2023-07-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hårda bud. Vissa passager i en 2000 år gammal bok har inte åldrats perfekt. Å andra sidan klagar vi på lagar som stiftades 2010 så ändå Respekt.
Men bibeln handlar väl inte om lagar, utan om hur din Gud anser att världen ska se ut. Menar du att Gud ändar sig ibland? Är han inte fullkomlig, eller?
Citera
2023-07-27, 15:12
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Du varnar mig för vad?

Du vet inte. Aj. Det är helvetet.
Citera
2023-07-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YolotheistDelusion
Du vet inte. Aj. Det är helvetet.
Då har du inte varnat mig för någonting och misslyckats totalt med ditt liv. Tänk om du hade kunnat rädda mig! Men du försitter ditt tillfälle.
Citera
2023-07-27, 15:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Men bibeln handlar väl inte om lagar, utan om hur din Gud anser att världen ska se ut. Menar du att Gud ändar sig ibland? Är han inte fullkomlig, eller?
Nja, just kapitlet om bögar kanske skrevs ner av någon FB-liknande intolerant person. Det står ju inte precis i i tio guds budord utan är ett dödsstraff sådär lite vid sidan om, inte mycket att oja sig över som det verkar i Bibeln.
Citera
2023-07-27, 15:32
Medlem
Citat:
Nja, just kapitlet om bögar kanske skrevs ner av någon FB-liknande intolerant person. Det står ju inte precis i i tio guds budord utan är ett dödsstraff sådär lite vid sidan om, inte mycket att oja sig över som det verkar i Bibeln.
Så bibeln stämmer bara när du vill att den ska stämma?

Finns det andra saker i bibeln som du väljer bort?
Citera
2023-07-27, 15:35
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Citat:
Då har du inte varnat mig för någonting och misslyckats totalt med ditt liv. Tänk om du hade kunnat rädda mig! Men du försitter ditt tillfälle.

Mitt liv är heligt och perfekt jämfört med någon du någonsin hört talas om ens.

Jag är inte obligerad att rädda dig eller någon annan. Du har inget värde i kosmos och är fientlig och passiv aggressiv mot essensen av den mäktiga visdom som kan rädda liv på riktigt. Det blir din död och ditt fördärvade öde.

Jag accepterar din undergång och räddar mig själv. Det är att rädda liv. Inte något annat.
Citera
2023-07-27, 15:38
Medlem
Citat:
Otukt är sex utanför äktenskapet och eftersom man inte kan gifta sig med man inför Gud, bara man och kvinna, räknas homosexuella som otuktsmän och kan dömas till döden. Varför? Horkarlar kommer inte heller in i Guds rike.
Citera
2023-07-27, 15:40
Medlem
Citat:
Otukt är sex utanför äktenskapet och eftersom man inte kan gifta sig med man inför Gud, bara man och kvinna, räknas homosexuella som otuktsmän och kan dömas till döden. Varför? Horkarlar kommer inte heller in i Guds rike.
För att inte tala om den hemska synden att äta kräftor. Det är väl i någon mosebok det tydligt framgår.
Citera
2023-07-27, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YolotheistDelusion
Mitt liv är heligt och perfekt jämfört med någon du någonsin hört talas om ens.

Jag är inte obligerad att rädda dig eller någon annan. Du har inget värde i kosmos och är fientlig och passiv aggressiv mot essensen av den mäktiga visdom som kan rädda liv på riktigt. Det blir din död och ditt fördärvade öde.

Jag accepterar din undergång och räddar mig själv. Det är att rädda liv. Inte något annat.
Nej, du räddar inte någon, du tänker bara på dig själv. Det är inte av vishet du säger så. Du bryter hellre ner mänskligheten än räddar någon annan än dig själv. Som du inte kommer att lyckas med. Läs Hes 33. Jag ska varna syndare (lögn är en dödssynd), men när du fortsätter ljuga är det på ditt eget ansvar att du dör för att du ljuger. Men jag har räddat mitt liv och behöver inte längre bry mig om dig. Klart att jag ingriper för att förhindra en fysisk död, men du är redan andligt död när du ljuger. Sanningen kommer inte att slå rot hos dig.
Citera
2023-07-27, 15:46
Medlem
Citat:
För att inte tala om den hemska synden att äta kräftor. Det är väl i någon mosebok det tydligt framgår.
Kristna står inte under lagen (Rom 6) så vi kan äta vad vi vill.
Citera
2023-07-27, 15:48
Medlem
Citat:
Kristna står inte under lagen (Rom 6) så vi kan äta vad vi vill.
Då är det ju konstigt om det i Bibeln står att de inte ska äta kräftor. Men kul med en lag som säger att lagen inte gäller för de som ska följa lagen.
Citera
2023-07-27, 15:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Så bibeln stämmer bara när du vill att den ska stämma?

Finns det andra saker i bibeln som du väljer bort?
Haha, berätta om den perfekta boken utan fel. I Sverige byter vi t.ex politik vart fjärde år och homosexualitet var förbjudet till 1979 och kan bli förbjudet igen. och då står bibeln där fast fast vi fladdrar.

Lägg sedan till att den är 2000 år och Bibeln är sannolikt den mest perfekta samling böcker någonsin skrivits av människan. Nästan så att det är marsianer som lämpat den här. Man kan inte vara så smart för så länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in