2023-07-27, 18:10
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Nu yrar du mer än väl duktigt. Jag har ingen religiös tro. Och varför i helvete skulle jag protesterat mot könshår? Förstår inget av vad du skriver.
Du förbjuder bibeln i samhället. Muslimer förbjuder kvinnohår. Båda tankarna lika absurda och meningslösa. Tvärtom lever vi i ett samhälle som fokuserar på individen.
Citera
2023-07-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
(2) följer inte från (1). Bara för att en delmängd av kaninerna är rosa, vilket anges av (1), så innebär det inte nödvändigtvis att alla kaniner är rosa.
Typ som din logik. Det var det som var vitsen. Men det förstod du inte?
Citera
2023-07-27, 18:11
Medlem
Citat:
Typ som din logik. Det var det som var vitsen. Men det förstod du inte?

Var specifik då. Vilken numrerad punkt var fel. Är det sundhetsfel eller giltighetsfel?
Citera
2023-07-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du förbjuder bibeln i samhället. Muslimer förbjuder kvinnohår. Båda tankarna lika absurda och meningslösa.
Jag förbjuder absolut inte bibeln, du får tro på vad fan du vill, men jag är vetenskapligt lagd och accepterar inte vilka djävla påståenden som helst.
Citera
2023-07-27, 18:14
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag förbjuder absolut inte bibeln, du får tro på vad fan du vill, men jag är vetenskapligt lagd och accepterar inte vilka djävla påståenden som helst.
Nu använde du ett kristet ord igen. Tydligen har bibeln slagit stort i din hjärna.
Citera
2023-07-27, 18:15
Medlem
Citat:
Var specifik då. Vilken numrerad punkt var fel. Är det sundhetsfel eller giltighetsfel?
Du har fått svar på exempel. Och du har även svarat på det inlägget. Att du inte förstår kanske borde hamna i en tråd om psykisk ohälsa.
Citera
2023-07-27, 18:16
Medlem
Citat:
Du har fått svar på exempel. Och du har även svarat på det inlägget. Att du inte förstår kanske borde hamna i en tråd om psykisk ohälsa.

Ironiskt nog så är det ateister som har dokumenterat högst psykisk ohälsa jämfört med andra religiösa grupper.
Citera
2023-07-27, 18:16
Medlem
Citat:
Nu använde du ett kristet ord igen. Tydligen har bibeln slagit stort i din hjärna.
Du gillar inte vetenskap? Gillar mest irrationell tro?
Citera
2023-07-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ironiskt nog så är det ateister som har dokumenterat högst psykisk ohälsa jämfört med andra religiösa grupper.
Källa på det.
Citera
2023-07-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
Jesus gav inte sitt liv på korset, de tog hans liv på ett fruktansvärt brutalt sätt.
Oh jag förstår inte alls varför man ska vara tacksam för det.
Han gav sitt liv.

Ingen har tagit det ifrån mig, jag ger det av fri vilja. Jag har rätt att ge det, och jag har rätt att få det tillbaka. Detta har min Fader bestämt för mig.« Joh 10:18

För att tron på korset leder till frälsning. Det har Fadern bestämt.

Ty eftersom världen, omgiven av Guds vishet, inte lärde känna Gud genom visheten, beslöt Gud att genom dårskapen i förkunnelsen rädda dem som tror. 1Kor
Citera
2023-07-27, 18:19
Medlem
Citat:
Felet var att det saknade logik. Vilket jag redan berättat för dig.
Citera
2023-07-27, 18:19
Medlem
Citat:
Så om man inte har expertkunskap får man inte påpeka att andra inte har expertkunskap? OK.
Har du lyckats motbevisa något av mina svar hittills?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in