2023-07-27, 14:41
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Menar du då att kriget mellan grekerna och trojanerna aldrig skedde?

Definitivt inte som det beskrivs i Illiaden, nej. Vi kan börja med att det finns inga historiska bevis för att staden Troja ens existerat, även om det finns indicier eller möjliga kandidater till dess existens. Samtidigt så är det mesta som skrivits om slaget från den grekiska mytologin, inte verifierbara oberoende källor. Egyptierna har dokumenterat politisk orolighet i området men det finns inget som pekar på att ett tioårskrig härjat utanför mytologin nej.

Bibeln är ju i ännu värre skick, skrevs av folk som inte levde när händelserna påstås ha ägt rum, nedskrivna historier baserade på folksägnen och sagor i ett område där olika typer av skapelseberättelser florerade. Kanske är dessa sagor baserade på en eller flera verkliga personer och händelser berättade i årtionden i olika kulturer, kanske är allt helt påhittat. Jag ser inget problem med en person runt år ~30 som påstod sig vara en talesman för ett högre väsen och som i sin tur fick följare men sedermera blev tillfångatagen och avrättad. Detta kan till och med ha varit flera olika personer med flera olika typer av följare och sagor i en tid där det var enkelt att lura folk att man var speciell. Vad vi inte har är något som styrker något av detta.

Som en personlig anekdot så var jag på en semester för en herrans massa år sedan till Cypern, från Cypern så åkte vi på två olika dagsturer, en till Egypten och såg pyramiderna - mäktigt. Sen till Betlehem och klagomuren etc. Väl där var vi på en guidad tur där turguiden sade att han skulle visa beviset på att allt var sant, han visade sprickan som hade uppstått i marken när Jesus korsfästes.

Då hade jag precis varit och sett pyramider som alltså är 4000+ år äldre än "Jesus" och deras "bevis" var en himla spricka i marken. Skärpning. Det är på den här nivån det bara blir larvigt att påstå att bibeln har något som helst med historia att göra.
Citera
2023-07-27, 14:41
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Skit i att fråga ateister något över huvud taget. De är en utdöende art som kommer vara utdöd inom ett par generationer.

Ateism är ingenting att lägga energi på. Framtiden tillstår religiösa. Ateister dör barnlösa 50% av fallen.
Citera
2023-07-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YolotheistDelusion
Du vet inte ens vad verkligheten är för du har inte sett den. Du tror inte på den för du vet inte ens att den finns precis som alla kristna och deras högsta varelse.

Jag har sett verkligheten och den är perfekt. Det är inte ni kristna för ni är inte andliga och bra personer. Jag har alltid varit perfekt och speciell och ni vet inte ens om det.

Din förlust. Inte min.
Ha det sådär.
Du är totalt verklighetsfrånvänd 😂
Citera
2023-07-27, 14:43
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Det är ett historiskt faktum bortom rimlig tvivel. Om du tvivlar på Jesus historiska existens så bör du även tvivla på Alexander den store, Julius Caesar m.m.

I så fall får kan jag hävda att Oden existerat och att vi kommer till Valhalla när vi dör. För det finns ju också beskrivet i böcker.
Citera
2023-07-27, 14:43
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Du är totalt verklighetsfrånvänd 😂

Nej. Du har verkligen fel. Säg inte att jag inte varnade dig. Den visdomen missade du.
Citera
2023-07-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YolotheistDelusion
Nej. Du har verkligen fel. Säg inte att jag inte varnade dig. Den visdomen missade du.
Du varnar mig för vad?
Citera
2023-07-27, 14:47
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Dålig jämförelse. Atombomben har inget annat syfte än att döda människor. En extremt ovanlig uppfinning.

Men även atombomben har spara miljoner liv. Tack vare atombomben minskar risken för ett tredje världskrig. Världskrig 1+2 var bara 20 år emellan.

Även i Japan sparade atombomben miljoner japaners liv. Det dog många, men fler hade dött med en invasion, med tanke på hur vansinnigt Japan försvarade alla småöar som USA intog föra fastlandet. T.ex kvinnor och barn som slängde sig för stup för de fick inte tas tillfånga av USA-soldater , styrt av den japanske kejsaren.

Inte alls sant och ren spekulation från din sida.

Of topic!

Det hade inte varit *särskilt svårt att få Japan att kapitulera utan att prova det värsta vapen mänskligheten nånsin uppfunnit.
USA hade redan framgångsrikt skurit av de livsviktiga oljeleveranserna, och *Japans fartyg, flygplan och stridsvagnar kunde inte förflytta sig i brist på bränsle. Till detta kom att nästan alla japanska städer var sönderbombade.
Men om man ändå skulle släppa en atombomb, varför inte varna först, så att civilbefolkningen kunde evakueras?
Citera
2023-07-27, 14:49
Medlem
Citat:
Satan är en transsexuell furry. Se här: https://en.wikipedia.org/wiki/Statue_of_Baphomet

BTW!

Detta säger satanisterna. Du håller med dem, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Håller jag med satanisterna? Är du galen?

Fattar du inte att Djävulen är en lika stor sagofigur som Gud?

Och du pekar på en staty från 2015 för att hävda att Djävulen var transsexuell?

Snacka om att vara fixerad!! Jesses!!!!

Om man på allvar tror att Harry Potter finns och kan trolla på riktigt så är det väl också rätt troligt att man också tror att Voldemort existerar. Vinnaren Skriver har ju uppenbart inte samma förmåga att som andra skilja på fantasier och verklighet.
Citera
2023-07-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Inte alls sant och ren spekulation från din sida.

Of topic!

Det hade inte varit *särskilt svårt att få Japan att kapitulera utan att prova det värsta vapen mänskligheten nånsin uppfunnit.
USA hade redan framgångsrikt skurit av de livsviktiga oljeleveranserna, och *Japans fartyg, flygplan och stridsvagnar kunde inte förflytta sig i brist på bränsle. Till detta kom att nästan alla japanska städer var sönderbombade.
Men om man ändå skulle släppa en atombomb, varför inte varna först, så att civilbefolkningen kunde evakueras?
Inte många håller med dig. Japanska soldater var kända för att kriga till sista man. Inte många kapitulerade (20-50000) för att många trodde att de allierade skulle döda de. Bara Sovjetunionen hade 3 miljoner tyska krigsfångar.
Citera
2023-07-27, 15:07
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Hade visst fel om att bögar ska stenas, det räcker visst att man bara slår ihjäl dem.
Hårda bud. Vissa passager i en 2000 år gammal bok har inte åldrats perfekt. Å andra sidan klagar vi på lagar som stiftades 2010 så ändå Respekt.
Citera
2023-07-27, 15:08
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
I så fall får kan jag hävda att Oden existerat och att vi kommer till Valhalla när vi dör. För det finns ju också beskrivet i böcker.

Men det är ju en riktig person som lever i kosmos precis som vi. Han är även den högsta personen i Norden och kommer vara på den nivån han är. Det vill säga en nivå över oss. Det är däremot kristendomen som har vandaliserat alla kraftplatser och byggt falska tempel på dess mark och förstört allt som var avsett att vara där från början. Förut så kunde man gå till vissa platser och ställa vissa frågor med respekt på vissa lyckobringande datum och få svar på frågor om allt möjligt. Nu är det överkört av skenheliga strukturer där SODOM-mattor med världsliga regnbågskulörers avsikter täcker golven och stora skärmar med Greta De Redshieldsson som basunerar ut doomerpropaganda om världsalltets kommande förintelse genom global uppvärmning som aldrig kommer samtidigt som det reciteras verser ur koranen av kvinnliga homosexuella präster som sedan predikar att alla ska äta falukorv med potatismos och ketchup på som den enda rätta kristna födan. Det är slutet på universums visdom och blind tro på falska böcker med lidande världsliga gudar och deras "vilja" om det skulle få leva. Det får den inte. Nej.

Jag säger verkligen:
Förgör den religionen och dess högsta varelse för alltid och skicka hela hans rike till vajrahelvets botten och se till att de aldrig kan göra sådär igen. Förgör kristendomen. Det är den enda lagen om kristendom som kan finnas. Leva och döda. För visdomen. För universums perfektion och dess sanna kreativa vilja. Vägen till Valhalla är uppåt och framåt. Valhalla är och kommer vara ett inre antikristet liv. Min avsikt kommer att segra totalt inom tre tidsåldrar och all kristendom kommer att vara borta för alltid ur universum.

Bekräfta mina ord och försonas med verkligheten. Hum. Den oförstörbara.
Citera
2023-07-27, 15:10
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Inte många håller med dig. Japanska soldater var kända för att kriga till sista man. Inte många kapitulerade (20-50000) för att många trodde att de allierade skulle döda de. Bara Sovjetunionen hade 3 miljoner tyska krigsfångar.
Jag har sett något TV-program om hur USA tog beslutet med atombomben, och de resonerade nogrant och förnuftigt. Med fakta baserade från hemska slag som Okinawa, med iden att japanerna nog hade gjort en Okinawa även på Japans fastland. Fast med 100 gånger fler man och döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in