2023-07-27, 19:38
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Ja, jag har sett att ditt namn dyker upp där.
Jag är inte Marcus De Morte och jag har ingen som helst del i Leverantörskompaniet.

Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Du har helt rätt i att han borde försvinna ut i anonymiteten, men han verkar inte vara förmögen att göra det. Ironiskt nog är det det enda sätt som kan få mig att ändra uppfattning om honom. Då om något visar han att han är förändrad som människa. Som det är nu gör han bara precis samma saker som han gjorde när man bildade sig sin uppfattning om honom. Gör videor, gör poddar, vill vara känd. När han väl säger att han ska sluta med Youtube så måste han ändå fortsätta på en annan kanal och är fortfarande jätteaktiv på ett Insta-konto som är öppet för alla att se. Allt i hans beteende signalerar att han värderar att vara en offentlig person över allt annat, även över familjen. Annars sitter man inte och leker att man är kändis framför datorn hela dagarna när han har en familj att försörja. Det kan jag aldrig respektera.
Jag väljer att bara besvara detta eftersom jag anser att här kommer vi nära pudelns kärna. Du har rätt i att Rask filmar sin familj och att det långtifrån alltid är positivt eller ens godvilligt. Det gör Rask till en förövare, någon som utsätter sina barn för något de kanske inte vill vara en del av. MEN - att ni håller på och spar klipp och driver tråden framåt gör att ni förstärker hans övergrepp genom att belysa dem.

Vad är då skillnaden mellan oss som spar klipp på Micke och bygger narrativ om honom? Jo, det finns tre skäl. Rask har tre barn. Här bör man tänka längre än till sitt eget hat. Det du skriver här och nu kanske Edward får höra i skolan om en månad. Är du okej med det? Ja, det är Rasks fel men är det rätt?
Citera
2023-07-27, 20:04
Medlem
Lakkajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag är inte Marcus De Morte och jag har ingen som helst del i Leverantörskompaniet.

https://ibb.co/BqFPgR9

Den berömda kartan med Leverantörskompaniet från 2019-2020 och du är bevisligen med.

Sen till den stora frågan. Rask vs Magmys Micke. Pest eller Kolera. Magmys Micke tar dock priset och är den som förtjänar mest hat.
Citera
2023-07-27, 20:06
Citat:
Ursprungligen postat av Lakkajen
https://ibb.co/BqFPgR9

Den berömda kartan med Leverantörskompaniet från 2019-2020 och du är bevisligen med.

Sen till den stora frågan. Rask vs Magmys Micke. Pest eller Kolera. Magmys Micke tar dock priset och är den som förtjänar mest hat.
Om jag skriver ditt namn på en lapp... Är du min skumma affärskollega då?
Citera
2023-07-27, 20:07
Medlem
Citat:

Jag väljer att bara besvara detta eftersom jag anser att här kommer vi nära pudelns kärna. Du har rätt i att Rask filmar sin familj och att det långtifrån alltid är positivt eller ens godvilligt. Det gör Rask till en förövare, någon som utsätter sina barn för något de kanske inte vill vara en del av. MEN - att ni håller på och spar klipp och driver tråden framåt gör att ni förstärker hans övergrepp genom att belysa dem.

Vad är då skillnaden mellan oss som spar klipp på Micke och bygger narrativ om honom? Jo, det finns tre skäl. Rask har tre barn. Här bör man tänka längre än till sitt eget hat. Det du skriver här och nu kanske Edward får höra i skolan om en månad. Är du okej med det? Ja, det är Rasks fel men är det rätt?

Jag ser inget fel med att någon spar ner något som Micke själv lagt ut och använder sig av det i t.ex en föashbacktråd där man diskuterar vad som sägs och görs.
När man dock catfishar och hänger ut en person för att hänga ut personen så att personen ser dålig ut, så kan jag anse att det är fel på precis samma sätt som att polisen t.ex inte får hålla på med brottsprovokation för att sätta dit någon.

Att tråden drivs framåt är ju Rasks egna fel eftersom han sätter sig själv före sina egna barn. Hade han velat barnen gott och rått om sin relation till barnen, samt barnens relation till andra i samma ålder så hade han slutat med Youtube för sina barns skull.
Han bidrar ändå inte med något bra, han lär ut hur man mobbar folk och att man kan skita i lagarna om man tror sig stå över dem. Han gör ingen som helst nytta när han sitter som en mupp i sin bil eller sitt sovrum och filmar sig själv.
Citera
2023-07-27, 20:08
Medlem
Starlinks avatar
Ny video från Förtalsbaronen!

”MAGMYSMANNEN ÄR RASANDE PÅ MIG!”

https://youtu.be/SxrKns3OpJs
Citera
2023-07-27, 20:11
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Jag ser inget fel med att någon spar ner något som Micke själv lagt ut och använder sig av det i t.ex en föashbacktråd där man diskuterar vad som sägs och görs.
När man dock catfishar och hänger ut en person för att hänga ut personen så att personen ser dålig ut, så kan jag anse att det är fel på precis samma sätt som att polisen t.ex inte får hålla på med brottsprovokation för att sätta dit någon.

Att tråden drivs framåt är ju Rasks egna fel eftersom han sätter sig själv före sina egna barn. Hade han velat barnen gott och rått om sin relation till barnen, samt barnens relation till andra i samma ålder så hade han slutat med Youtube för sina barns skull.
Han bidrar ändå inte med något bra, han lär ut hur man mobbar folk och att man kan skita i lagarna om man tror sig stå över dem. Han gör ingen som helst nytta när han sitter som en mupp i sin bil eller sitt sovrum och filmar sig själv.
Fast Micke MÅSTE hängas ut och se dålig ut eftersom Micke är sjuk i hela huvudet och farlig för både kvinnor och barn.

Anders Eklund är också lindrigt förståndshandikappad. Hade du inte önskat att han hade hamnat under luppen hos några troll som hade kunnat påvisa vad han egentligen satt och runkade åt? Nu hände inte det. Istället dog Engla...
Citera
2023-07-27, 20:14
Medlem
Lakkajens avatar
Citat:
Om jag skriver ditt namn på en lapp... Är du min skumma affärskollega då?
Men du hävdar att du inte har någon koppling alls till operativ trollning mot Micke och det finns bilder från 4 år sedan där ditt namn florerar i trollkretsar. Du menar på att du är helt oskyldig? Det är inte några andra Flashback-nick på kartan. Ditt namn har hamnat där av någon anledning tänker jag.
Citera
2023-07-27, 20:26
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Naturligtvis har jag trollat Micke. Jag är åtminstone delskyldig till ett flertal av de så kallat "stora" trollningarna. Det står jag för. Däremot är jag inte medlem i trollgruppen Leverantörskompaniet.

Ärligt talat... Tänk nu efter. Jag är ett IRL-troll. Jag har startat följande trådar:
(FB) Vad händer om man matar en bebis med anabola steroider?
(FB) Göra en hardbass-remix av Estonias SOS-trafik?
(FB) Vad kan man göra för skojigt med en jättepaket illaluktande tvättpulver?

Vad skulle jag tjäna på att förneka delaktighet den trollgrupp som mobbar Micke? Jag avskyr Micke, brinnande och innerligt. Varför skulle jag försöka undkomma ansvar för Micke-trolleri när jag tvärtom skrutit om dylika företag i de båda trådarna som nu är låsta?

Kanske är det så att jag talar sanning eftersom jag inte har något att vinna på att ljuga?

Helvete vad uttråkad du måste vara och vilket tråkigt liv du måste ha. Har du inga vettiga hobbies? Du och magmysmannen har nog lika många kvinnor som ratar er.
Citera
2023-07-27, 20:29
Medlem
Citat:

Nä, men de verkar vilja associeras med dig så därav har jag trott att du är med på deras tokerier. Ska inte hyckla, jag kollar själv på det och garvar. Så jag är inte rätt person att döma.

Citat:

Okej och okej. Jag är svensk, jag lever inte i en klan där en släktings gärning drar skam över hela familjen. De flesta som lever i Sverige är också svenskar, i synnerhet i en välmående kommun som Trosa, så jag tror de flesta i kommunen tycker samma sak. Att man inte ska vara taskig mot barnen bara för att man föraktar fadern. I den perfekta världen är det så, men givetvis förstår jag att det inte är så i praktiken. Så det är klart att det är tråkigt om barnen skulle fara illa av saker som skrivs i tråden. Nu tror jag i och för sig inte att det problemet är så stort, än i alla fall. Rask själv är väldigt duktig på att själv framställa sig som en totalt felskruvad individ, det måste jag säga. När han låtsasgråter inför kameran och gör olagliga videor som han blir åtalad för. Men visst, om ett par år kommer hans barns klasskompisar tycka det är kul med Flashback, och då finns det förstås en risk att man går in i tråden. Vet inte om jag kan hållas ansvarig för det dock, i någon mån reagerar jag bara på det Rask gör. Förhoppningsvis har idioten kommit på bättre tankar och dragit sig tillbaka från offentligheten tills dess.

Ja, jag driver tråden framåt, jag kan inte riktigt hjälpa det. Jag är torsk på det. Jag kan inte slita mig från Baronen, trots att jag föraktar honom av hela mitt hjärta. Hans sinnessjuka utspel på internet ihop med tråden är extremt underhållande. Men jag håller mig inte som bättre än någon som driver med andra för den saken. Men visst, att driva med utvecklingsstörda är en annan femma. Jag håller en sådan som Carl-Fredrik fullt ansvarig för sina handlingar, även om han är rejält dum i huvudet. Mikael är trots allt handikappad, kan inte klara sig själv utan andras hjälp i alla delar av sitt liv. Ja, han är äcklig, han säger ruskiga saker, han är osympatisk, men han förstår ju inte riktigt det själv. Carl-Fredrik förstår att många betraktar honom som ett svin, men han skiter i det. Sedan kan jag väl förstå er fascination för Mikael, och ert förakt för honom kan vara befogat. Det finns förstås utvecklingsstörda som man sympatiserar mer eller mindre med. Jag skulle dock aldrig engagera mig i grupper och aktivt driva med en sådan person på det sätt som Leverantörskompaniet-människorna ägnar sig åt. Jag tycker inte det är samma sak som att diskutera en offentlig persons förehavanden i en skvallertråd. Han sökte kändisskapet, han fick det, och han visade alla vilken vidrig människa han är. Han får stå sitt kast, och far hans barn illa av det borde han rannsaka sig själv och fundera över om inte han har en stor del till varför, inte skylla på alla andra.
Citera
2023-07-27, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starlink
Ny video från Förtalsbaronen!

”MAGMYSMANNEN ÄR RASANDE PÅ MIG!”

https://youtu.be/SxrKns3OpJs

Nu är CP-cirkusen igång.
Citera
2023-07-27, 20:31
Medlem
Lakkajens avatar
Citat:
Naturligtvis har jag trollat Micke. Jag är åtminstone delskyldig till ett flertal av de så kallat "stora" trollningarna. Det står jag för. Däremot är jag inte medlem i trollgruppen Leverantörskompaniet.

Ärligt talat... Tänk nu efter. Jag är ett IRL-troll. Jag har startat följande trådar:
(FB) Vad händer om man matar en bebis med anabola steroider?
(FB) Göra en hardbass-remix av Estonias SOS-trafik?
(FB) Vad kan man göra för skojigt med en jättepaket illaluktande tvättpulver?

Vad skulle jag tjäna på att förneka delaktighet den trollgrupp som mobbar Micke? Jag avskyr Micke, brinnande och innerligt. Varför skulle jag försöka undkomma ansvar för Micke-trolleri när jag tvärtom skrutit om dylika företag i de båda trådarna som nu är låsta?

Kanske är det så att jag talar sanning eftersom jag inte har något att vinna på att ljuga?
Du har en poäng. Men då återstår frågan hur ditt namn har hamnat där. 24/25 namn är eller var aktiva trollkanaler specificerade mot Micke sen kommer ditt namn. En allround trollande lirare från Flashback har hamnat där av slumpen.
Citera
2023-07-27, 20:32
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Jag håller mig åtminstone ifrån att straffas.
(FB) Tid från rättegång till dom

Frågade åt en vän, framgår också i tråden, är du svagbegåvad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in