Citat:
Ursprungligen postat av
TottemHorse
Som jag skrev tidigare så är det tyvärr inget brott. Däremot är det ett brott att söka efter sprängämnen. Att söka efter barn att våldta borde enligt samma princip vara ett brott.
Jag förstod inte vad du menade med att dumpenfolk bjudit ut sig. Du får gärna utveckla.
Vad jag menar är att det inte finns bevis på att brott kan begås, innan det blir straffbart måste man utreda om det finns en risk för att brottet begås och hur stor den är, d.v.s. av tillgängligt barn. Att fysiskt våldta ett barn finns alltid så fort det finns barn i närheten. Att våldta en underårig genom att ligga existerar inte per automatik då barnet kan säga nej, vilket jag tror de flesta barn gör. (därmed var det fel att kalla det våldtäkt, de borde valt ett annat ord men med samma straffvärde).
Visa gärna med statistik på hur vanligt det är. Typ som påståtts att det är 26 ggr vanligare med självmord. Vet man att det är så vanligt som 26 ggr, borde man kunna utifrån de siffrorna bedöma ungefär hur vanligt att underåriga ligger, för i statistiken 26 ggr vet man att barnet legat som underårig, annars kan man inte föra in ungen i aktuell statistik.
Jag vet inget om lagar om att försöka få till sprängverkan. Att söka efter kemikalier till sprängämnen ger en stor och säker möjlighet att finna dem, de finns på marknaden. Det vet man tydligt, barn som vill ligga med medelålders vet man inget om.
Menar att de är så hatiska, och motiverade så det kan vara så att de legat som underårig, och därmed tror det är vanligt, om det är vanligt vet ingen i dag.