2023-07-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Hej. Jag väger mig på fredagar. Har varit i vlcd tråden, men den är rätt död. Min startvikt var 100,7 kg, har gått ner ca 19kg sedan årsskiftet. Kommer fortsätta tills jag når 75 kg, ligger på 81,6 kg nu Vad har du för målvikt? Kvinna eller man? Hur lång är du?

Ja, så det var bra att du gjort en tråd som de verkar vara liv i alla fall..

Bra gjort att förlora så mycket vikt. Du är duktig.

Min målvikt är 75-80kg, ja är kvinna och 173cm lång.
Citera
2023-07-27, 10:27
Medlem
Tipsar om appen "me three sixty". En app som tar alla dina mått. Kan vara bra att ha som pepp när vågen inte alltid visar minus.
Citera
2023-07-27, 19:36
Medlem
Marengens avatar
Uppdatering.
Vecka 0: 94 kg
Vecka 1: 92 kg, -2kg -vlcd
Vecka 2: 90 kg, -2kg -vlcd
Vecka 3: 89 kg, -1 kg -vlcd
Vecka 4: 88,5 kg, -0,5 kg -vlcd
Vecka 5: 87 kg, -1,5 kg -vlcd
Vecka 6: 86,5 kg, -0,5 kg -vlcd
Vecka 7: 85,6 kg, -0,9 kg
Vecka 8: 85,0 kg, -0,6 kg
Vecka 9: 82,8 kg, -2,2 kg
Vecka 10: 83,0 kg, +0,2 kg
Vecka 11: 82,6 kg, -0,4 kg
Vecka 12: 81,7 kg, -0,9 kg
Vecka 13: 80,8 kg, -0,9 kg
Totalt: - 13,6 kg
Har fört ihop alla mina viktmätningar från vlcd tråden också.

Bra vecka. Jobbat 5 av 7 dagar. Mkt på jobb så har inte kommit över 1000 kcal/dag. Idag gjorde jag egen falafel och bakade pizza. Portionskontrollen börjar bli bättre nu Anväder yazio appen för att räkna kalorierna. Vet att lifesum också ska vara bra. Kör också periodisk fasta mellan kl 18-09 på morgonen. Enligt min app så ska jag nå mitt viktmål i oktober.
Senast redigerad av Marengen 2023-07-27 kl. 19:56. Anledning: Postade för snabbt
Citera
2023-07-28, 13:33
Medlem
Citat:
Uppdatering.
Har fört ihop alla mina viktmätningar från vlcd tråden också.

Bra vecka. Jobbat 5 av 7 dagar. Mkt på jobb så har inte kommit över 1000 kcal/dag. Idag gjorde jag egen falafel och bakade pizza. Portionskontrollen börjar bli bättre nu Anväder yazio appen för att räkna kalorierna. Vet att lifesum också ska vara bra. Kör också periodisk fasta mellan kl 18-09 på morgonen. Enligt min app så ska jag nå mitt viktmål i oktober.

Bra gjort! Du ska va stolt över dig själv!

Jag ska på festival i helgen så kommer nog bli en del dricka... Tänker att ja kör hårdare nästa vecka. Inte så smart kanske men vafan man lever bara en gång.
Citera
2023-07-28, 20:36
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donttouchyummy
Bra gjort! Du ska va stolt över dig själv!

Jag ska på festival i helgen så kommer nog bli en del dricka... Tänker att ja kör hårdare nästa vecka. Inte så smart kanske men vafan man lever bara en gång.
Jag har gått på fest och ätit på restaurang under de här veckorna. Fortsätter man bara konsekvent efteråt så är det ingen fara. Bara tråkigt att du behöver gå in i ketos igen Men man måste ju få leva, annars klarar man inte av att gå på diet.
Citera
2023-07-30, 13:00
Medlem
Citat:
Jag har gått på fest och ätit på restaurang under de här veckorna. Fortsätter man bara konsekvent efteråt så är det ingen fara. Bara tråkigt att du behöver gå in i ketos igen Men man måste ju få leva, annars klarar man inte av att gå på diet.

Helgen har varit alkohol i mängder och onyttig festivalmat. Äter vanlig mat idag också sen är ja på shakes från imorgon. Hur går det för dig?
Citera
2023-07-30, 14:10
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Helgen har varit alkohol i mängder och onyttig festivalmat. Äter vanlig mat idag också sen är ja på shakes från imorgon. Hur går det för dig?
Det går bra här. Tackade nej till fest och pinchos, men mest för att jag inte orkar. Så är på banan. Har ätit 2 mål mat, frukost och lunch och sedan bytt ut middag och kvällsmålet mot 2 shakes. Det fungerar bra just nu.
Lycka till!
Citera
2023-08-02, 13:29
Medlem
Citat:
Det går bra här. Tackade nej till fest och pinchos, men mest för att jag inte orkar. Så är på banan. Har ätit 2 mål mat, frukost och lunch och sedan bytt ut middag och kvällsmålet mot 2 shakes. Det fungerar bra just nu.
Lycka till!

Är de vanligt att känna sig deprimerad/känslosam på pulverdiet eller är de.mensen som spökar?
Citera
2023-08-02, 18:41
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Är de vanligt att känna sig deprimerad/känslosam på pulverdiet eller är de.mensen som spökar?

Det är ju tufft med pulverdiet, men det kan också vara mensen som spökar. Har börjat ha koll på mensen. Just nu är jag väldigt känslosam, går inte ner i vikt och när jag kollade min app som håller koll på det där så ska mensen börja på lördag. Så då vet jag liksom varför jag inte går ner i vikt och istället binder vätska. Det viktiga är bara att hålla i dieten och inte ge upp, det kommer ge sig. Man får försöka sysselsätta sig med andra saker. Det här är min 8:e månad så börjar vänja mig. Du har inte börjat fundera på att räkna kalorier? Det är svårt, resulterar i en långsammare viktnedgång, men man får iallafall tugga. Har mycket hjälp av https://undertian.com/ . Lagar all min mat hemma. Gör matlådor, väger allt. Tar mycket tid, men samtidigt lär jag mig hur normala portioner ser ut och hur man egentligen ska äta för att hålla en normal vikt. Har börjat äta mycket frukt istället för snacks och kakor. Börjat fasa ut lightläsken också, dricker vatten till det mesta. Men om det är fest så bryr jag mig inte och struntar i att räkna kalorier. Men det är ju liksom inte fest varje dag
Citera
2023-08-03, 15:39
Medlem
Marengens avatar
Uppdatering.
Vecka 14: 80,8 kg, -0 kg

Egentligen en bra vecka, kaloriunderskott varje dag, mens på lördag och känner mig svullen, så tror väl egentligen att jag bundit vätska.
Citera
2023-08-05, 08:35
Medlem
Citat:
26/7 - 147,6

2/8 146,0
Citera
2023-08-05, 08:39
Medlem
Citat:
Det är ju tufft med pulverdiet, men det kan också vara mensen som spökar. Har börjat ha koll på mensen. Just nu är jag väldigt känslosam, går inte ner i vikt och när jag kollade min app som håller koll på det där så ska mensen börja på lördag. Så då vet jag liksom varför jag inte går ner i vikt och istället binder vätska. Det viktiga är bara att hålla i dieten och inte ge upp, det kommer ge sig. Man får försöka sysselsätta sig med andra saker. Det här är min 8:e månad så börjar vänja mig. Du har inte börjat fundera på att räkna kalorier? Det är svårt, resulterar i en långsammare viktnedgång, men man får iallafall tugga. Har mycket hjälp av https://undertian.com/ . Lagar all min mat hemma. Gör matlådor, väger allt. Tar mycket tid, men samtidigt lär jag mig hur normala portioner ser ut och hur man egentligen ska äta för att hålla en normal vikt. Har börjat äta mycket frukt istället för snacks och kakor. Börjat fasa ut lightläsken också, dricker vatten till det mesta. Men om det är fest så bryr jag mig inte och struntar i att räkna kalorier. Men det är ju liksom inte fest varje dag

Okej, jag tänker köra pulver i alla fall en månad för att kickstarta viktnedgången o motivationen...
Tar ett äpple när ja känner att ja behöver tugga på något.

När de är fest då är de fest. ❤️

Kommer börja räkna kalorier när ja ska gå över till mat, tänker att ja tar in ett mål i taget. Så frukost en vecka sen frukost lunch nästa osv tills ja äter mat helt igen. Med kaloriräkning.

Vad gör du idag? Tråkigt att du inte gick ner men mensen ställer ofta till det när de gäller viktminskning. Nästa vecka tappar du igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in