2023-07-27, 18:21
Medlem
happilappis avatar
Du ska komma i tid men läkaren får gott och väl vara 15-30min försenad som alltid.
Citera
2023-07-27, 19:09
Medlem
Vänd på det, hur länge är det acceptabelt att du får vänta på ett tidsbestämt besök?
Borde väl vara lika åt båda hållen.

Ofta sitter det väl också nästa patient och väntar och då borde de kunna ta den först och den som kommer sent efter.
Citera
2023-07-27, 19:20
Medlem
Liksom om du ska åka med ett tåg så måste du komma innan det går. Kommer du en minut för sent och tåget gick i tid så kommer du inte med det. Men är tåget två minuter sen så kommer du med. Så är läkaren själv sen och inte ännu har kallat in dig så kommer du förmodligen in. Situationen beror.
Citera
2023-07-27, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Ja eftersom man får vänta 10-15 minuter varje gång man ska träffa en läkare så borde det vara lugnt. Kom sent en gång pga trafik, var nog 15 minuter sen och han kom precis ut direkt efter jag satt mig och ursäktade sig att han var sen. Är typ så varje gång med alla olika slags läkare

Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Du ska komma i tid men läkaren får gott och väl vara 15-30min försenad som alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Vänd på det, hur länge är det acceptabelt att du får vänta på ett tidsbestämt besök?
Borde väl vara lika åt båda hållen.

Ofta sitter det väl också nästa patient och väntar och då borde de kunna ta den först och den som kommer sent efter.

Detta händer mig VARENDA gång jag ska träffa en läkare, kvittar vilken typ av läkare det är.
Låt säg att jag har tid kl. 09:00, så brukar jag komma 10-15 minuter innan för att vara där i god tid.När klockan väl blir 09.00 så blir jag inte inkallad, jag får vänta 5-10 min efter min utsatta tid innan läkaren kommer, vilket är sjukt störigt när man dessutom har kommit tidigare.Som någon påpeka i tråden så borde det gå åt båda hållen, om man får vänta så borde man få betala mindre eller nått, min tid är också värdefull.
Citera
2023-07-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fek77
Allt annat gör en redan stressad tillvaro inom sjukvården ännu mer pressad.

Knappast kundernas problem om de inte kan arbeta effektivt utan måste stressa.
Citera
2023-07-27, 21:13
Medlem
zlpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Detta händer mig VARENDA gång jag ska träffa en läkare, kvittar vilken typ av läkare det är.
Låt säg att jag har tid kl. 09:00, så brukar jag komma 10-15 minuter innan för att vara där i god tid.När klockan väl blir 09.00 så blir jag inte inkallad, jag får vänta 5-10 min efter min utsatta tid innan läkaren kommer, vilket är sjukt störigt när man dessutom har kommit tidigare.Som någon påpeka i tråden så borde det gå åt båda hållen, om man får vänta så borde man få betala mindre eller nått, min tid är också värdefull.

Lika bra att läkaren skickar ut dig tidigt då, då det inte går att göra något åt ett mongo. Jävla irriterande att se folk klaga när de inte vet något om hur det ser ut bakom kulisserna.
Citera
2023-07-27, 21:14
Medlem
zlpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Knappast kundernas problem om de inte kan arbeta effektivt utan måste stressa.

Det drabbar ju dig i slutändan ditt mongo.
Citera
2023-07-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlpe
Lika bra att läkaren skickar ut dig tidigt då, då det inte går att göra något åt ett mongo. Jävla irriterande att se folk klaga när de inte vet något om hur det ser ut bakom kulisserna.
Kan det inte vara lika illa att inte se bakom kulisserna hos besökaren?
Citera
2023-07-27, 21:17
Medlem
zlpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Kan det inte vara lika illa att inte se bakom kulisserna hos besökaren?
Är din tid då viktig så rekommenderar jag att du undviker att söka vård. Det finns ju uppenbarligen viktigare saker.
Citera
2023-07-27, 21:17
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Känner igen det där. Så är det för mig med, varenda gång får jag vänta och inte sällan handlar det om 20 minuter. Det spelar ingen roll om det är morgon eller eftermiddag så är det samma sak. Läkaren kommer ut och ropar upp mitt namn men har aldrig bett om ursäkt för att jag har fått vänta.

Tycker att jag borde få halva avgiften tillbaka av receptionen när jag lämnar mottagningen.
Citera
2023-07-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlpe
Är din tid då viktig så rekommenderar jag att du undviker att söka vård. Det finns ju uppenbarligen viktigare saker.
Man passar tider, punkt. Om sedan min tid är viktigare än den jag besöker är en annan sak.
Citera
2023-07-27, 21:23
Medlem
Proras avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Känner igen det där. Så är det för mig med, varenda gång får jag vänta och inte sällan handlar det om 20 minuter. Det spelar ingen roll om det är morgon eller eftermiddag så är det samma sak. Läkaren kommer ut och ropar upp mitt namn men har aldrig bett om ursäkt för att jag har fått vänta.

Tycker att jag borde få halva avgiften tillbaka av receptionen när jag lämnar mottagningen.

Sicket jävla gnäll! Flytta till Kongo då och njut av exotisk kirurgi utförd med avslagna flaskhalsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in