, mörda dess regering och faktiskt vilja beröva Ukrainarna deras frihet är ju ett krigsbrott i síg vilket ju den ryske diktatorn ju är efterlyst för. Det farliga är ju att lille Putin är väl medveten om detta samtidigt som han utan tvivel är omgiven av fler fiender än vänner just nu.
Och ett instabilt Ryssland med en syltrygg till diktator kombinerat ett kanske ännu instabilare Belarus som påtvingad allierad är ju inte optimalt för världsfreden om man säger så.

tror inte riktigt du har koll på vad krigsbrott är iofs. Men kan ge dig att det är lite taskigt att invadera grannlandet…
Citera
2023-07-28, 20:05
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
https://theync.com/more-failed-ukrop-action.htm
Här bjuder jag på en fin länk på ett barbecueparty från de ukrainska åkrarna. Det var väl du som var så missnöjd över att aldrig se resultaten av de ryska attackerna. Jag vill även förtydliga att denna video inte är någon lögn eller förfalskad. Den visar hur det går när man rullar ut på fält med bepansrade fordon efter att ha fått 1 månads "natoträning"

Obs. Du kommer inte finna denna video på msm-kanaler

https://theync.com/more-failed-ukrop-action.htm
Ha ha!

En ny Tillsson?

Samma värdelösa filmklipp som oftast visar på ryska förluster.

Fan vad kassa ni ryssar är på att länka till några vinster som är trovärdiga!

Bara massa stulna klipp eller helt otydliga filmer som kan visa vad som helst!

Stackare! Man förstår att ni just nu ligger lågt eller postar sån här skit.

Tyvärr kommer det inte att hjälpa er värdelösa arme...
Citera
2023-07-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Tror jag får bo kvar i Oceanien… :-) och acceptera att vi ju alltid varit i krig… och att
Krig är fred
Frihet är slaveri
Okunnighet är styrka

Kom också ihåg att den som kontrollerar det förflutna kontrollerar framtiden. Den som kontrollerar nutiden, kontrollerar det förflutna. Just detta är oerhört att komma ihåg… :-)

Om du nu bor i Oceanien (vilket du med största sannolikhet inte gör)
Vill du då att Oceanien skulle ha samma låga levnadsstandard som ditt moder Ryssland?
Citera
2023-07-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Detta fan är episkt! Renskötaren shojgu hos släkten i Nordkorea! Detta liknar ngn slags bögbröllop mellan olika sortens orcher!

Nu visar stupid ruZZians verkligen vilket mänsklighetens bottenskrap de tillhör!

https://cloudfront-us-east-2.images.arcpublishing.com/reuters/LNB5UEDCO5OMDJ6EVTDS4N42IE.jpg

Fast man undrar naturligtvis om shojgu har lyckats med vapentiggeri vid detta besök.
Som en bild från ett utomjordiskt dårhus.

Men vilken vacker tavla där. Antagligen målad av "den gudomliga ledaren" himself.
Senast redigerad av Chillgren 2023-07-28 kl. 20:11.
Citera
2023-07-28, 20:08
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Gammal diskussion. Finns så mycket ryssar i östra Ukraina att det är naturligt med dessa områden införliivade med Ryssland. Istället för att det är fullt med NATO-batterier där. Nuvarande Ukraina är onaturligt stort också som ett resultat av vad Sovjetunionen hittade på. Inte konstigt att det blev ett jugoslavien-liknande krig av det här i synnerhet också pga Ukrainas ständiga nationalism. Den är bevisligen farlig mot judar, polacker och även ryssar.
Vilken diktator flyttade dit de där 'etniska' ryssarna..?
Citera
2023-07-28, 20:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Kolla detta. Gjort med Gazproms pengar. Stupid Z-orcher tror att detta duger som propaganda. Men alla bara skrattar åt dem. De är ju mänsklighetens efterbliven inave som "gavarit pa ruzki"!

Personligen (som pro Ukraina) skrattar jag inte.

Detta som visas är bara en sak, men det finns ju så mycket mer som Kreml "kör ut" till sin egna befolkning. Alltihopa blandat med lögner.., och över tid, över år.., blir till en giftig combo.

Se på NordKorea, blanda ihop en variant utav Coca-cola reklam. Förförande och effektivt. Propaganda fungerar, annars skulle det inte användas.

Nästa "stopp" kommer att bli att det egna hemlandet (Ryssland dvs) hotas... Man håller Putin utanför propagandan. Helt medvetet. Utan det handlar om fosterlandets överlevnad..
Citera
2023-07-28, 20:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Sorry!

Det var givetvis inte riktat mot dig!
Aj fan. Nåja, nu är det som det är. Kanske ändå bäst att hålla händelserna 2014-2015 utanför diskussionen så att det inte blir ännu en vända med samma gamla mummel.
Citera
2023-07-28, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Med att underblåsa detta krig på det sätt vi gör så går vi med expressfart mot lägre levnadsstandard. Har du hört talas om inflationen? Har du hört talas om att stora steg tas utanför väst att ersätta dollarns position? Förstår du att hela vår levnadsstandard idag bygger på att vi piggybackat på dollarn?

Nu svarade du inte på frågan. Försök igen trots att du sitter långt ifrån händelsernas centrum där i Oceanien...
Citera
2023-07-28, 20:14
Medlem
Citat:

Var planerat som hjälp för AfD i valet med dessa "putins vänner" blev själva förskräckta av detta!
Helt makalöst. Ryssland har slängt masken helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in