Citat:
Ursprungligen postat av
Kattentufsan
Nu kommer jag inte ihåg riktigt, men menar du att mormor var där och hittade hans kondomer och lämnade dessa till polisen för att de skulle kolla från vem som använt kondomen? Eller berättade hon i ett förhör att barnbarnet hade haft en eller några trevliga stunder?
Du säger "stackars mormor" hon var inte där för att i första hand städa utan för att morföräldrarna ville träffa LW och sina barnbarn. Som förälder vill man hjälpa/träffa sitt barn/barnbarn och det var vad de gjorde, åkte dit när LW jobbade kväll/natt. Att hon sen städade var hennes eget val...
På vilket vis har jag varit otrevlig mot en ny trådskrivare?
Som kristen anser du inte att det är fel att (ännu en gång) dra in sonen (som inte har det minsta med detta fall att göra?
LW kanske har bett om förlåtelse ett antal ggr, det är inget som du vet. Det var väl mellan henne och Gud i så fall.
Citat:
Nu kommer jag inte ihåg riktigt, men menar du att mormor var där och hittade hans kondomer och lämnade dessa till polisen för att de skulle kolla från vem som använt kondomen? Eller berättade hon i ett förhör att barnbarnet hade haft en eller några trevliga stunder?
Polisen hittade använda kondomer i en papperskorg vid husrannsakan. Givetvis analyserades dessa för att se om de kunde avslöja något om mordet.
Citat:
Du säger "stackars mormor" hon var inte där för att i första hand städa utan för att morföräldrarna ville träffa LW och sina barnbarn.
Hur vet du det? Känner du henne?
Citat:
Som förälder vill man hjälpa/träffa sitt barn/barnbarn och det var vad de gjorde, åkte dit när LW jobbade kväll/natt. Att hon sen städade var hennes eget val...
Träffa LW? Hon var ju inte hemma. Hon jobbade ju. Det var ju därför de var där.
Om man är en sån förälder som curlar bort sina barn, ja. Om LW varit tvungen att ta eget ansvar så hade hon inte haft tid att jaga vare sig burkar eller karlar. Då hade hon haft fullt upp med jobb, hem och barn, som de flesta i hennes ålder har.
Hennes eget val att städa? Vem vill att ens barnbarn ska växa upp i en svinstia?
Jag tycker att det är patetiskt med vuxna människor som inte klarar sig själva utan att deras gamla föräldrar ska behöva ta hand om dem och barnbarnen.
Du vet ju också att LWs bror brutit kontakten med föräldrarna och att han sa att han trodde att LW endast hade kontakt med dem för att hon behövde hjälp med barnen. Och så fick hon ju 50K av dem också. Det verkar vara ett otacksamt uppdrag att vara adoptivföräldrar. Först betalar de en massa pengar för att adoptera och sedan så fick de betala för att få ha fortsatt kontakt också. Snacka om att köpa sina barn.
Citat:
LW kanske har bett om förlåtelse ett antal ggr, det är inget som du vet. Det var väl mellan henne och Gud i så fall.
Ja, det kanske hon gjorde. Jag hoppas det. Men det var i så fall inget som tycks ha påverkat hennes beteende.