2023-07-27, 12:54
Medlem
Problemet verkar vara att du förutsätter att allt du läst är sant, så är de såklart en vattentät historia. Googla konfirmations bias
Citera
2023-07-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Det är ett historiskt faktum bortom rimlig tvivel. Om du tvivlar på Jesus historiska existens så bör du även tvivla på Alexander den store, Julius Caesar m.m.

Dom historiker som levde i området på den tiden har inte nämnt Jesus i sina skrifter. Jesus är kanske bara en mytologisk figur.
Citera
2023-07-27, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Om du tror/tycker att Jesus är en sagofigur vill jag nog inte veta vad du tycker om dig själv.

Är du nöjd med det goda du samlat ihop från etern? Gör det dig till en bra person. Det du valt och väljer att vara..
Det är ju du som väljer att tro på det du samlat ihop från etern. Vi andra väljer att inte tro på precis allt vi läser. Vi behöver lite mer bevis än att någon nämns i en bok. Kan du förstå vad jag säger?
Citera
2023-07-27, 12:59
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Han lider ju trots skenet av att ha besegrat döden.
Citera
2023-07-27, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YolotheistDelusion
Han lider ju trots skenet av att ha besegrat döden.
På vilket sätt lider han? Han lever ju!
Citera
2023-07-27, 13:05
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
På vilket sätt lider han? Han lever ju!

Han lider för att han aldrig ens började med det som leder till visdom och odödlighet. Han slogs inte mot döden och vann.

Han vet ingenting.
Du lever ju och har problem ibland. Vill du inte lösa det? Vill du inte veta vad det är?

Han är en världslig popgud som gjorde småmirakel och blev ihjälslagen för att han mördat och mördats om och vartannat i tidigare liv. Det är hemligheten med den personen. Han är inte fri.
Citera
2023-07-27, 13:13
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det är ju du som väljer att tro på det du samlat ihop från etern. Vi andra väljer att inte tro på precis allt vi läser. Vi behöver lite mer bevis än att någon nämns i en bok. Kan du förstå vad jag säger?
Vadå precis allt. Det "har krävt" 40 år av missbruk för att komma hit.

Klart jag fått ihop lite av substans att hålla som heligt och fast..

Man kan ju se vad som är av störst värde. Vem som helst kan uppleva det bästa med Gud..

Trygghet. Saliga visshet..

Han botar sjukdomar..
Citera
2023-07-27, 13:15
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsad
Jepp, jag är en väldigt bra person.
Gött för dig.
Citera
2023-07-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Vadå precis allt. Det "har krävt" 40 år av missbruk för att komma hit.

Klart jag fått ihop lite av substans att hålla som heligt och fast..

Man kan ju se vad som är av störst värde. Vem som helst kan uppleva det bästa med Gud..

Trygghet. Saliga visshet..

Han botar sjukdomar..
Då tar vi det igen. Har du några som hels belägg för att "han botar sjukdomar"?

Att du upplever något fantastiskt med Gud säger jag inte emot. Såklart folk kan uppleva fantastiska saker med sin tro. Men det handlar det inte om. Utan om graven var tom, och om saker som står i Bibeln verkligen är sant.
Citera
2023-07-27, 13:29
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Bibeln nämner inte kondomer. Spridningen av AIDS och deras andra problem beror snarare på lågt IQ. Men de vill inte erkänna det för att de har #PRIDE (högmod).

Det finns inget ställe med högt IQ som har samma problem som Afrika och mellanöstern.

Något som är signifikant för djupt troende människor är just att de oftast har lågt IQ.

Sydamerika är ett bra typ exempel.
Citera
2023-07-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Dom historiker som levde i området på den tiden har inte nämnt Jesus i sina skrifter. Jesus är kanske bara en mytologisk figur.
Att berättelsen är påhittad betyder inte att han inte finns. Det kan vara en saga som innehåller sanningar.
Citera
2023-07-27, 13:35
Medlem
Citat:
Att vi har feminism och materialistisk socialliberalism som statsideologi är ett faktum.

Varför vill du operera bort stora tuttar från kvinnor?

Ok! Du har alltså slut på relevanta argument för att rationalisera din fantasi och måste därför dra till med lågt trams är tragiskt.

Peka på det inlägg där jag påstår detta din jävla Harry Potter-pajas.

Noterar igen du självklart valde att istället för att svara på den enda och mest relevanta frågan. Vilka bevis finns det för en gud istället drar du till med en massa trams.
Senast redigerad av Moscow-Mule 2023-07-27 kl. 13:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in