2023-07-28, 12:59
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det är ju lite av poängen med dumpen... att barn inte ska behöva anmäla, eller berätta. De ska kunna utforska nätets alla vrår utan att behöva riskera övergrepp. Det gäller framförallt de barn som redan saknar en trygg omgivning och som söker sig till självdestruktivta aktiviteter så som sexuell kontakt med äldre.
Knip förövaren innan det finns ett faktiskt offer.
Läste jag rätt? Måste hämta glasögonen.
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Inte vara negativa nu när ni är överens om något. Vi kämpar alla för att barn inte ska vara brottsoffer och är bara lite oeniga om dumpen är rätt metod. Kanske finns det något i allt det gör som är rätt, det tycker jag. Igår tog de till sig konstruktiv kritik.
Det tas ofta upp att anhöriga drabbas. (Vi vet vem som orsakar det) Men det gäller alla brott.

Det finns människor som trakasserar anhöriga.
Det finns människor som våldtar barn.

Ett problem är större än det ena men kommer nån få bukt med problemet att det finns människor som är idioter?
Citera
2023-07-28, 12:59
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Tog dumpen åt sig av konstruktiv kritik?

Vad hände?

Bad de om ursäkt för att en oskyldig blev trakasserad?

Eller skulle de bara påpeka vid varje uthängning att pöbeln inte skall jaga gäddors anhöriga, vänner eller arbetsgivare?

De kommer lägga till en text i varje video där det tydligt kommer stå att ingen förutomutom de kontaktar anhöriga. Vad mer kan de göra? De kan inte vakta varje idiot online som inte fattar hur stört det är att trakassera oskyldiga.

Det var ju inte Sara som trakasserade så vad ska hon be om ursäkt för? Om jag säljer en kopp kaffe till någon som kastar den i ansiktet på en annan ingriper jag, men vad skulle min ursäkt ha med sammanhanget att göra?
Citera
2023-07-28, 13:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det är ju lite av poängen med dumpen... att barn inte ska behöva anmäla, eller berätta. De ska kunna utforska nätets alla vrår utan att behöva riskera övergrepp. Det gäller framförallt de barn som redan saknar en trygg omgivning och som söker sig till självdestruktivta aktiviteter så som sexuell kontakt med äldre.
Knip förövaren innan det finns ett faktiskt offer.
+1
Citera
2023-07-28, 13:01
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det finns redan en grupp inom polisen som arbetar med kartläggning.

Så bra! Då hoppas jag att politiker också skjuter över lite mer resurser i samband med en eventuell ny lag.
Citera
2023-07-28, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Ett problem är större än det ena men kommer nån få bukt med problemet att det finns människor som är idioter?
Du läste helt rätt. Det betyder dock inte att jag är enig i dumpens metoder för att uppnå sitt ändamål.
Nej, att människor är idioter blir svårt stt få bukt med, vare sig det handlar om att skicka dickpics till barn eller slå folk sönder och samman... så ditt argument gäller lika mycket åt båda h0ll.
Citera
2023-07-28, 13:51
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Jag är ganska säker att de skulle gå på IP. En VPN går också att spåra. Så de jobbar för att få fast de jävlarna som delar bilder på barnvåldtäkter.

I USA har de frivilliga organisationer som arbetar likt dumpen, men eftersom det är ett brott där så anmäler de till polis istället för att hänga ut.

Poängen med en vpn är att den inte spar loggar. Varken Dumpen, Polisen eller Vpn-leverantören kan i efterhand säga vem som gjort en förfrågan till en viss adress.

Frivilligorganisationerna, interpol och amerikanska nyndigheter sätter dit massor av pedofiler. Men inte via att spåra vpn. Samtliga idag existerande pedofilforum bygger på att vpn fungerar. Annars hade de varit nertagna för länge sedan. Det borde en apa kunna räknat ut. Men inte du.

Finns angreppsformer mot exempelvis tor som fbi och okänd aktör sysslar med. Men det kräver stora resurser, know how, samt har stora brister vilket gör att darknet fungerar. Långt ifrån Dumpens pundar-duo som har problem med att byta kanal på tvn och betala hyran.
Citera
2023-07-28, 13:59
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Poängen med en vpn är att den inte spar loggar. Varken Dumpen, Polisen eller Vpn-leverantören kan i efterhand säga vem som gjort en förfrågan till en viss adress.

Frivilligorganisationerna, interpol och amerikanska nyndigheter sätter dit massor av pedofiler. Men inte via att spåra vpn. Samtliga idag existerande pedofilforum bygger på att vpn fungerar. Annars hade de varit nertagna för länge sedan. Det borde en apa kunna räknat ut. Men inte du.

Finns angreppsformer mot exempelvis tor som fbi och okänd aktör sysslar med. Men det kräver stora resurser, know how, samt har stora brister vilket gör att darknet fungerar. Långt ifrån Dumpens pundar-duo som har problem med att byta kanal på tvn och betala hyran.

Vissa vpns sparar, andra inte. Hur poliserna arbetar för att bräcka forum är något jag inte har stor kunskap inom. Jag kan däremot trösta dig med att Dumpen inte kommer ta över ett polisiärt arbete. Dumpen kör sitt race och polisen gör sitt. De arbetar för samma sak, men med olika metoder.
Citera
2023-07-28, 14:04
Medlem
Har förekommit lite spekulationer om S har syfilis i tråden.

Jag har en alternativ teori. Hon är histronisk. Vet inte om det är klassificerat som mental ohälsa i Sverige. Knapphändigt med information på svenska.

I USA finns följande att läsa:

https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/9743-histrionic-personality-disorder

There are 10 specific types of personality disorders in the DSM-5-TR.

https://www.psychiatry.org/patients-families/personality-disorders/what-are-personality-disorders

”Histrionic personality disorder (HPD) is a mental health condition marked by unstable emotions, a distorted self-image and an overwhelming desire to be noticed. People with HPD often behave dramatically or inappropriately to get attention”

En klockren beskrivning.
Citera
2023-07-28, 14:08
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Har förekommit lite spekulationer om S har syfilis i tråden.

Jag har en alternativ teori. Hon är histronisk. Vet inte om det är klassificerat som mental ohälsa i Sverige. Knapphändigt med information på svenska.

I USA finns följande att läsa:

https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/9743-histrionic-personality-disorder

There are 10 specific types of personality disorders in the DSM-5-TR.

https://www.psychiatry.org/patients-families/personality-disorders/what-are-personality-disorders

”Histrionic personality disorder (HPD) is a mental health condition marked by unstable emotions, a distorted self-image and an overwhelming desire to be noticed. People with HPD often behave dramatically or inappropriately to get attention”

En klockren beskrivning.

Låter inte som en kul diagnos. MÄKTIGT av henne OM hon kämpar med den och samtidigt orkar driva dumpen! (Om din diagnostisering nu skulle stämma).
Citera
2023-07-28, 14:12
Medlem
Citat:
Låter inte som en kul diagnos. MÄKTIGT av henne OM hon kämpar med den och samtidigt orkar driva dumpen! (Om din diagnostisering nu skulle stämma).
Läste det här med:

”Do histrionics have empathy?

People with HPD may have difficulty recognizing and identifying emotions in others (as well as in themselves). This may appear as lack of empathy.”
Citera
2023-07-28, 14:18
Avslutad
Citat:
Kan jag enväldigt sänka Dumpen? Jag tror det. Vet hur jag skall gå till väga.
Hur går det med dina planer? Mycket snack och lite verkstad va?
Citera
2023-07-28, 14:19
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Läste det här med:

”Do histrionics have empathy?

People with HPD may have difficulty recognizing and identifying emotions in others (as well as in themselves). This may appear as lack of empathy.”

Låter verkligen som något begränsande och jag saluterar de människor som inte låter sig begränsas av sin diagnos, trots att det säkert är en kamp.

Något som kanske lugnar oron är att alla kriterier inte måste vara uppfyllda inom en diagnos för att någon ska kunna tillskrivas det. Processen att få en diagnos är också väldigt lång och kräver flera läkarbesök och screeningar.

Men det var en intressant tanke, för på alla syns det inte så tydligt på utsidan vilka psykiska kamper de för på insidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in