Jag är inte Marcus De Morte och jag har ingen som helst del i Leverantörskompaniet.
Vad är då skillnaden mellan oss som spar klipp på Micke och bygger narrativ om honom? Jo, det finns tre skäl. Rask har tre barn. Här bör man tänka längre än till sitt eget hat. Det du skriver här och nu kanske Edward får höra i skolan om en månad. Är du okej med det? Ja, det är Rasks fel men är det rätt?
Citat:
Jag väljer att bara besvara detta eftersom jag anser att här kommer vi nära pudelns kärna. Du har rätt i att Rask filmar sin familj och att det långtifrån alltid är positivt eller ens godvilligt. Det gör Rask till en förövare, någon som utsätter sina barn för något de kanske inte vill vara en del av. MEN - att ni håller på och spar klipp och driver tråden framåt gör att ni förstärker hans övergrepp genom att belysa dem.Du har helt rätt i att han borde försvinna ut i anonymiteten, men han verkar inte vara förmögen att göra det. Ironiskt nog är det det enda sätt som kan få mig att ändra uppfattning om honom. Då om något visar han att han är förändrad som människa. Som det är nu gör han bara precis samma saker som han gjorde när man bildade sig sin uppfattning om honom. Gör videor, gör poddar, vill vara känd. När han väl säger att han ska sluta med Youtube så måste han ändå fortsätta på en annan kanal och är fortfarande jätteaktiv på ett Insta-konto som är öppet för alla att se. Allt i hans beteende signalerar att han värderar att vara en offentlig person över allt annat, även över familjen. Annars sitter man inte och leker att man är kändis framför datorn hela dagarna när han har en familj att försörja. Det kan jag aldrig respektera.
Vad är då skillnaden mellan oss som spar klipp på Micke och bygger narrativ om honom? Jo, det finns tre skäl. Rask har tre barn. Här bör man tänka längre än till sitt eget hat. Det du skriver här och nu kanske Edward får höra i skolan om en månad. Är du okej med det? Ja, det är Rasks fel men är det rätt?