Citat:
Ursprungligen postat av
Saltkungen
Ja eftersom man får vänta 10-15 minuter varje gång man ska träffa en läkare så borde det vara lugnt. Kom sent en gång pga trafik, var nog 15 minuter sen och han kom precis ut direkt efter jag satt mig och ursäktade sig att han var sen. Är typ så varje gång med alla olika slags läkare
Citat:
Ursprungligen postat av
happilappi
Du ska komma i tid men läkaren får gott och väl vara 15-30min försenad som alltid.
Citat:
Ursprungligen postat av
expat2021
Vänd på det, hur länge är det acceptabelt att du får vänta på ett tidsbestämt besök?
Borde väl vara lika åt båda hållen.
Ofta sitter det väl också nästa patient och väntar och då borde de kunna ta den först och den som kommer sent efter.
Detta händer mig VARENDA gång jag ska träffa en läkare, kvittar vilken typ av läkare det är.
Låt säg att jag har tid kl. 09:00, så brukar jag komma 10-15 minuter innan för att vara där i god tid.När klockan väl blir 09.00 så blir jag inte inkallad, jag får vänta 5-10 min efter min utsatta tid innan läkaren kommer, vilket är sjukt störigt när man dessutom har kommit tidigare.Som någon påpeka i tråden så borde det gå åt båda hållen, om man får vänta så borde man få betala mindre eller nått, min tid är också värdefull.